Tråden om #10 Martin Thörnberg

Bra idé helt klart och borde enligt mig vara en självklarhet - framförallt när just mf Lakers står på andra sidan :wink:

Absolut! Dumt av mig att inte tänka på de andra hemvändarna, de ska givetvis också få hyllningar! :smiley:

Från jnytts intervju med Jesper Fast(h)'s kusin:

Fy fan man blir tårögd! :cry:

Jnytts Johan Nyström hälsar på hos Martin Thörnberg :slight_smile:
jnytt.se/hang-med-hem-till-thornberg

Martin, Martin Martin, Martin Martin, Martin Martin THÖRNBERG!
I all “kaos” har man glömt bort hur bra denna värvningen är.

Han borde kamma till sig lite nu, inte åka och glida. :confused:

Man får dock inte glömma bort att det är försäsong. Det är inte ovanligt att de lite äldre killarna ser sega ut på försäsongen för att sedan börja trappa upp framåt seriestart. Att de lite äldre spelarna vanligtvis har en längre “startsträcka” än de yngre är ju ingen större hemlighet. Därav ser det ut som att han “åker runt och glider”. Martin är ju knappast en sådan spelare som lirar på 50% utan det är alltid 110% som gäller, bara det är alla pusselbitar inte hamnat på plats än. Jag är inte orolig :slight_smile:

Han täckte skott som ledde till mål i en träningsmatch. Vad är detta åka runt och glida snack om? Dessutom tre ramträffar.

Är det tillåtet att tycka att #10 har haft en ganska blek försäsong? Väldigt anonym i de 3-4 matcher jag har sett. Lite oroväckande trots allt.

Ja.

Tack! Då tycker jag det.

När nr 10 kommer igång alltså.

2 ass på Thörna än så länge som har en playmakerroll när Christensen är borta. Blir kanon när Christensen är tillbaka så Thörna får börja skjuta lite ur bra lägen. Men även lägga upp spelet för sin minst lika bra skytt på andra sidan. Blir jobbigt att markera 2 snipers och samtidigt playmakers. Vem skjuter denna gång? :slight_smile:

Martin Thörnberg – Han fick en smäll på knät i matchen mot Örebro och vi kommer att göra en utredning med magnetkamera. Vi vet mer i slutet av veckan hur det ser ut med Martin.

Varför vänta 1 vecka innan man gör nånting?

kanske för att svullnad måste gå ner för att kunna göra en bättre undersökning?

[size=150]Thörnberg spelar på Lördag mot LHC[/size]

Spelklar åter igen efter knäskadan.

[url]http://www.jkpglive.se/thornberg-spelklar-mot-linkoping-efter-skadan/[/url]

2/3 av förstakedjan tillbaka då, ska bli kul å se Thörnberg å Christensen igen, fick ju bara 2 matcher ihop på försäsongen.

:laughing: :smiley:

Vad har hänt?