Spelarmarknaden 26/27 (drömmar & farhågor)

Med tanke på hans prestation, varför skulle han ens blicka mot Europa?

Fast med Rindell handlar det inte om mål utan han hittade öppna lägen som jag inte såg någon annan göra. Tror inte HP är lika stor PP hjälte utan Rindell.

3 gillningar

230-250 gissar jag på

Exakt! Spelartypen, blicken, timingen, skottet. Olika spelartyper. Dessutom rightare…

1 gillning

Sen vänner, sa man väl på årsmötet att personalkostnaderna skulle ner med en rätt stor klump miljoner?

Vi behöver en trupp som placerar oss 12a. Nästa säsong får vi sikta högre. Ett steg i taget.

Den minskade kostnaden för personal var inte pga minskad spelarbudget utan pga minska uppsägningskostnader.

1 gillning

Tror det var 220k EUR netto årligen men siffrorna var väldigt generella för att få en liten uppskattning och tydliggöra att en hel del pengar bör finnas kvar efter Philp/Mysak.

Vill man gräva i detaljer är det Eriksson, Win, Malte osv osv men det slår inte mycket på helheten som jag intresserade mig för.

Mötet ligger numera ute på tuben.

Aha, då missuppfattade jag. Nevermind.

1 gillning

MP skrev på X förut att han kommer inte spela SHL med säkra källor. Så glöm namnet.

Rindell var väl ändå kärnan i PP:et som spelet kretsade kring? Man ville ha HP som skytt. Men hur hade helheten sett ut utan Rindell. Fransson kan möjligtvis fylla Rindells skor. Men det är inget säkert kort.

4 gillningar

Håller med, Rindell var den som drev PP och fick upp pucktempot som i sin tur gav lägen.

Att tappa HP är såklart tuff, men tror ändå han går att ersättas med t.ex Kloos. Kloos hade ju den rollen i PP i Leksand.
Att tappa båda suger och gör att vi måste bygga ett nytt powerplay från 0, på samma sätt som vi gjort senaste säsongerna, vilket ofta tar 10+matcher

4 gillningar

Nu ska inte jag knocka ner Rindell då han och Kloos nog var mina favoriter iår.

Men eftersom detta är Rindells första riktigt bra säsong i SHL, hur säker blir han som kort då? Jag kanske bara letar efter anledningar till att va skeptisk, men kanske var det bara en tillfällighet? Hur säker blir Rindell iår, utan HP i jämförelse med hur säker en 04a blir vars formkurva pekar brantare upp än Trånghallabacken?

Jag vill ändå konstatera att jag blir glad om Rindell blir kvar (till rätt pris), samtidigt som jag vill öppna upp för tankar!

1 gillning

https://www.eliteprospects.com/player/201561/brayden-pachal

Verkar vara vän med Woods. Extremt drömtänk men någon gång i framtiden kanske?

Abols blir free agent 1 Juli. Pratas om Sverige (Rögle) och intresse från Alplandet.
Om han nu går till Rögle. Vore det inte läge att ta ett snack med Bengtsson? Vill han hem? Går det ta över kontraktet?
Fattar att det blir dagdrömmande, men va fan. Ger min vänstra lilltå för en HV-kille som kapten som avslutar sin karriär i rätt lag.

6 gillningar

Sånt hoppas jag verkligen föreningen har koll på. Hoppas. Inte tror. Tyvärr.

Nu tror jag iofs att farsan har rätt bra koll på hur Rögles kapten tänker. :wink:

2 gillningar

Minns det här, när jag vann ett par hundra på att betta Bengtsson som målskytt på Oddset. Sen dess har jag inte vunnit och det var också en av de sista gångerna pengarna kastades på sånt.

I det legoknektgäng vi ställer upp med så hade Bengtsson haft en given plats.

1 gillning

Örebro lägger in jätte bud vad de verkar på ABols

1 gillning

Blir lite spännande följa.
Han var ju inte direkt glad när han inte fick nåt bud från Örebro och lämnade för Rögle.
HV kanske kan hoppas på att han och Eriksson hade en fantastisk(?) relation och att det väger tungt…om vi nu är där och fiskar…

2 gillningar