Tråden om #10 Martin Thörnberg

Spännande och se om han fortsätter denna magiska poängproduktion så snart SHL drar i gång.
Mål i samtliga försäsongsmatcher är ju inte illa pinkat :smiley:

Smärtor i ett knä tvingade Martin Thörnberg att avbryta.
Men efter matchen ger sjukgymnast Andreas Frostemark lugnande besked.
— Jag bedömer det inte som allvarligt, säger Frostemark.

Nr 10 borta minst veckan ut.

jp.se/article/tungt-for-hv-s … veckan-ut/

Thörnberg spelar mot Skellefteå: hv71.se/artikel/cww3aivmc-3i … ese-missar

Thörnberg läggs på operationsbordet för en skada på menisken. Beräknas vara borta i en månad.
[url]http://www.hv71.se/artikel/9jv7aiwdl-3iaijd/martin-thornberg-tvingas-till-knaoperation[/url]

HV gör helt korrekt med operation direkt istället för att vänta. Bra agerat.

Japp, blev jävligt besviken när jag fick höra detta för 2 veckor sedan. Men sen tänkte jag att de är lika bra, så blir knät bra sen förhoppningsvis. Har ej varit sig lik och man jag märkt att han har lidit av det. Verkar ju inte vara så stort då de bara är en månad rehab.

Eftersom både Önerud och Christensen är hyggliga snipers så är det väl bara till låta Lias ta Thörnbergs plats i förstakedjan. De andra kedjorna fungerade så bra senast att det är vettigt att inte peta på dem just nu.

Ny skada och risk att Thörnberg blir borta ett tag.

jnytt.se/article/hvs-skyttek … a-matcher/

jp.se/article/thornbergs-gla … allvarlig/

Thörnberg kan vara tillbaka redan på onsdag :slight_smile:

Mycket trevliga nyheter. :slight_smile:

Vad är det med Thörnberg? Visar ingenting längre! Är halvskadad fattar jag inte varför han spelar nu när det snart drar ihop sig!
Är han inte skadad så undrar jag vad han gör i 1:a kedjan med tanke på att Christensen fått kliva ner till 4:e efter sin svacka.

Just nu är Martin en av de sämre i laget!

Håller med och han har överlag varit på tok för ojämn denna säsong… hoppas verkligen han exploderar i slutspelet sen.
Tycker för övrigt att christensens kedja börjar komma igång. Stendluns var riktigt bra idag och tycker överlag deras femma var bäst i kvällens match. Stenlund o Christensen har nåt att bygga på inför slutspelet.

Instämmer, kollade lite extra öga på Thörnberg och att se honom undvika att ge och ta tacklingar är inte likt honom. Om han spelar halvskadad är det bättre han vilar några matcher imo.

Vann interna poängligan ifjol. Ser ut att vinna interna skytteligan i år.
Då ska man komma ihåg att han gör det i ett lag där poängen och målen sprids ut över hela laget.

Jag kan inte annat säga att han levererat det jag förväntat mig.

Håller med helt. Jag tycker vi får ett gott jobb från honom i princip varje dag och nu står vi här med att han vinner skytteligan i ett lag med störst bredd poängmässigt. Kan absolut inte klaga på Martin, som med sitt slit (även om det ibland kan verka vara som han försvinner i matcherna) kommer vara oerhört nyttig nu i ett slutspel.

Å andra sidan så kom ju majoriteten av målen första 15 matcherna vilket gör att produktionen varit rätt skral resten av säsongen. Man kan inte bara se svart och vitt på statistiken.

Med det tänket hittar du nog inte en enda godkänd spelare i HV71. Är väl möjligtvis Önerud, om ens det, som producerat hyfsat jämnt.

Sedan är jag nyfiken; är de tio målen han gjorde i början av säsongen mindre värda än de han gjort senare?

Vad fan är Thörna gjord utav? Täcker skott med kulorna. Vilken hjälte. <3

Hårt virke liksom fadern Ove. Legenden Ove sköt iofs redan innan blå och tjuvade lite.

Får inte glömma bort lillebrorsan Jesper. Finfina gener i familjen Thörnberg.