Spelarmarknaden 26/27 (drömmar & farhågor)

Förhoppningsvis kan avsaknaden av nyheter kring Mysak innebära att man jobbar på något vassare och håller Mysak som backup. Önsketänkande? Kanske, men det är ju ändå fredag​:clinking_beer_mugs:

Lever fortfarande på hoppet om att få hem DG.

Jsg hoppas det jobbas stenhårt där.

3 gillningar

Alltså Letteri kommer vi inte få se i SHL . Helvete va bra han är.

1 gillning

Nej det blir nog inte så.

Kung i slutspelet och 3 nya poäng i natt i första finalmatchen.

Precis vad vi hade behövt i HV71 dock.

1 gillning

Hunter Skinner ryktas till Brynäs. Han var nära en nhlplats förra året.
En otroligt tråkig högerskjutande back som skulle ge laget en bättre balans defensivt.

1 gillning

Är inte 15 juni nån form av deadline for gubbar i AHL? Mao borde typ Philps presenteras snart om han inte signar nåt nytt kontrakt där borta.

15 juni är väl sista datum NHL kan signa kontraktsbundna SHL-spelare.

1 gillning

Ja, precis. 1:a juli öppnar free agent-marknaden i NHL. Om en spelare som typ Lettieri siktar mot ett nytt avtal där jagas av en klubb i Europa får man ju vänta tills efter det om man vill värva spelaren. Däremot, ibland kan det ju vara så att spelaren själv vet att han vill till Europa och inte har något större hopp om att få ett NHL-kontrakt, som t.ex(gissar jag) Nate Clurman som är Rögles nya back.

1 gillning

Hunter Skinner… bara namnet är ju värt mycket… tar vi honom är chansen god för ett tröjköp där

Har du sett några rykten om honom eller?

Bauerland visar att han ryktas till Brynäs, men namnet är för bra för att inte fantisera

1 gillning

Antar att inte Klockare blir assisterande, för annars bör han väl ha varit presenterad nu? Blir spännande att se vem och hur lång tid det tar innan den tilltänkte presenteras.

Känns så, spec efter Vita gula blå podden där de sas att klockare iallafall inte är 1 valet längre

Scannade av marknaden och det är nog rekordfå högerskjutande backar i år.
Lika sällsynt som bra centrar, kanske värre.

Rindell kan nog få 300 000/månad av något lag eller mer.

Hunter Skinner verkar vara ett “på stan”-rykte i Gävle.
En vettig jämförelse är en högerskjutande Hatakka.

Hult säger i videon där han presenterar Mysak att vi är ute efter en till center. Är det Philp han menar tror ni eller är det ännu en till utöver Philp?

1 gillning

Philp helt klart, sen en fw om de ska in nåt mer

1 gillning

Jag ser gärna Rindell istället för en forward. Pp-spets och roll spikad för denne herre

Nja tycker nästan backsidan ser mer ok ut, kan tänka mig ge förtroende till Hugo Fransson och Borgman i varsitt PP eventuellt även Malte. Sen har vi Alsing och Hansson som skulle kunna täcka vid skador.

Ser mer behov av spets forward med målsinne efter HP försvann.

3 gillningar

Jag hoppas också på en forward, men det är väll verkligen att drömma. Inte hört att ma haft planer på att ersätta Luoto direkt.

Luoto blir indirekt ersatt iom att vi får åtminstonde Rousek eller Kloos på kanten.

1 gillning