Thörnberg själv säger att det känns som en muskelbristning på utsida lår:
hockeysverige.se/2019/01/29/ … vara-over/
Tror detta var sista vi fick se av Thörnberg i HV dressen
Thörna snart spelklar! Vem hade vågat tro det.
jnytt.se/article/skrallen-h … -comeback/
Bara att hoppas det håller
Fyy faan va jag hoppas detta håller.
Får han några matcher kommer han vara ovärderlig för laget i ett slutspel.
Faan har han spelat med spräckt kula så klarar han allt.
Martin spelar ikväll! ![]()
Japp. Får se hur många byten han får. Är uppsatt som extraforward. Men bara bra att matcha in honom försiktigt.
Det märks oerhört tydligt hur mycket Martin Thörnberg betyder för laget. Han är en vinnarskalle. Precis som Filip Sandberg som dessvärre inte spelar mer denna säsong.
För enligt mig är det just denna egenskap som saknas i en för övrigt kompetent laguppställning. Vi har en massa duktiga, lovande och meriterade spelare, men de flesta av dem saknar ”grit”.
Tycker det märks direkt när Martin åter är med i laguppställningen att det blir lite mer tävling, inte tappa ansikte och ta skit. Man ska bli förbannad och kränkt när man blir frånåkt, tacklad eller förlorar en närkamp.
Jag tyckte mig se mycket bättre tendenser från laget igår mot Malmö och tror att Thörnbergs närvaro och tjurighet på både bänken och på isen kommer betyda oerhört mycket. Vi klarar topp6 med honom skadefri
Tyckte han såg riktigt vass ut i Malmö. Ja en av lagets bästa spelare. I hans andra match efter comebacken.
Herregud va viktig han kommer bli.
Det säger lite om vad som saknas hos övriga om han kan komma in och skina efter så mycket frånvaro.
Tyckte även Önnerud höjde sig i Martins närvaro.
Tycker önerud agerade som en kapten på isen mot Malmö. Kämpade som ett svin.
Thörna har alltså spelar med brutet revben. Dåre eller geni? Domarna fuck you!
Tänker han försöka en säsong till. Jag fick den känslan efter någon intervju även om det inte känns jätte troligt.
Krya på dig och ta det lugnt. Jäkta inte!!!
Är det någon som hört något kring återhämtning/tillfrisknande…
Kostar mer än vad det smakar!
Tråkigt att behöva säga detta men inte ens känslor visar han på isen!
En legend inom Hv71 men som har gjort sitt och ska inte få förlängt!
Får han det så är det enbart på gamla meriter och för vänskapens skull!
Hoppas att man får se #10 hissas upp bredvid de andra hjältarna nästa säsong!
En era är över. Och vilken era det varit. Går inte ens att beskriva vad Thörnberg gjort för den här föreningen. Tack som fan för allt känns lite fjuttigt att säga men vi får säkert chans att tacka karln ordentligt flera gånger framöver.
Jag tycker att det är rätt beslut. Men oj vad vemodigt det kändes när det väl kom. Men en sak är säker, Martin kommer för alltid att vara en klubblegendar och hans tröja ska hissas.
Kommer bli tomt i Hv71 med ett lag utan #10 som genom åren har varit en pålitlig skytt.
Först Owe och nu Martin! Inte ens om Jesper mot förmodan skulle värvas in så kommer vi inte ha en #10 isen något mer då den kommer hängas upp bland alla andra stora spelarna.
Tråkigt ändå att man får ett sånt här beslut som Martin fick då hans hjärta klappar men får inte spela kvar!
Enligt honom/Aftonbladet så kan det ju hända att han kommer spela för en annan klubb.
Tänk att få se Thörna i t ex Frölunda/Färjestad ![]()
En era är över. Den sista ledande pjäsen från HVs storhetstid tvingas bort. Thörnberg är HV71. Jag är ledsen. Uppriktigt ledsen. Att dagen skulle komma då han skulle sluta vet man ju om. Men inte att det skulle ta slut så här. Illa nog om han tvingats sluta pga skador. Men nu får han sparken. Nästan svårt att ta in att det slutar så här.
Tack för allt, Martin! En av klubbens största genom alla tider. Hoppas att du kommer att hyllas på ett sätt som du förtjänar och att du då kommer att kunna ta emot hyllningarna utan den bitterhet som jag antar att du känner idag. Vi fans kommer aldrig glömma allt du gjort för oss och HV. Vem ska nu täcka skott med pungen för HV71?