Köper det. Alla gnäller. Sen när nån talar så är det fel. Lite komiskt.
Nej då, verkligen inte. Vi är nu precis där vi ska vara med olika ingångar, tankegångar och synsätt som bidrar till diskussioner som i sin tur gör att forumet frodas.
Jag tycker ditt inlägg tidigare var bra och jag brukar vara ”halvfulltare deluxe”, men när till och med jag reagerar över den officiella prolog vår TF presenterat så kan inte ens jag bli annat än väldigt skeptisk. Min tolkning av hans 2 ”stora framträdanden” ser ut såhär:
1: Totalklyvning av de egna fansen och deras häxjakt.
2: Totalklyvning av i stort sett hela HV:s verksamhet (förutom just fansen) och återupprepar begrepp som SM-guldsbeteende.
Eftersom han själv väljer att gå så hårt i sina utsvävningar som dessutom spretar åt helt olika håll blir såklart en hel del av oss tveksamma till hans ord och tillförlitlighet. Han pratar om ”mera verkstad” men har själv inte bevisat något mer än just snack än så länge, så givetvis riktas nu ljuset mot just TF. Detta pga hans egna uttalanden och inte pga hans verkstad såhär långt.
Återkommer med mitt mantra de senaste åren och det är ödmjukhet. Något vi inte sett röken av i vår förening under många, många år. Åtminstone inte i proportion till det nuläge vi befinner oss. Hade så önskat att denna ödmjukhet startade längst upp i leden om nu snack ska bli till verkstad. Något TF inte visat, men återkommande kritiserat andra för.
Lyssnade på podden med vår tillförordnad igår. Upplevde honom som kravställare, osvensk i sitt sätt vilket jag tycker är positivt men han påtalade att han lyft flera frågor (utan gehör), detta är en defensiv försvarsmekanism som jag inte uppskattar.
För dåligt ledarskap var en röd tråd men vem tillsätter klubbdirektör, är då även denna rekrytering misslyckad och i så fall även rekrytering av styrelse som tillsatt klubbdirektör? Har det varit one man show med Wilander?
Men om man nu frontar på det sätt som Davidsson gör så sänder han ett budskap att step up, men han är en del av historiken i Hv och således en del av problematiken.
För några veckor sedan, så sparkade han Tomas Monten samt hyllade Nubben för ett bra jobb dom hade gjort. Man belyste även att ”Häxjakten” på Monten var det som fick honom sparkad, Mao så var det fansens fel, det är vad Andreas Davidsson har gjort.
2 veckor senare, så går han ut och sågar sin egna förening längs med fotknölarna, och säger att allt är skit, hur kan man vända såhär på 2 veckor?
Allting med Andreas Davidsson luktar för tillfället skit, han är en del av det här problemet.
Avgå innan du ens har tillträtt tack!
Det måste gå från ord till handlingar nu efter allt svingande i media.
Görs det inte det så var det bara tomma ord för att tysta folk för stunden.
I podden sa han ju dock inget specifikt om vare sig nubben eller monten. Det var Sanny som tolkade det som en pungspark mot nubben men jag håller inte med om det.
För mig lät det mer som han syftade på styrelse och KD och föreningen i allmänhet senaste 10 åren än att han riktade sig mot nuvarande sportsliga ledning.
Men jag håller helt med om att det svingas hejvilt och att det är lätt att säga de sakerna. Ser gärna att hans attityd om smguldsbeteende och konsekvenser för misslyckande implementeras internt men blir märkligt när det kommuniceras ut så här.
Enda anledningen man kan se till det är ju att det handlar om att kampanja för sig själv som många här påpekat. Sen kan man ju tycka vad man vill om det.
Håller med. Hårda ord från AD. Men kritiken var väldigt svepande, och det behöver inte alls handla om Nubben. Precis som du, jag med flera andra påpekat. Saker, RÄTT, saker måste hända rätt snart. Annars betyder det AD sa noll och ingenting.
Bespara oss den typen av nedsättande kommentarer.
Vad är detta för typ av inlägg? En uppriktig undran bara.
Originaltext som är inkopierad från någon eller satirtext från dig?
Är ju humor, jag ser det, men man vet ju aldrig med HV längre så frågar för säkerhets skull.
CJ_17 Mycket märkligt skumt i mina ögon. Men som sagt vissa får hur långt som helst för att sälja in sig själva. Jag tycker ABSOLUT inte att AD ska få bli ordförande oavsett hur hsn försöker sälja in sig själv här på forat.
Är det han som driver arbetet med organisationen framåt?
Vi saknar ju KD troligen, vad händer med Lindbom?
Definitivt saknar vi en riktig sportchef.
Vi saknar ju en headcoach för nästa säsong.
Sen också titta på ev ny ass, fystränare med mera.
Vem driver det arbetet?
Jag hoppas innerligt att AD inte är vår nya ordförande i alla fall.
Haha, tänkte detsamma när jag såg första inlägget
Jag sa att jag börjat vända direkt efter intervjun. Den vändningen avstannade och gick tillbaka. ”Verkstad” är inget han verkar stå för alls när det kommer till kritan. Blir aldrig mer än TF.
Nu borde även de som köpte skitsnacket i början inse vilken clown den här människan är. Bort fortast möjligt tack.
Fullständigt enig.
Vad förväntar ni er av AD egentligen? Han är den ende som säger som det är och nu är han hatad av alla i föreningen eftersom de känner sig hotade, och av alla fans för att han inte lyckats vända allt på tre månader?
Man kan naturligtvis argumentera som att han är medskyldig. Ja. Men och? Hur tänker ni att han ska kunna ändra på något ensam? För det är nog det han är. Ensam. Alla andra försöker bara skydda sina egna jobb och intressen.
Men visst. Bort med honom också. Den ende som uttalat att HV har stora problem genom hela föreningen. Vilket dom har.
Vända på allt? Det har inte hänt ett skit. Han har enbart sig själv att skylla för att han där och då satte sig själv som en jävla Gud.
Hade han varit ödmjuk och framförallt självkritisk i sina uttalanden hade han inte heller fått den bilden på sig själv… En oseriös pjäs, helt klart!
Vad jag förväntar mig är akutåtgärder gällande a-laget. Vi måste spela i SHL.
Föreningen är handlingsförlamad. Tränarbyte och Nick Shore räcker inte.
@TimpanHV71
Jag har lyssnat på AD i podden och det gjorde jag ganska sent. Jag hade läst många av kommentarerna både om AD och hans insats i podden innan jag lyssnade.
Många tolkar att han inte tar ansvar för nånting. Så kan det vara. Andra tolkar att han bara beskriver situationen så som den är. Så kan det också vara.
Jag kan konstatera att vi alla tolkar det som sades på olika sätt. Jag har haft mina klara dubier avseende AD tidigare. Det kan man läsa om i mina inlägg i flera olika trådar här på forumet.
Men efter podden så har jag en mer positiv syn på AD just för att han beskriver verkligheten på samma sätt som jag ser den. Men jag inser också hur svårt det är och kommer att vara att åstadkomma en förändring av betydelse i HV. Och det baserar jag på att jag känner folk i de flesta nivåerna i HV. Både i styrelse, ledning, sportslig ledning som spelare och ledare i ungdoms- och juniorlag.
Mina frågor till dig är: vad blir bättre av att sparka AD? Och vem ska in istället och varför?
Helt enig. Frågan är om resurserna finns? Alltså pengar a. För det är det enda som kan hjälpa nu. Sponsorerna och fansen har ju tröttnat.