Vad händer med Moverare tro?
Letteri har skrivit på NHL kontrakt.
Någon som vet varför inte David Quenneville som tydligen ska vara klar för en förlängning med Örebro inte presenteras?
Skatteskäl är vad jag hört.
Nu är jag dålig på det skattetekniska, det är jag den förste att erkänna, men nog handlar det oftast mest om antal dagar spelaren ska vara utanför Sverige? F ö borde väl datumet på kontraktet vara det som gäller och om det är klart borde det vara påskrivet? De kan ju självklart vara överens om allt och inte påskrivet men då är det ju heller inte helt klart
Mer än hedersord…
Nick Shore är tillgänglig. För mig en hygglig 3C vars värde är att vi får ut en bra spelare (Kloos eller Rousek) på kanten.
Jag hade ringt och gullat med Laleggia också. Hört om han vill komma och lira lite efter jul.
Pitlick har ju inget kontrakt än. Han nämndes i Expressen kan de vara dags nu för Europa äventyr?
Är de nån som har koll på Kylington? Han fick inget kontrakt av Djurgården. Har ju vart ordinarie i NHL under lång tid, bra ålder. Kanske lite skakat sista åren läge chansa ?
Matt Caito lämnar Leksand, har det varit några rykten vart han ska? Med tanke på Annborns skada och ? kring Malte borde vi nog inte sitta helt lugna i båten.
Tar hellre in Tommi Tikka, amputerar hans ena ben, sätter en ögonbindel över ena ögat och konverterar honom till back än att värva Caito.
Tack för mig.
Djurgårdare i familjen var väldigt negativa till Kylingtons insats i DIF
Jo de jag också förstått. De är ju i grunden en bra hockeyspelare. Vart skadad, dålig comeback i SHL. Kan kanske vara ett bra läge o knyta till sig en bra back till hyfsat pris? Dock är jag väll rädd för han begär riktig hög lön
Halvseriöst rykte:
HV och Löven ska tydligen budkriga över en spelare för stunden enligt kollegan med bra kopplingar internt i Löven.
Ingen koll på vem, men tydligen en tvåvägscenter.
Någon som hört något angående det som har bättre koll internt i klubben än mig?
Inget jag hört något om, men frågan är om det är nu, eller något som varit tidigare och att det kommit ut nu. Löven var ju även intresserad av Mysak.
Fråga vilken spelare det rör sig om
Han hade inte fått höra något namn själv, därav min fråga här om någon hört något!
Inte Mysak, detta är någon annan tydligen om det skulle ligga något i det!
Jost, Lazar, Nosek tror jag alla är på väg bort från nhl, i bästa fall får de try out.
Obs! Inkluderar två “centrar” men alla är tvåvägsspelare iaf.
Har inga belägg annat än att det är de tre tvåvägscentrar jag kan komma på som inte har kontrakt.
Har dock dålig koll på ahl (särskilt västra sidan) samt europa.
Spännande. Hoppas att det kommer in 1 fw till. Spetsig sådan
En till center? ![]()
![]()
Svensk?
I annat fall säkert nån kompis till nån av utlänningarna
Nu blev man ju hoppfull, det här var ju spännande… ![]()