Längre vila på Thörnberg ![]()
Frågan är om det inte är hans sista säsong i HV. Har ju spelat med småskavanker länge nu.
Fy tusan vad tråkigt.
Jag hade lite fåfänga förhoppningar om att han skulle ha fått en någorlunda skadefri uppladdning och sprattlat till lite för en sista succe säsong innan kroppen helt ger vika. Nu är det nog stor risk att stjärnan dalar alt snabbare. Men jag kommer fortsätta hoppas. Det är han värd.
Är han igång och täcker skott med pungen i träningsmatcherna redan ![]()
Hoppas han får va hel sen resten av säsongen. Tråkigt att han ska behöva dras med småskador hela tiden
Smärtar djupt. Men nu är de väl dags för alla att inse att karriären nog börjar gå mot sitt slut.
Tack för allt Thörnberg.
Men nu man borde kanske fundera på att plocka in en forward som kan ta thörnbergs plats.
Jo så är det nog tyvärr. Får lite Laine vibbar över Thörnberg där kroppen säger ifrån. Men om han kommer tillbaka men kroppen tål ej det fysiska spel som Thörnberg står för då är de ingen ide att han spelar. Både för oss och för han. Tragiskt och tråkigt
[b]Jönköping-Posten Magnus Sundsvall intervjuar Martin Thörnberg. Lång text pga betalvägg(ja, det är godkänt av mig).
[/b]Thörnberg: ”Det är skittufft mentalt”
HV71:s lagkapten Martin Thörnberg kämpar för att ta sig tillbaka från en skada.
– Jag har jobbat ganska länge med det nu, säger han.
HV71 spelar mot Linköping under torsdagen. Ytterligare en av alla matcher som kapten Martin Thörnberg får se från sidan. Det börjar bli rätt många nu. 17:e raka seriematcher för att vara exakt.
– Man har en liten skavank som stör. Jag har jobbat ganska länge med det nu och det har gått upp och det har gått ner, säger Thörnberg.
Exakt vilken skada det handlar om vill man inte gå ut med. Man har valt att kommunicera ut att det rör sig om en underkroppsskada.
För ett par veckor sedan var Martin Thörnberg ute på isen och åkte skridskor. Sedan fick han sluta med det. Då var det ett steg tillbaka.
– Ena dagen känns det bra, sedan är det en dag då det känns mindre bra. Men vi gör allt för att få ordning på det.
Nu är Thörnberg tillbaka ute på isen. Han körde på egen hand hela förra veckan, den här veckan var han med laget en sväng. Men han klev av tidigare.
– Det handlar om att stegra upp lite, men man måste behålla tålamodet och kan inte tro att det vänder på en dag efter att man har varit ute på isen och det har känts bra. Det är en seg skada och man får ta det steg för steg.
Hur är det att det känns bra ibland och dåligt ibland?
– Det är skittufft mentalt. Speciellt när man är i min ålder också, chanserna för spel ökar ju inte ju längre tiden går. Man vill bara vara med och bidra ute på isen.
När Martin Thörnberg kan vara tillbaka och spela matcher för HV71 finns det ingen som kan svara på. Och det hymlar han inte med.
– Jag har fått den frågan säkert 2 000 gånger den senaste tiden. Jag har inget bra svar där faktiskt. Jag jobbar dag för dag och försöker inte blicka för långt framåt.
Finns tankarna på att det kanske inte blir någon hockey alls den här säsongen?
– Vissa dagar är det så, det ska jag inte hymla om. Men de senaste veckorna har jag fått upp förhoppningarna om att det kan vara nära. Samtidigt vet jag att det kan vända rätt snabbt.
Martin Thörnberg är en av lagets mest rutinerade spelare och dessutom ordinarie lagkapten. Nu när han inte kan bidra på isen försöker han göra det på andra sätt.
– Jag är här varje dag och bidrar med ett gott humör. Jag försöker stötta killarna och ger tips om de vill ha det. Jag tycker ändå att det ser rätt bra ut. Det gäller bara att få proppen ur också. Det har sett mycket bättre ut de senaste matcherna. Det gäller att ha tålamod och fortsätta nöta det man har tränat på, säger Martin Thörnberg.
“Thörnberg hoppas på snar comeback”
Nog inte sett den speeden i Thørna på många år!
Behøvs en till i PP med hans kyla och skott.
Vågar man hoppas på comeback på fredsg?
Verkar som det kan ske mor FBK. Nu håller vi tummarna för att hn inte får bakslag.
Det verkar så ja:
hockeysverige.se/2019/01/07/ … -comeback/
Hur tyckte ni han såg ut? Jag är så här långt optimist. Någon som hört ifall det blev något bakslag efter?
Tycker Thörna har sett bra ut faktiskt. Får hoppas hans kropp håller i sig så lär det säkert komma lite mål framöver.
inte bra med återfall av Thörnberg tror detta är hans sista säsong tyvärr
Oddsen på att Thörnberg kommer tillbaka är tyvärr skyhöga. Klev av träning pga sjukdom hette det väl först. Framkom sedan att det var pga skada. Ingen prognos om när han beräknas vara tillbaka under ”Skadeläget”. Känns som man bara väntar på ”rätt läge” att annonsera att karriären är över. Tätt matchande kommande vecka. Tippar på ett tillkännagivande i början av v.6…
Det är väl inte många som tror att Martin kommer att hålla fram och genom ett slutspel!?
Kan han vara med och bidra sporadiskt så är det bonus men jag förutsätter J&J sedan längre tid jagar ersättare som nog behövs om slutspel blir aktuellt och om man har ambition att gå minst till semi!? ![]()
Tyvärr verkar vissa på forumet bli sanningssägare, nu kom det att Martin har ont i sin gamla skada.
Stackare som tränat och kämpat hela säsongen snart.Vi lider med honom.
aftonbladet.se/sportbladet/ … l-kaptenen
Tråkigt, tyckte han såg pigg ut och hade bra tryck i åkningen de två matcherna han spelade.
Är det någon som snappat upp vad det är för skada/problematik han har? Mer än höftskada alltså.