Tråden om #10 Martin Thörnberg

Tur att han redan hunnit sprida dom generna vidare den gode Martin

Illa att han inte kan spela på Torsdag han hade behövts.
jp.se/article/thornberg-man- … for-livet/

VILKEN KRIGARE! Hur många här inne hade spelat om man varit med om de Thörnberg gjort.?
Jag hade inte gjort de!

Haha inte en jävel hade, Thörna är i en klass för sig och hans insatsen kan mycket väl varit tungan på vågen ikväll KUNG!!!

Utgick tyvärr skadad ikväll. Nån som vet mer?

Det handlade nog inte om nån skada. För Jkpg News kommenterar HVs läkare Bill Sweatts ljumskskada. Reportern frågar sedan om det uppstått fler skador under matchen, varpå läkaren kort och koncist svarar: Nej!
Antingen var Thörnberg lite krasslig eller så blev han helt enkelt bänkad.

Eller så mörkar hvs läkare? Vore oerhört märkligt om han blev bänkad då han var en av hvs bästa forwards igår.

Varken bänk eller mörkning. Tror lillebror Johan Sandstedt, tillika fystränaren icke jävlas med mig :wink:

Det handlade nog inte om nån skada. För Jkpg News kommenterar HVs läkare Bill Sweatts ljumskskada. Reportern frågar sedan om det uppstått fler skador under matchen, varpå läkaren kort och koncist svarar: Nej!
Antingen var Thörnberg lite krasslig eller så blev han helt enkelt bänkad.
[/quote]
Eller så mörkar hvs läkare? Vore oerhört märkligt om han blev bänkad då han var en av hvs bästa forwards igår.
[/quote]
Varken bänk eller mörkning. Tror lillebror Johan Sandstedt, tillika fystränaren icke jävlas med mig :wink:
[/quote]
Alltså utgick han skadad? Va är de med honom? Nåt långvarigt?

Thörnberg spelar inte imorrn. Detta från säker källa.
Vet inte varför och hur länge han blir borta.

Han skall opereras i knäet för misstänkt miniskskadd enligt hemsidan.
Han har haft problem ett tag enligt hemsidan.
Tyvärr inte förvånad då Thörnberg ej vart sig själv här i starten

hv71.se/artikel/5x0raj8wr-3i … -operation

Hur bra är knät nu egentligen? Tycker han ser seg ut. Match otränad? Fysisk status i övrigt. Jag hoppas han får läka ihop ordentligt och glänsa ordentligt i vår!!!

Det är väl ganska självklart att han är matchotränad när han precis har varit skadad? Eller du funderar kanske om man kan skylla det

Jag funderar mest på grader av h-vetet. Klart han är matchotränad. Men kan det verkligen vara hela förklaringen. Jag är lite orolig…

Tycker inte Thörna sätt så illa ut, lite oflyt med timing snarare känns det som.

Jag tycker man skall minska istiden för Thörna i 5 vs 5 spelet och låt han spara sin energi till powerplay. Hans skador börjar ta ut sin rätt och han blir ju inte yngre. Han har fortfarande skottet men tycker hans skridskoåkning är inte densamma som innan, han känns lite seg, hämmad av knäet? Elr är det något annat? Thörna har spets kvar men han är inte lika allround längre.

Kom ihåg att vi klagade ganska högt på honom förra året med…att han såg seg ut osv. Det slutade med att han täckte puckar med pungen i SM-final och var med och avgjorde hela skiten. Han har fler växlar som han plockar fram runt vårkanten ska ni se :smiley:

Jag klankar inte på hans hjärta och kämpaglöd men man kanske skall dra ner istiden och specialspela han mer i t ex PP och mindre i 5 mot 5. För att inte slita så mycket på hans små skavanker som han har. Mer spara han bara inte bänka han.

Det där med att man aldrig blir profet i sin egen hemstad stämmer väldigt bra på 036-killar som bokstavligen offrar en pungkula för klubben i sitt hjärta.

Grattis Thörna till tvåårskontraktet. Jag håller på dig!

Ja, grattis Martin :exclamation:
hv71.se/artikel/lc9jajats-3i … t-kontrakt