Tråden om #10 Martin Thörnberg

Trevlig förlägning, jag hoppas dock att han kompenseras för en roll lite lägre ner i hierarkin.
Tror han blir viktigare för att pusha de yngre och leda laget än vad han kommer vara på planen under de nästa två säsongerna.

HV har som tradition att satsa på egna lirare, och det har gett fem guld. Vi fortsätter på den inslagna vägen. Härligt!

Bra! Men jag kunde ändå inte låta bli att le lite åt “En pålitlig poänggörare…” Det är hög tid för honom att vakna nu. Säsongen är igång.

Skäms ärligt talat lite, men jag är lite tveksam till förlängningen. Han är 34 nu och jag tycker ändå att det börjar se tyngre och tyngre ut varje säsong nu. Han har en sliten kropp och den börjar ta ut sin rätt. Jag har svårt att se hur kontraktet kommer att avslutas på ett värdigt sett, jag tror att det antingen kommer ske genom skada eller en säsong alla inblandade kommer vilja glömma tyvärr.

Men hans ledaregenskaper är helt ovärderliga och jag utgår ifrån att de var på grund av dem man förlängde. Så på ett eller annat sätt kommer han alltid att vara starkt bidragande till laget, oavsett speltid.

jag är sjukt tveksam till förlängningen, känns lite kompis förlängning i mina öron. Jag hoppas han har gott ner i lön men är tveksam då jag tror han har samma runt 250 000 350 000 i månaden som han lär ligga på idag som toppspelarna i shl har.

Om man skrivit ett 1 års kontrakt kunde jag köpte det men 2?
Han har säker massa skavanker och är det värdigt att avsluta sin karriär med 3 i värsta fall dåliga säsonger?

200 mål i SHL+SM-slutspel! Urstarkt! Stort grattis, Thörna! :smiley:

Lyfter på hatten för Thörna! Grattis #10

Vad är det med Thörnberg? Lider han av någon skada för så blek som han är finns ju inte!

Jag hoppas jag har fel men jag tror Thörnberg är slut.

Alla småskavanker han har dragit på sig har tagit ut sin rätt. Hade för mig han gick in i säsongen med skavanker och tror ej de har gått ut

Vi får se. Folk sa exakt samma sak förra året och vi vet ju hur det slutade.

om han bara vaknar i slutspel borde han vakna nu när risken är relativt stor att man missar de, om man inte taggar till nu som taggar man ju aldrig till

Vet inte vad det är med Thörnberg. Lider han av någon skada tro för så här blek blir man ju inte av en pungskada.
Han syns inte överhuvudtaget framåt och i PP är han ju bortplockad samt “nerskickad” i 4:e kedjan med Sundh och Wärn. Tung kedja iofs!
Däremot spelar han i BP och gör det bra.

Satt och funderade lite smått för mig själv. Tänk att skola om Thörna till back. Går det tro? :laughing:

Thörna har börjat bli lite till åren. Han är kanske inte den producerande spelaren längre. Men hans rutin och lagkänsla är förbannat viktig för ett ganska ungt lag. Stort av honom att dessutom kunna acceptera en lite mer defensiv roll efter att sedan återkomsten varit “the go to guy” i offensiven.

Ehh, dom äldre rävarna vaknar när det är dags att vakna, det såg vi inte minst mot slutet för drygt ett år sedan!

Tyvärr, blev en nitlott denna gång! :frowning:

10 säger i en videointervju på AB att han nu hoppas på en sommar utan operationer. Han fick nog ingen optimal uppladdning inför säsongen. Han har ju även hintat om skavanker under säsongen i andra intervjuer. Förhoppningsvis är han tillbaka i gammalt gott slag i höst.

Vad tror vi om Kapten i år? Jag tror på långt bättre resultat än förra året. Det råkar inte vara någon som hört något om hur det verkar. Har han fått en bra försäsong så här långt? Fri från operationer?
Finns det kanske tom någon som tjuvkikat på några testresultat?

Han har nyss fyllt 35 och haft en nedåtgående spiral flera säsonger i rad. Tror inte det lär hända mer offensivt kommande säsong.

Tror inte det heller, han har andra kvaliteer i sin kaptensroll som är ytterst värdefulla. Jag tror dessutom han är glad att se andra lyckas under hans överseende.

Så sant! Får hoppas han gör som Davidsson, som under sina sista säsonger var en jävel på att avgöra i öppen kasse.