Taktik och statistik

då har vi svart på vitt, att tikka är det sämsta kontraktet!

1 gillning

Det visste vi för flera år sedan

5 gillningar

Det måste ju vara ett av de mest tondöva kontrakten i SHL:s historia?

3 gillningar

Hittade inte samma graf på X, om nån har länken så lägg ut den. (för jag ser inte riktigt hela grafen)

PS Jag har nog varit värsta kritikern till Tikka (endast slagen av Diabolics) men sista matcherna har han faktiskt sett dräglig ut - eller ska jag gå till specsavers istället?

Lite rädd är man ju att spela honom i kvalet efter all historik samt den där grafen - även om jag fått för mig annat nu precis på slutet … :slight_smile:

Sista raden. Just så. Faktumet.

16 gillningar

Det illustreras också väl genom HV-låten.

Ett lag som vinner trots att allt går mot dem är bäst.

Ett lag som torskar på grund av tveksamt domslut i tredje perioden är motsatsen.

2 gillningar

Trots alla våra coacher, GMs, analytiker så håller jag med Simon. Bättre vi haft färre kockar men bättre kockar istället för alla amatörkockar som styr.

Hela klubben har ett sådant feltänk så man blir mörkrädd. Noll självinsikt. Bara bortförklaringar och massa klyschor hela tiden. På det en ordförande som lägger sig i trots noll kunskap.

Skyller på skador som en bortförklaring samtidigt som man hela tiden vill tillbaka till den perioden när vi hade som mest spelare borta. Bill och Bull, Björn och Benny.

1 gillning

Helvete, den hade alltså svaren all denna tid?!

För att byta ämne, fan vilket imponerande statistik Silfverberg har. Leder lagets interna poängliga, har spelat alla matcher för säsongen och har noll utvisningsminuter. NOLL!
:clap:

1 gillning

https://x.com/siibbee1932/status/1897746493848641791?t=lEantY0N24PVlo_d-HcO6w

Apropå det :rofl:

3 gillningar

Ja, den var solklar med Zebra på första parkett. Inte lätt att förstå.

Är det inte rätt oroväckande att även Engsund och Seppälä låg så taskigt till på onIce xG% på grafen högre upp.

Fransson också, men jag tycker ändå han blivit bättre sen han kom åter från HA.

Precis så är det. Och det har lyfts även på forumet. Man kan inte pinpointa en kort period när det gått bra, och på det tro att det talar för ens sak. Man måste se till helheten. Och helheten i år är skitkass. Vi har inte fått ihop det alls.

Inser HV det är mycket vunnet. Men utifrån vad Liljander och Blomman säger utåt så verkar de inte ha den självinsikten. Det handlar hela tiden om att hitta tillbaka till spelet i november/december och att man vet att man kan leverera.

Hade HV som föreningen och Björn och Blomman som ledare insett att de inte alls kan nå dit de vill. Ja, då tror jag det sett rätt annorlunda ut. Kontrakt med spelare hade brutits för länge sedan, man hade anpassat spelsystemet efter truppen – och framför allt: Man hade inte förlängt med Blomman.

3 gillningar

Hm,

Dem talar om att dem ska hitta de där, vad är det där då? Är det december månad dem pekar emot eller är det något annat?

Kan dem identifiera vad som vad bra respektive dåligt i dec? Och hur och varför?

Jag tycker mig uppleva ett jävla svammel, man pratar mest för att ha något att säga. Det låter bra. Dem dribblar ju bort sig själv i allt det här.

Jag själv tror att hade man tagit vid på dec månad utifrån hur man faktiskt anpassade truppen ja då hade dem där poängen som saknas idag för säker mark varit inspelade. Sen är dec månad alldeles för vagt att förlita sig på och bygga något. Men det hade varit en anpassning av något. När man inte hittar ett hållbart spel så måste hitta andra vägar att ta sig framåt.

Som jag ser det kan det vara två olika skäl till allt galet som kommer ut från HG och klubbledningen där. Noll sjukinsikt och bedrövliga på att analysera läget. Ständiga bortförklaringar och helt motsägelsefulla förklaringar hela tiden.

Antingen så är hela högen helt inkompetent och att det skapats en ryggdunkarkultur och man håller varandras ryggar. Man tror på sina analyser och kör med sin urkorkade kontinuitet.

Alternativt har hela högen gått med i Bagdad Bobs förening och ljuger hela tiden. Utgår ifrån att alla fans är korkade och lättlurade. De vet att många fans är helt okritiska och tror på allt de säger.

Vet inte vilket som är värre.

Hockeykväll igår. Snittpoäng per månad och differens på förväntat antal mål och förväntat antal insläppta mål.

Jag är lite trög kanske men vad bygger den sistnämnda statistiken på?

Antagligen xGF-xGA, eller vad menar du? Här kan du läsa om hur t ex hockeysiffror räknar ut förväntade mål. Andra räknar säkert annorlunda.

1 gillning

Man kan tolka diagrammen som att vi är på väg mot en formtopp i april… :stuck_out_tongue:

4 gillningar

Hehe, ja kontinuitet!

Här kan vi se fördelningen av poängsnitt mellan säsongerna 15/16 till 24/25. Tjockare svart linje är årets fördelning. Det har aldrig varit en plattare linje än detta år (det skiljer 0,77 i poängsnitt mellan 1:an och 14:e. Tidigare kortaste avstånd var 0,79.)

Eller uttryckt med andra ord: Det finns ingen serie sedan nuvarande system infördes, som varit så jämn.

8 gillningar

Näst bästa poängsnitt för en jumbo sen 2015/16 är väl ändå något för AB att addera till CV:t?

Din graf känns som ytterligare ett bevis på att det “grinar emot”. När vi väl mäktar med starka 57 poäng så är serien jämnare än någonsin och prestationen räcker inte längre än till en sista plats. Typiskt vår otur!

Edit: Obs! Ironiskt inlägg.