ja, fattade det. Tyckte bara det hade varit kul om den stackars köksmästaren fått alla arga mejl som egentligen var ämnade för hans ämne.
Samma sak med Lindboms mail. Inga mail kommer igenom.
Kanske finns en gammal massör som heter Johan Lindbom, som har slutat nu?
Hahaha ja jävlar
Nä men rätt säker på att föreningen hade någon sol och vårare med det namnet
Har skickat hans email till dig!
Tänk er själva att halka in som ordförande pga. annans sjukdom och sedan behöva fronta ett av tidernas största hockeyfiaskon tillsammans med Lindbom och Nubben.
Han vill ju inte ens vara ordförande.
Jag säger inte att det är fel att mejla men man kanske kan tänka på tonen och sedan snälltolka hans svar.
Jag fick nog av Davidsson när han gick ut och pratade om häxjakt efter 0-8 förlusten men kan ändå tycka synd om honom.
Ganska bra intervju med honom idag.
Hoppas att avslutningen på säsongen speglar det arbete man nu gör.
Då så upp till bevis för den sportsliga ledningen kring herrlaget.
Svar, nej det tror jag inte, mest en enkel förklaring att ta till när argumenten sviktar.
Frågan är vad spelarna ha lyft att dom vill justera?
Jadu den är högst oklar och intressant, vi kan ju endast spekulera. Och att spekulera kan vi däremot så är det ganska lönlöst när vi inte kommer längre.
Skulle man ändå droppa en tanke så kan man ju hoppas att man skapar något där man involverar alla, alla är delaktiga utifrån @Zico :s träningsrapporter och AD:s vi uttalande. Det är laget som ska göra det.
Och varför bara vissa utvalda spelare?
Man önskar de kunde gjort det vid jul…
Känns ju tryggt att AD styrt upp detta nu…
Haft samtal där spelarna inte ville byta ut tränarna. Tjena. Perfekt sätt för att slippa agera och ha något att skylla på om det skiter sig.
Så amatörmässigt att man baxnar trots att man borde vant sig vid det här laget. Gjorde han likadant innan beslutet om sparkningen av Monten?
Så mycket prat från hans sida om det ena och andra och sen detta, herregud! Vad hade han väntat sig?
Borde haft en plan klar för denna situation för en månad sen och nu sjösatt den och inte fantiserat om slutspel hela vägen in och nu detta alibiutspel.
Tur att IKO är så dåliga och som det verkar har riktigt tunga skador. Vi kommer inte att vinna kvalet men det är en stor chans att IKO förlorar.
Sen blir alla hjältar och en ny sportslig organisation kommer på plats med alla hjältar kvar i klubben förutom stackars Nubben troligen.
Lite kul citat från AD som jag hittade.
"Så länge han kan minnas har han varit ett stort HV71-fan och han älskar hockey. Men det var först när favoritlaget i våras, efter 35 år åkte ur SHL, som han valde att aktivt engagera sig i klubben. Andreas Davidsson, VD för Schur Pack, har nu en plats i klubbstyrelsen hos HV71. Motgång är nämligen en av hans allra största drivkrafter.
– Jag är en tävlingsmänniska och älskar att utveckla och förfina saker. Sådant som bara rullar på, nej det är inte min grej alls, säger han."
Så vad är problemet AD, du har ju fått den utmaning du ville ha
Kanske är en sån som söker sig till kriser och katastrofer. I så fall har han ju hamnat rätt
Jag kanske kastar sten i glashus med tanke på vad några skribenter deklarerar här.
Min känsla av hans snack och mejlsvar är väl att det är rätt mycket problem inom HV bakom fasaden. Han ser och han vet mycket. Och att det är svårjobbat och inte lätt att få till förändring pga ledningen. Vem som är ledningen vore intressant att veta. Syftar han på resten av styrelsen. Är det Lindbom. Är det sponsorer. Kombon med sponsorer I styrelsen.
Så det verkar finnas en del frustration i honom. Samtidigt har han själv varit en del av styrelsen sen tidigare.
Och han lättar lite på sina känslor och det pyser ut lite här och där nu. Vilket inte alltid känns helt proffsigt. Men kanske har gått så långt att han inte kan hålla helt tyst längre.
Han identifierar problem och delger en del av det utåt. Sen är frågan om han är mannen att skapa förändringarna, att göra jobbet. Det är en annan fråga. Han vill nog mycket och det är nog en sak att jobba och förändra i ett företag. Lite annat i en sportslig verksamhet.
Nånstans är jag ändå förvånad att han lägger det jobbet han gör på Hv. När han redan deklarerat att han inte ska va kvar. Att han dessutom har fullt upp med livet och vanliga jobbet. Har han sån passion för HV att han vill så mycket. Men han kan inte ta det i mål under kommande år för att ska kliva åt sidan. Lite märkligt allting.
Är han den enda i HVs styrelsen som brinner så mycket. Eller hur funkar det där inne, när han mer eller mindre klankar ner på alla andra. Jag är nog mer inne på att han vill vara farbror duktig i detta kaos för att ingen annan tar ansvar.
Det har blivit en rejäl soppa Jag blir inte klok på denna dysfunktionella verksamhet. Vi är många som är överens att det finns att jobba på minst sagt. Sen är det ju frågan om AD är obekväm för övriga inom HV, är han en sådan person som börjat syna verksamheten och hittar problem. Och en frustration växer och eskalerar till prata av sig genom att uppdatera fansen för att visa att något händer.
Jag är helt inne på ditt spår. Jag tror AD har blivit serverad en enorm McBajsmacka Deluxe med extra pommes. Och vad än värre är: han har identifierat problemen men är bakbunden av andra i styrelsen och andra mögliga faktorer som helt plötsligt börjar uppenbara sig när man börjar lyfta på golvplankor.
Jag har ingen aning om exakt vad det skulle kunna röra sig om men man kan föreställa allt från att det gjorts deals med entreprenörer att de ska börja fixa HG under sommaren 2024 till spelarklausuler som är helt galna. Kanske deals med agenter eller sponsorer?
Jag menar: vi har sett en del konstiga kontrakt på spelare. Och det är sådant som är offentligt. Om man inte har några problem att bygga ihop ett nedflyttningbart ruckel med 70 miljoner - hur oändligt stor är då inte risken att organisationen fuskat ännu mer under ytan?
Anledningen till att jag tror att detta är fallet är till exempel att AD verkar sund nog att hoppa av cirkusen. Jag tror han bryr sig om HV så mycket att han tar ansvar för sin mandatperiod, men sedan är så pass kunnig i organisationsverksamhet att veta att HV71 just nu inte är en organisation man blir frisk av att vara i. Bara det faktum att han blir ansatt och kritiserad från varje håll för att han inte gör något tror jag är skäl nog till att börja tappa fotfästet av frustration.