Hej alla! Vill meddela er om att nu kommer boken om Stefan Liv. Den finns för förbeställning på www.arossportmedia.se Detta för att informera er, känns som ett måste allafall.
Bra jobbat och hälsar dig samtidigt varmt välkommen till forumet.
Boken är beställd som utomordentlig bra julklapp till undertecknad.
Hej.
Kan någon hjälpa mig med lite mer högupplösta bilder på Stefan Liv.
Tänker mig att det borde funnits skrivbordsunderlägg till datorn på Stefan när han spelade om någon har kvar?
Eller bara snygga bilder.
Jag har en Stor samling Hockeykort på Stefan Liv från SHL,KHL,Tre kronor och även bilder i Red Wings tröjan.
Nu letar jag bilder som kan pryda fram och baksida av pärmen som korten sitter i och även bilder som kan finnas med i pärmen bland samlarbilderna.
Jag har i dagsläget ca 80-90 kort och saknar endast ett fåtal svåra kort i min hyllningssamling!
Om någon här kan hjälpa mig att hitta de sista korten blir jag mer än glad.
//Simon
Stefan Liv Alltid Saknad! Aldrig Glömd!
Google, bilder större än 2 MP:
google.se/search?q=stefan+l … ch&imgrc=_
Ger:
grafixxdsign.files.wordpress.co … an-liv.jpg
upload.wikimedia.org/wikipedia/ … 3%A4tt.jpg
upload.wikimedia.org/wikipedia/ … action.jpg
files.eliteprospects.com/playerg … /liv_1.jpg
i.ytimg.com/vi/MP-CPB7N_Sw/maxresdefault.jpg
Saknar Stefan
Edit:
En till:
resources.mynewsdesk.com/image/u … to2ven.jpg
Stefan Liv Alltid Saknad! Aldrig Glömd!
Vi var två familjer där idag som överlämnade blommor.
Starka känslor, framförallt från mig.
Grattis på födelsedagen Stefan.
Jag hoppas att du får kebabpizza idag och får se HV vinna över Mora.
Alltid saknad, aldrig glömd.
Alltid saknad aldrig glömd
7 år sedan. Blir fortfarande tårögd. Sjukt att en person jag inte kände berör mig så mkt.
expressen.se/sport/hockey/s … ann-hv-71/
Stefan du är alltid med oss.
Saknaden är stor
Är Stefans söner fortfarande målvakter i HV?
expressen.se/sport/hockey/s … in-pappa-/ Ö
Dock från April-2018.
Från hockeykommentatorn från Göteborg tidigare i år:
Christian Wahlgren
@Wahlgren_80
Riktigt skoj att se Stefan Livs grabb Herman Liv i Göteborg Ishockey Cup. Han kommer bli enormt kul att följa upp genom serierna.
@hv71
#StefanLiv #AlltidSaknadAldrigGlömd #målvakt #NästagenerationLiv
Man blir ju typ tårög när man ser Herman Liv och hur mkt han älskar hockey och HV71!
Jag minns vid Stefans tröjhissning i hans fru Annas tal där hon sa att hon har en känsla av att det kommer stå Liv på matchtröjor i framtiden i HV. Känns ju som det faktiskt kan bli så också! Herman sägs vara riktigt duktig och älskar hockey över allt annat!
Skulle vara mer värt än ett SM-guld att få se honom stå mellan stolparna och gärna i tröja nr 1 också! Hade Stefan fått den frågan så hade han ju givit tummen upp alla dagar i veckan, att hans pensionerade tröja ska få användas av hans son!
Ja, det kom en liten tår idag också. Saknar dig Stefan.
Sista stycket i Expressens intervju med Johan Davidsson där han berättar om ett minne med Stefan. Magiskt! Och ja, då rinner tårarna igen.
expressen.se/sport/hockey/s … -tragiskt/
Tänk att det har gått tio år nu. Tio år kan vara en lång tid men när jag tänker på Stefan så känns allt som igår. Både de glada minnena men också chocken och sorgen den dagen då vi fick beskedet att Stefan hade gått bort.
Du kommer för alltid vara nummer ett, Stefan. <3
Jag måste bara höra med er.
HV71 väljer att sälja T-shirts till Stefan Livs minne, de kostar 299 kr och en del av summan går till hans minnesfond.
Är det bara jag som blir äcklad av det här? Tycker det känns så fruktansvärt fel att göra profit på Stefans minne.
T-shirten kostar 299 kr, vanliga t-shirts i shopen ligger på 199 kr. Då får man anta att prispåslaget på 100 kr går till minnesfonden och resten ner i HV71:s fickor?
Det var fruktansvärt osmakligt!
10 år som gått både snabbt och långsamt, och som har innehållit bra och dåliga saker. Hoppas att du har det bra, var du än är Stefan.
Sr-dokumentär:
sverigesradio.se/avsnitt/stefan … atastrofen
Aldrig glömd.