Tråden om #11 Simon Önerud

Var det september ut han hade? I så fall har han nästa veckas tre matcher kvar på kontraktet. Men nej, om inget drastiskt händer kommande vecka så lär det definitivt förlängas, finns ingen anledning till att inte göra det. Vi har bara 12 hela ordinarie forwards utan honom, och att inte förlänga Simon för att plocka in någon som står utan kontrakt (Ex Alvarez?) vore hål i huvudet. I så fall hade det ju varit att fylla på ovanifrån, men den marknaden verkar skral. Förläng!

1 gillning

Jag tycker vi ska förlänga med Simon, gjorde en riktigt bra arbetsinsats idag. Tycker han går före Lindbäck och HH

Är kluven. Egentligen behöver HV inte fler breddspelare. Men som ni säger. Marknaden är vad den är och då kanske Simon är det bästa alternativet. För tillfället.

Stämmer. Tryoutkontraktet gäller september ut så hoppas att Simon kan fortsätta på den inslagna vägen kommande vecka.

Önerud är inte den Önerud som vann guld 2017. Långt därifrån till och med.
Oavsett är han HV71 personifierad. Han accepterar sin roll i fjärdekedjan och gör det med bravur.

I mina ögon är det värt mer än vad Lindbäck/Hansson erbjuder.

Räcker så. Förläng.

10 gillningar

Big No. Förläng inte. Ta in en junnis istället som kan utvecklas. Önerud kan inte fortsätta ta plats bara för att han är Mr Hv.

Tycker det är båda och. Simon ska inte vara i HV bara för att. Samtidigt tycker jag att i de här tre inledande matcherna har hans boxplay-arbete varit galant faktiskt. Lyckats styra ut bra i det defensiva arbetet, lyckats jobba fast pucken djupt med den styrkan han besitter.

Det positiva är då att han köper det rakt av att enbart spela detta och ströbyten i offensiv zon. Antagligen till en låg lön. Och då har jag hellre Simon än Måns.

Men men. Vi får se vad veckan mynnar ut i.

Önerud gör ett mycket bra jobb defensivt och i BP och är även viktig vid sidan av sidan. I en trupp så tunn som vår känns Önerud som en given del.

Tänker att Önerud oavsett speltid inte direkt ”tar speltid” av någon junior, då juniorerna vi har borde slussas in naturligt ändå och främst då kanske där deras styrkor nyttjas primärt. Hävdar att deras (Pettersson och Träff) styrkor ligger lite mer framåt i banan än i BP och i det defensiva spelet.

3 gillningar

Håller med känns som träff och kanske framför Pettersson gynnas mer i en offensiv kedja än en 4 femma. Tyvärr Herman men jag tar häller Simon i 4 elr 13 forward.

Tycker han lastar av stacke rätt bra hittills då stacke har lite problem i SHL. Jag tror han växer

Hv skämmer ut sig totalt… 6-1

Vad har de med Önerud personligen att göra??

Sorry. Skrev i fel tråd.

Tror och tycker nog inte att Önerud bör vara kvar, inte i den bästa och välfungerande klubben. Tror däremot att hans kravställan och erfarenhet kan var nyttig och bra i det läge vi befinner oss i. Han är på något sett en Mr Hv71 och har varit med länge, får han förlängt samtidigt som Monten verkligen har tappat laget så tror jag att Önerud absolut kommer göra nytta i att få bort Monten och indirekt den person som anställde honom, dvs Nubben. För ryker en så ryker båda

2 gillningar

Enligt ”Nubben” vad jag läst har han beslutet klart, men först efter samtal (fan att han av alla ska få avgöra #11 framtid.)

Hela laget har varit mindre bra på sistone - Önerud är Guld värd i dessa svåra stunder.

Tyckte nästan man såg på Simon i en intervju ,om det var inför MoDo eller Luleå är oklart, att han kommer bli kvar.

Min gissning är att han blir kvar men att han någon gång kring jul när vi har lite färre skador och har fått in någon ytterligare förstärkning för topp 6 väljer att i samförstånd med HV avsluta säsongen någon annanstans.

Låter vettigt. Samtidigt står han i vägen för en junis, om vi behåller alla andra fjärdelinapjäser.

Givet att förlänga. Vi behöver spelare som håller upp nivån i samband med alla förluster.
Juniorer ska inte behöva bära det här korset.

Är väl bara att bänka Önerud om en junior är bra nog att platsa? Han skulle inte gnälla.
Det bästa med att ha veteraner som bredd är att laget går före jaget. Simon är ingen grin-olle.

9 gillningar

Inget nytt om öneruds förlängning? Kan det vara så att nubben hade bestämt sig för att förlänga men nu kanske måste omvärdera det beslutet pga de usla resultaten. Kanske behöver leta bättre spelare och därför släppa Önerud?

1 gillning