Tillf. Ordförande Andreas Davidsson

Återigen. Det han säger ifrågasätter jag inte. Jag om någon har varit extremt kritisk till kravställningen inom HV71 under säkert tio års tid, om inte mer. Men då har man ritat fan i taket och blivit bespottad av många.

Det är sättet som han säger det på, att han själv försöker vinna över support i frågan om hans vara eller icke vara som ordförande. Han säger det folk vill höra för att bygga upp ett namn. Han försöker köpa det på självklarheter och ordbajseri utan dess like. Det ENDA han fick ut från den podden var att han vann över många lättövertalade supportrar. Jag är INTE av dessa. Jag är trött på hur skiten faktiskt styrs. Dessvärre så har vi troligtvis kommit till en punkt, iaf för mig där man är bortom räddning. HV71 2023 är inte det HV71 jag växt upp och levt med under hela mitt liv. Oavsett om vi hade satt in Tommy Fritz eller någon annan väl värdig ordförande är jag rädd för att det blir ett alldeles för stort jobb för att vända på skutan och bygga upp det vi en gång varit.

Så återigen, det han säger köper jag. Men att han försöker dra fördel på detta för egen vinning är enligt mig uselt. Riktigt jävla uselt.

5 gillningar

Ok. Då är vi helt eniga i allting. Jag ser samma utveckling som du.

Och jag vill föra till protokollet återigen att jag inte har något större förtroende för AD och att jag såg det som undergången när han blev TF första gången i våras.

Det finns många anledningar till detta. T ex hur han rekryterat till ungdomssektionen för att sätta sin egen son i J20, osv.

3 gillningar

Gött! Jag har oerhört svårt när man gör saker för egen vinning. Speciellt när man sätter föreningen HV71 i andra hand.

Alla vill en sak här inne och det är att se HV71 vinna och utmana i toppen. INGEN är större än föreningen! Dessutom är jag trött på konstanta nödlösningar. Agne började väl sin post som Tf? Se till att rekrytera rätt person från första början så vi verkligen kan börja sikta åt rätt håll igen!

6 gillningar

@shitkicker Det visar ju på att han bara pratar ut i tomma luften som alla i HV gjort i många år.
Sätta sin egna son i framsätet är väl inte det bästa man kan göra när man samtidigt sågar föreningen vid fotknölarna. Det visar bara på att han INTE ska ha denna posten för då kommer säkerligen många släktingar och vänner helt plötsligt dyka upp på diverse poster i föreningen.
AD ska absolut INTE sitta på den posten mer än som nu tf.
Det måste bli slut på ryggkliandet inom föreningen om skutan ska vändas på rätt håll.
Nytt folk utan anknytning till klubben ska in som har rätta kvalifikationer och som kan vara obekväma.

Egen agenda i föreningslivet, jaget före laget låter inget bra. När jag lyssnade på podden med vår TF var det osvenskt och uppfriskande men känner inte vår TF personligen men det du skriver lämnar en förbannat sur uppstötning i munnen.

HV71 är större än detta, vår valberedning behöver nog även den synas….

Oscar Davidsson var U17-landslagsspelare och tycks göra gott om poäng som en av de yngsta i J20. På vilket sätt har han vunnit fördelar?
Verkar som en spelare vi ska vara glada att vi har i J20 oavsett vad pappan heter.

3 gillningar

Finns det något som tyder på att det INTE var ett spel för galleriet?

Nej. Han har med avtryck visat att det var 100% skådespeleri.

Han ska väck, blir aldrig någonsin mer än TF i våran förening.

2 gillningar

Har du på fötterna att han inte gör sitt jobb på ett bra sätt, eller är det bara för att du inte hört nått i media eller från HV om vad han gör/gjort? Själv har jag inte insyn nog för att avgöra.

Tycker inte att det finns några belägg för det än. Tyck som du vill men känns onödigt tuff då han inte haft så värst mycket tid på händerna. Samt att det är långt ifrån hans fel att vi är vart vi är. Vi vet inte hur han jobbar i bakgrunden

Nej. Efter hans skarpa kritik väntade iaf jag mig att det skulle börja hända saker för att förändra och stärka sporten.

Jag kan ha fel (har hänt förr) men vad vi vet har absolut inget hänt.

Känns ju som att det är han som har helt tagit bort Nubbens inflytande och i princip gjort honom till en springpojke. Även om han inte är officiellt sparkad så känns det ju nästan som han är det. Han gör förmodligen mest administrativt pappersarbete nu.

3 gillningar

Stort av Andreas att avböja omval som permanent ordförande. Familjen först givetvis!

All heder!

4 gillningar

Ser man på.
Ett dygn efter min kritik emot att inget händer så händer något. Tur jag la med att jag har haft fel förr. Ska tilläggas att jag kommer ha fel igen.

Bra nyheter = Scout
Dåliga nyheter = Scouten ska hjälpa Kent.

Andreas avgår. Förstår förklaringen.

Dra nu detta in i kaklet och fortsätt jobba mot förändring.

1 gillning

Var hittar du detta?

Kolla intervjun med Andreas på hv71.se.

1 gillning

Hemsidan. HVTV.

1 gillning

Hmm. Kollat. Han säger ju egentligen bara att scouten ska avlasta Johan och Kent. Visst gör det lite ont i magen med tanke på att han använder specifikt Kents namn, och om man vill kan man tolka det som att scouten ska avlasta Johan och Kent i “framtiden”. Men det säger ju faktiskt inte AD. Jag är naiv och tror att han menar här och nu. Men visst hade det dock känts lite bättre om han varit lite mer neutral och bred i sina ordval och sagt; avlasta “tränare och sportchef” :smiley:

Annars tycker jag det känns rätt kasst att Nubben ska vara med och hitta den där scouten man snackar om. Jag fattar ingenting. Har de inte fattat någonting alls, eller? Hur kan man medvetet låta Nubben vara med och påverka HV:s framtid och tillsätta positioner som kommer vara direkt avgörande?

Sen tycker jag AD resonerar klokt ang. posten som styrelseordförande. Köper hans beslut till fullo och håller med om att man bör ha en ordförande som bor i Jönköping med omnejd. Hade ingen aning om att AD höll till i Örebro…

Det där med att han lägger 20-25 timmar på HV idag, samtidigt som han har ett jobb som äter upp 50-60 timmar i veckan kan ju också delvis förklara varför man än så länge har kvar Nubben. Det är helt omöjligt för AD att lägga mer tid på HV? Förståeligt, men inte optimalt. Litar mer på honom än vår sportchef.

7 gillningar

Jag är imponerad av Andreas insats som tillförordnad ordförande för HV71. På mycket kort tid har han identifierat vad som behöver göras, kommunicerat detta tydligt och ser till att det blir av. Jag uppskattar verkligen hans arbete. Synd att han inte är intresserad av att bli ordinarie ordförande.

2 gillningar

I intervjun igår på Expressen citerad på hockeynews så säger AD att Lindbom är tillfälligt i båset och vi söker en tränare till nästa säsong. Idag presenterar hv Lindbom som tränare nästa säsong. Konsekvent?? Njä.

AD nekar sen att Eriksson är aktuell som tränare för HV nästa säsong. Rent tekniskt så säger han inte att Eriksson är helt utesluten då till näst-nästa säsong?