Spelarmarknaden 26/27 (drömmar & farhågor)

Jag förstår hur du tänker, men likförbannat borde vi förlänga med det vi vet fungerade.

Rindell fyllde en funktion och gjorde det riktigt jävla bra. Tar vi bort han så blir det ett frågetecken från start på den positionen istället för ett utropstecken med noll startsträcka.

1 gillning

Absolut, håller med, men inte till vilken kostnad som helst. HV har gett han ett rimligt bud med en viss lönehöjning men tycker inte vi ska betala han 300k. Då lägger jag hellre det på en toppfw.

Edit: tycker även HP hade viktigare roll i PP. När han skadades blev pp väldigt uddlöst. Hade inga skyttar mer eller mindre…

1 gillning

Rindell är nog inte erbjuden en krona över 180k av HV

Jag tolkade Johan Hult att de blir 1 center och ev 1 spelare till in. Den sista isåfall lär bli en back. Att gå in med endast 7 (Annborn skadad därav 7)är tunt och är ett spel att Hansson, Borgman och Alsing stäppar upp. De har mer i sig och ha Fransson - Hansson Borgman- hatakka, Alsing-Gustafsson, Lagerberg-Annborn är osäker. Saknar en riktig stabil offensiv 1 back i denna uppställning.

1 gillning

Jag hade nog hellre velat se en stor stabil defensiv back in. Tycker de saknas en sån spelartyp på backsidan. De är synd att Rissanen är klar för Finland nästa säsong. Han har tidigare funkat väldigt bra i Örebro med Niklas som tränare.

1 gillning

Svårt att se Ersson få nhlkontrakt, gissar på tryout och att han är klubblös i oktober.
Kan vara ett alternativ om Glifford skada inte läker som den ska eller om Sandström floppar.

1 gillning

Visst, men det finns att fylla på underifrån med Blanar och Leander vid behov.
Och ska jag gubbgissa så tar minst en av dom en fast plats i A-laget under säsongen.
Själv tror jag Hult går för Philp med Bror.

1 gillning

Philp x2 känns klockrent för detta lag. Behöver den toppen och bredden framåt.

Jahopp, Lettieris Marlies har 3-0 i Calder Cup-finalen just nu, efter en 1-0-seger inatt. Lettieri assisterade (givetvis) till målet och har nu gjort 10+14 på 21 slutspelsmatcher. Känns som han spelat till sig ett NHL-kontrakt, eller?

Natten till fredag kan det avgöras.

Philp har också gjort det bra i slutspelet, 6+6 på 19 matcher.

3 gillningar

Letteri tror jag är körd för alla Shl klubbar.

11 gillningar

Jag älskar Rindell, men håller ändå med.

Minns inte vem som sa det men Hansson, Borgman, Alsing och ibland även Fransson ska kunna axla en första PP roll. Inte iår kanske, men egentligen ska dom det.

1 gillning

Madhawk?

Kan nog varit han ja!

Hmmm… Jag vill absolut inte se laget utan en riktig PP back som Rindell? Att så många hoppas och tror på att Alsing, Borgman, Hansson eller Fransson ska kunna ersätta ser jag som orimligt. Inte alls samma spelartyp, skicklighetsnivå eller skottstyrka i PP. Lika viktigt som att få in två centrar är att ha en riktigt bra PP back. Lassa på Rindell!!

1 gillning

Tycker många missar att HP var vårt pp-vapen. Rindell och Fransson hade likartad målproduktion i pp.

2 gillningar

Precis detta jag försöker få fram. Sätt Fransson som första PP-back och lägg pengarna på att hitta en spetsforward som kan skjuta. Nylander? Vad ska han hitta på?

1 gillning

Vi borde ha mycket pengar kvar om man tittar på de stora förändringarna i lönebild.

Ut:

Brännan 200

Tedenby 300

Luoto 200

Rindell 100

Övrigt:

OSL frigjort 100k?

Lehtinen frigjort 100k? Kanske går jämt ut mot Sandström som fick lite ökad lön.

In:

Mysak 200?

Philp 250?

Borde iaf ha en 400-500k kvar att lägga på en riktig toppforward för att spets laget. Sen kanske inte allt behövs o då kanske man till o med kan spara lite pengar. Borde nog rimligtvis in en spelare till om de inte blir förlängning på Rindell.

Luoto låg väl på närmare 250-270 va?

Man borde lägga allt man har på Vinni Lettieri, hög klass rakt igenom. Kan nog vinna skytteligan i SHL utan problem.

2 gillningar

Borde inte även en del pengar från förra säsongens " utköp " försvinna och frigöras också?