Tråden om #10 Martin Thörnberg

Äntligen, välkommen!!

Så djävulskt härligt. Varmt välkommen hem Martin!

Gött!! Välkommen tillbaka :smiley:

Varmt välkommen Martin! Du är väldigt efterlängtad! :slight_smile:

Bra star på den här dagen. Varmt välkommen hem. Nu börjar man redan se fram mot nedsläpp i september.

Äntligen! Du har varit saknad och efterlängtad. Välkommen hem!!! :stuck_out_tongue:

Gött att Sveriges sämst bevarade hemlighet blev offentlig idag! :laughing: Välkomman tillbaka Martin Thörnberg! :smiley:

“Plötsligt” blev denna vecka mycket bättre, välkommen hem Thörna :smiley:

+1! Verkligen inget toppjobb med hemlighetsmakeriet.

Äntligen tillbaka igen :slight_smile:

Svårt att hålla det hemligt, eftersom folk som inte visste något om det ändå skrev att han var klar (gäller givetvis inte alla som skrev det).

Det har ju skrivits om det i flera år så någon gång får de rätt, och då ser det ut som en dåligt bevarad “hemlighet”.

Välkommen tillbaka Martin Thörnberg! Och på arbetarnas högtidsdag och allt! Kan det vara ett förebud möjligtvis…? :smiley:

Fram med Champagnen!

Jag går förbi “gå” och checkar in ett SM-guld! :wink:

Tack Törna! Vi uppskattar att du kommer tillbaka till oss i en tid då du fortfarande verkar vara i toppform och inte som hockeypensionär.

Kalasbra värvning alla kategorier! Välkommen hem!

Kanonbra värvning!

Bara en fundering. När man tittar på Thörnas EP-sida så har han legat stadigt kring 20 mål (oftast över) sedan säsongen 07/08. Men den senaste säsongen gjorde han “bara” 11 mål, men däremot 20 assists. Jag har ingen som helst koll på KHL, men funderar på om det finns någon förklaring till den här nedgången i hans målskytte. Hade han svårare att hitta målet den här säsongen eller bara en annan roll i Lokomotiv Yaroslav? Var det någon annan i hans kedja som agerade målskytt?

Det här ska inte tolkas som någon kritik mot Thörna eller värvningen. Är otroligt nöjd över att han kommer tillbaka, men är bara lite nyfiken på vad det här trendbrottet kan tänkas bero på.

Enligt intervjun trivdes han aldrig riktigt i jaroslav och det kan ha gjort så att målskyttet skönk.
hv71.se/artikel/66669/

Lyssna på denna så kan de förklara saken

Intressant podd med Martin idag, första avsnittet där en spelare från nuvarande trupp är med!
hvpodden.libsyn.com/episod-5-martin-thrnberg

Va skön han är då Thörna.

  • Jag älskar när spelare vill köra över mig :slight_smile:

Usch vad laddad man är inför comebacken. Ett “välkommen hem-tifo” till Thörna i hemmapremiären? :smiley:

Ingen dålig idé alls faktiskt men vi har ju Önerud som kommer hem med plus att Sundh ser ju HV som sitt hem också vad jag vet. Kan nog bli en frän seriepremiär :slight_smile: