Tråden om #1 † Stefan Liv †

Startar upp en ny tråd om våran kung.

Jag tänkte se angående fredag om det är någon som köpt lyktor på coolstuff eller någonannanstans där själva virket inte sitter fast på lyktan?

Är det bara att fästa det i “krokarna” eller bör man fästa det så att det inte kan trilla ur? Jag tänker mig nån form av ståltråd så att det inte kan lossna ovanför någon när det väl brinner och börjar åka iväg. Ska pappret som är runt virket tas bort eller ska man tända eld på detta också?

Instruktionerna som följde med var värdelösa. Stod en massa självklara saker som att man ska tända eld på virket,akta ballongen etc etc men inget väsentligt.

Fick paketet idag från coolstuff.se, ska kolla det du skrev!

Vill bara säga att jag gjorde den här tråden som “sticky” så den alltid ligger överst. För även på vårt forum är Stefan alltid nummer ett!

Gjorde denna idag, kalla mig galen men har velat göra nåt för att hylla Stefan och ja det kändes bara så rätt…

twitter.com/#!/starkaemma/media/ … uh-oZTJ%2F

Grymt vackert Emma :slight_smile:

Man tackar :slight_smile:

Snyggt! …dig kallar jag inte galen utan modig!

Tack!! Trodde att jag skulle få en del negativa kommentarer, att folk typ tycker att det är lite för mkt… Men det är roligt att ni gillar den :slight_smile:

+1

Absolut ingen galenskap. Var själv inne på att göra en Liv tatuering bredvid min HV tatuering men har bara inte blivit av.

Sjukt att jag fortfarande kan sitta och ta till lipen när jag ser klipp med Stefan. Då är det inte bara för det sportsliga utan jag tänker på hans barn som får växa upp utan sin pappa liksom jag själv. Stefan var inte bara stor och omtyckt i Jönköping utan det finns ett ställe i dom dalsländska skogarna med.

Du är inte ensam om de. Stefan var stor och omtyckt i hela Sverige, för just det sportsliga men även den han var och det han stod för…
Men det sägs ju att de finaste änglarna tar Gud först (även om jag nu inte är troende)…

Och nu ska han få en gata uppkallad efter sig i Jönköping, Otroligt fint att en stad kan sörja en person så mycket. Det bevisar än mer att staden verkligen brinner för sitt hockeylag. Jag kan fortfarande inte fatta att det har gått ett år imorgon sedan han dog :cry:

expressen.se/sport/hockey/ut … tbildning/

Jag hoppas hela Ryssland skäms över detta och verkligen ser till så det inte inträffar i framtiden

Den tragiska förlusten av Stefan Liv känns fortfarande väldigt smärtsam. Det har nu gått ett år sen vi nåddes av det fruktansvärda budet om flygolyckan som raderade ut ett helt hockeylag, däribland Stefan. “Vår” härliga och älskade målvakt, som vi bara “lånat ut”, skulle aldrig mer få komma hem för att dra på sig HV-tröjan och vakta målet i klubben han älskade så mycket. Varje gång man ser klippet där en överlycklig Stefan kastar handskar och hjälm för att firar med sina lagkamrater då det stod klart att guldet 2010 skulle till Jönköping, känner man ett stort vemod. Jag hoppas innerligt att vi blir många som kommer att hedra hans minne i morgon.

Jag blir också gråtfärdig så fort jag ser något med Stefan, och när jag tänker på hans familj… Kommer nog grina en del imorrn kväll känns det som =/

Vi syns där gott folk!!

Lyckats lura ut hur man gör?

Om någon kan lägga upp bilder på lyktceremonin imorgon skulle det verkligen uppskattas för oss som inte har möjlighet att närvara

Det kommer troligen att komma upp ett par bilder på jnytt.se.
Tror även att TV4 Jönköping och andra lokala tv stationer kommer att vara på plats.

jeb: jag har faktikst inte öppnat än :wink:

Verkar bli en fin kväll, dock lite vind. Över 10m/sekund. 10m är ju inte direkt mycket men kan säkert ställa till lite problem.
Om inte annat så kommer det inte bli lika effektfullt om alla lampor sticker all världens väg