Tillf. Ordförande Andreas Davidsson

Bra insändare i dagens JP idag till Andreas Davidsson om vems ansvar det är att HV inte presterar.

Mycket saklig kritik mot Nubben med fakta och historik om uttalanden.

Andreas Davidsson har inte svarat…

Däremot i JPs intervju med honom så verkar fokuset vara på att skadorna är huvudorsaken till våra problem

Han är ju helt blåst om han tror att det är huvudproblemet. Vilken tomte.

Vi saknar nog inte mer spelare än andra lag och det är definivt inte huvudorsaken.

Däremot har vi fel:

Ordförande

Klubbdirektör

Sportchef

Coacher

Fystränare

Lagkapten

Samt ett gäng överbetalda spelare

4 gillningar

Med tanke på hemmafacti vs. bortafacit så är en stor post som saknas någon som kan fokusera på mental träning.

1 gillning

Mycket snack och lite verkstad! Det är en man som passar in för just det.

Att gå ut som han gjorde i Podden får han ju bara att framstå som………

Hur kan man säga som han gör men sen händer inte ett skit med det som verkligen betyder mest. Att rädda kvar HV71 i SHL! Hårdvaran är viktigast med det verkar han helt ha skitit i. Mjukvaran kommer efter men det verkar varit prio 1. Anställa en ny fys och en scout. Har man råd att behålla en scout i Allsvenskan.?

För att man in sin vildaste fantasi tror att det fortfarande ska lösa sig bara vi kommer ovan strecket, om inte så i kvalet, inget vi hade räknat med. Men det löser sig där och då. Huvudsaken är att vi spelar i SHL nästa säsong.

Godnatt. Kravställan = med tomma ord. Han själv inser inte innebörden av orden. Det såg snyggt utåt. Han hade vunnit förtroende om man gjort sig av med Pelle, JD och Nubben i samma svep som han sålde in sin aktion.

Det lyser en naiv lampa på mig, man gick lite på det här. Suck

Tyvärr var han som jag befarade. En snackepelle med noll självinsikt som gillar att vara med och glassa.

1 gillning

Precis som alla andra företagare med fet plånbok och noll hockeykunskaper. Dom älskar att synas och höras i näringslivet.

Har mailat han ett par gånger. Har svarat då men när man ifrågasätter så är han tyst som musen.

Inte förvånande. Lite nyfiket undrat vad har du ställt för typ av frågor?

AD uttalar sig i JP

Har ni i styrelsen förtroende för den ledarstab som finns?

– Ja, självklart har vi det. Vi står där vi står nu, det är de spelare och ledare som vi har som ska fullfölja säsongen och göra det så bra som det bara går. Möjligtvis att vi kan skruva på någonting på något sätt.

Vad skulle det kunna vara?

– Det vet jag inte i dagsläget, men vi tittar på alla tänkbara alternativ. Men vi känner att vi har det i gruppen, vi har en bra höjd i spelet och vi vet att vi kan spela en bra hockey. Det handlar om att vi måste få fram det och upprepa det match efter match.

Så man kan inte förvänta sig några större förändringar i HV vid ett eventuellt kval?

– Nej, vi har de ledare vi har och vi litar på att de kommer att fullfölja det här på bästa sätt. Samma sak gäller våra spelare.

’Vi har en bra höjd i spelet’
Vi har nog inte sett samma matcher.

’Det handlar om att få fram det och upprepa det match efter match.’
Vi har inte fått fram det på snart 50 matcher, då ska vi ’bara’ göra det samt upprepa det ett antal gånger. :face_with_peeking_eye:

Det är ju inte han som styr i verkligheten utan bara råkat hamna som den ofrivillige ordföranden.

Tror inte att Lindbom byter ut sig själv i dagsläget, enda chansen är om Lindbom sätter sig själv som GM via den ofrivillige och styrelsen efter säsongen.

Det blir ju ännu värre i så fall men de ser nog inte det tyvärr eller inte bryr sig.

Försökte skicka ett väldigt sakligt och oroande mail till TF Davidsson men han har ingen email på HV71 siten, men jag antog det förnamn.efternamn@hv71.se som för alla andra men det gick inte fram / blev blockat?

Är det någon som vet om han har någon annan email? Full inkorg?

Den tidigare köksmästaren hos HV hette också Andreas Davidsson har jag för mig. Troligen hade han den adressen du angivit. Köksmästaren har f ö slutat.

1 gillning

Tack

Tänk så har all Mail kommit till denna stackars köksmästaren. När han öppnar mailkorgen ”Va i helvete?”

2 gillningar

Kanske därför han slutade, efter alla avgå-mejl?

8 gillningar

Tf ville inte ha mejl till sig utan lät namne ta det

Ha ha…nej, den eminente köksmästaren slutade flera månader innan t f ordförande klev ut i rampljuset.

1 gillning

Vilken soppa!

3 gillningar