Tillf. Ordförande Andreas Davidsson

Som någon skrev i någon tråd, han har väl varit involverad under en längre tid? Varför har han inte agerat tidigare isf om han nu tycker att det är så mycket som inte är bra?

Har man haft en väldigt dominant ordförande är det (gissningsvis) rätt svårt att som styrelseledamot sätta sig upp mot ordföranden. Blir lätt man blir nedtystad och ej hörd på samma sätt.

Så som han nu uttalar sig hade han ju inte gjort som styrelseledamot utan nu är det han som hörs och syns samt håller i klubban och styr skeppet (styrelsen) i en ny riktning där problemen kommit upp till ytan på ett helt annat sätt.

Efterföljs detta kan det bli riktigt riktigt bra!

2 gillningar

Han har ju nu målat upp en bild om vad som är fel och behövs göra.

Frågan är bara om det var för att lugna alla och sen händer inget eller kommer man genomföra det?

Vi lär ju få svar rätt så snart men jag är skeptisk minst sagt. Han tycker ju att Monten var rätt HC antar jag då han skyller på drevet mot honom som fick bort honom. Prata om kravställan och SM guldsbeteende och sen ge en sån JP intervju går ju inte ihop.

Nubben är ju kvar, vi har en ass som aldrig varit tränare någonstans, vi har en fystränare som varit länge och alla verkar överrens om att vi är dåligt tränade i år igen osv, osv.

Allt detta är ju i grunden Lindbom ansvarig för så han borde ju med Davidssons resonemang inte vara påtänkt som klubbdirektör i HV, tvärtom orsak till det mesta av allt det dåliga han själv pekar på.

Nubben är ju en katastrof på alla sätt och fortfarande kvar. Pratar man om att arbeta modernt så är ju han så långt ifrån det man kan komma. Vore ju intressant att få veta vem som tog in Nubben och varför styrelsen, med Davidsson, tyckte att det var en fantastisk lösning och direkt gav honom ett tre års kontrakt!

Samma styrelse som också tyckte att Monten och Davidsson var bästa möjliga coachlösning.

Jag hoppas verkligen att vi hittar en ny bra långsiktig ordförande, hoppas verkligen inte att Davidsson blir vald. Tror faktiskt inte ens att han ska sitta i styrelsen. Jag tror mer på att han är en del av problemet och absolut inte en del av lösningen.

2 gillningar

Samtidigt, det kanske handlar mer om organisation, styrning och ledning än om de enskilda personerna. Allt vi pratar om är att sparka (eller inte) den eller den. Men faktum är att alla som landat in i organisationen, får ledare till spelare, under lång tid har underpresterat. Först måste styrelsen skapa en tydlig strategi, plan och kravställan och sedan följa upp och agera när det inte fungerar. Och att agera innebär inte bara att sparka (det är absolut sista utvägen), utan snarare ta tuffa diskussioner med ansvariga tydliggöra kravställan och diskutera vilka förutsättningar som styrelsen kan ordna. Det är styrelsen som måste slut vara “fat and lazy”.

1 gillning

Garvade åt att han hänvisade till att vi “bara” låg sjua i omsättningsligan och på något sätt inte skulle vara ett storlag.
Vi är alltså sjua trots en tur till allsvenskan och varken playout eller slutspel förra året. En del av de andra lagen har dessutom chl-spel som ger omsättning (kanske inte så mycket vinst).
Hade gärna sett de faktiska siffrorna men bara det sportsliga borde kunna förändra 20-30 miljoner på relativt kort sikt.

En slutspelsmatch borde vara runt 3 miljoner i omsättning för de flesta lagen. Så går du till semi och petar bort ett annat lag tappar de minst 6 miljoner medan du plockar 6, en förflyttning på 12 miljoner i omsättningsligan bara där.

Är också trött på snacket om att “visa hjärta” som att det skulle vara det minsta konkret. SM-guldsbeteende är också tomsnack.

Det är lätt att såga det som är men man måste också komma med en tydlig riktning - vad vill man? HV71 kan inte genomföra 347 förbättringsinitiativ samtidigt, vilka vill styrelsen att den operativa delen börjar man med?

2 gillningar

Det bör också noteras att beslutsprocessen inom HV:s styrelse inte är beroende av en enskild individ. Även om Andreas kan ha haft skilda åsikter, är det möjligt att majoriteten av styrelsen, inklusive ordföranden, tyckt annorlunda.

1 gillning

När ska folk börja inse att TF snackade bullshit i över 60 minuter?

Det han gjorde i den podden var enbart att försöka sälja in sig själv… Jag fattar fortfarande inte hur vissa här sväljer betet? Hur kan man vara så lättpåverkad av att enbart höra det man vill höra men man skiter i om det ger resultat? Hur?

Vi är återigen påväg rätt ner i avgrunden där vi får möta Almtuna, Tingsryd, Kalmar och allt vad fan det är där nere just nu. En förening som toksågas av denna Clown för att ha dåligt ledarskap, han missar den lilla detaljen att han kan bli den andra ordföranden i modern tid att vara med och LEDA HV71 ner i Allsvenskan. Jag blir galen!

5 gillningar

I vårt sökande efter en ideal ordförande för HV71:s styrelse, står det klart att Andreas Davidsson är en kandidat som inte bara uppfyller våra krav, utan överträffar dem. Hans dokumenterade meriter inom näringslivet är enastående och direkt relevant för de utmaningar och möjligheter vi står inför.

Under Andreas Davidssons ledning har hans nuvarande företag inte bara upplevt stadig tillväxt i omsättning under minst fem år i rad, utan även en konsekvent ökning av resultatet under samma period (källa: Alla bolag). Hans över 20 år som chef och förmågan att sjufaldiga företagets omsättning är ett tydligt bevis på hans förmåga att omsätta visioner och planer till framgångsrika handlingar. Denna långsiktiga och hållbara framgång inom näringslivet är precis vad HV71 behöver för att navigera i de utmaningar och möjligheter som sporten och marknaden erbjuder.

Det finns också en möjlighet att Andreas tidigare har försökt att framföra sina idéer och synpunkter inom styrelsen utan att ha blivit hörd. Detta understryker behovet av en förändring i styrelsens tillvägagångssätt. HV71:s nuvarande situation kräver en ledare som inte bara har visioner utan också förmågan att genomföra dessa visioner och bli lyssnad på.

En av de största utmaningarna för HV71 just nu är att ta itu med grundläggande problem som har hindrat klubbens framsteg. Andreas Davidssons framgångsrika historik i att hantera komplexa utmaningar och hans förmåga att omvandla potential till konkreta resultat gör honom till den idealiska kandidaten för att leda denna förändring.

Genom att välja Andreas Davidsson som tillförordnad ordförande sätter vi en ny standard för ledarskap och ambition inom HV71. Hans bakgrund och bevisade framgångar ger oss den bästa chansen att inte bara möta, utan överträffa våra mål och förväntningar.

1 gillning

Jag skiter blanka fan i hans meriter i ett kartongföretag. Hans utspel är inget annat än pajasfasoner och den enda som tjänar det är han själv. Var ödmjuk för fan! Han har NOLL självkritik för hans två år i föreningen och att han inte fått göra sin röst hörd? Skitsnack. Då är han verkligen fel person på fel plats om han inte vågar framföra sin åsikt när det blåser.

Sålänge vi inte sett resultat på hans malande om ”mindre snack och mer verkstad” så är han en stor clown i mina ögon och har långt, långt kvar innan jag ens överväger att lägga min röst på honom vid kommande årsmöte.

4 gillningar

Är detta ett pressmeddelande?

Han har ändå snickrat ihop en stege i sin verkstad. En stege han använt för att klättra upp till den högsta platån vad gäller HVs sportsliga utveckling, där han tillsammans med Lindbom och Kent Norberg leder den ack så viktiga sporten.

Jag står på din sida tills mer är bevisat.

2 gillningar

Är inte meriterna att han jobbat för ett och samma familjeföretag i tjugo år?
Bland det första offentliga han gör är att såga supportrarna efter en 0-8 förlust. Han är säkert van vid att kunna byta ut personal men det är inte lika lätt att hitta nya HV-supportrar.
Vi fyller fortfarande garden men fler och fler kommer att tröttna om föreningen fortsätter sin kräftgång.

Det finns mycket som behöver förändras i HV71 och det är möjligt att krismedvetenheten inom föreningen är låg men att såga allt och alla ser bara illa ut när man själv är en del av problemet.

Ta en kaka varje gång han säger “vi har pratat…” i podden så är man snart stor nog att fungera som brygga till Visingsö.

Jag förstår att styrelsen inte är operativ men vilka saker har HV gått i mål med under hans tid? Vad har man GJORT förutom att smaka på lakers isterband?

Nummer ett är att tillkännage mål och riktning. Vad ska HV71 förändra först? Hur kommer det följas upp? Vem äger förändringen?
Att förändra allt kommer leda till att väldigt lite blir förändrat…

1 gillning

Haha, kanske inte skulle använt mig av vi-form! :grin:

Ok, vi har hittat Andreas hemliga konto tror jag :sweat_smile:

Men är det nån som vill och vågar tala öppet om problematiken så tycker jag det är ett bra steg även om det inte finns konkreta lösningar. Det sänder ju ändå vissa signaler.

Men visst, håller med om att det saknas en del självkritik och jag är något skeptisk till ledarskapet med en sådan ton mot egna organisationen.

Jag hade med velat fråga honom om hans egna ansvar för att det blivit så här. Har han varit ständigt oenig med övriga styrelsen då eller hur ska man tolka det?

2 gillningar

Visst, jag förstår att hans bakgrund i näringslivet inte automatiskt översätter till framgång i sportens värld, men är det inte värt att ge honom en chans att visa vad han kan göra?

Om inte Andreas, vem skulle då kunna styra skeppet rätt? Känns som att gamla HV-ikoner inte riktigt lyckats heller, eller hur ser du på det? Ibland kanske vi behöver tänka utanför boxen för att få till en förändring. Vad tänker du är lösningen här?

Angående självkritik och ledarskap, håller jag med om att det verkar som om det finns utrymme för förbättringar. Att förstå och erkänna sitt eget ansvar är en stor del av ett effektivt ledarskap. Om Andreas har varit ständigt oenig med styrelsen, undrar jag om det beror på bristande kommunikation eller grundläggande skillnader i vision och strategi. Det skulle som du säger vara intressant att höra hans syn på det, och hur han tror att dessa skillnader kan överkommas för lagets bästa.

Det här låter lite märkligt, som att någon försöker sälja in honom som kandidat, som någon skrev, som en pressrelease.

2 gillningar

Ett vanligt symtom bland kokainanvändare på styggt humör är att skriva spontana pressreleaser.

1 gillning