Hävdar fortsatt att ett kontrakt med Önerud varken skulle påverka andra värvningar, eller att juniorer ställs åt sidan. Han kommer veta sin roll och köpa den fullt ut oavsett.
Måste ju finnas någon junior som krigar och vill mer än Önerud. All respekt för Simon. Men vill vi utvecklas så måste det också komma spelare underifrån. 18-19 åring är hungrigare och rappare än en skadeskjuten Simon.
Önerud har varit en av mina favoriter all time men var sak har sin tid!
Tycker det är jävligt märkligt att klubben inte går ut med ett besked om Simon. Hade detta varit klart hade nåt kommit ut redan igår. Med andra ord är inget klart och klubben fortsätter fumla i mörkret. Finns ingen som helst anledning till att hålla inne en sån nyhet oavsett utgång. Om Simon går och vänta på besked så tycker jag han ska skriva på för en annan klubb och släppa denna pajas föreningen.
Dom ska ju träffas i morgon för slutlig avstämning.
Förstår inte varför de inte går ut med beslutet. Finns ingen anledning att dra ut på det. Även om man inte gjort klart med papper, vid en eventuell förlängning, så kan ändå kommunicera ut det. Att man sedan lägger upp en bild på Simon på sociala medier från dagens träning gör ju det bara mer “skrattretande”.
Tänk på att det kanske inte bara är upp till Hv i denna fråga. Hv kanske har sagt att de vill ha kvar honom och att de kan erbjuda X-roll till X-betalt. Simon hade kanske förväntat sig en annan roll med högre betalt och har bett om att fundera någon dag. Så jag tror bollen just nu ligger hos #11
Kan de vara situationen i laget som får honom att tveka? Kanske förstår han vartåt de barkar? Han vet ju om Monten tappat omklädningsrummet, en sån sak kandke spelar in? Vad vet jag.
Det kan ju även finnas andra klubbar med i diskussionen.
En pressrelease om att Önerud går till klubb Xx i Tyskland eller HA för resten av säsongen hoppas man nog ger mindre svidande kritik än om man bara säger att han släpps
Att det inte kommer något besked om Simon är lite knepigt. Kan ju va så att Nubben erbjudit Simon ännu ett korttidskontrakt men att han har andra erbjudanden om kontrakt resten av säsongen. Det skulle ju kunna ge Simon en viss vånda så klart.
Kanske inte hör till vanligheten hos Hv men dom kanske går ut med förlängningen mot Växjö på torsdag? Han är ju väldigt uppskattad av fansen så kan blir nått jippo där
Han kanske spelar i Orangeblått… Skämt åsido, jag är lite orolig för en övergång till IKO.
Jag har ytterst svårt att se att det finns något annat än HV för Simon.
Stannar han inte kvar så tippar jag på Nybro ändå
Vi ska inte underskatta hans betydelse off ice heller
Förlåt men jag tror inte han har någon större betydelse off ice. Speciellt då de de som har chans o spela när han är kvar i truppen antingen aldrig har fått se honom prestera med tanke på hans sista 5 år eller redan är etablerade
Nu har han förlängt!
Säsongen ut.
Tror inte det spelar någon större roll. Han är en stor profil inom klubben och yngre lyssnar därav på han. Det är som att Peter Forsberg skulle gå in på en skola. Ingen är gammal nog att ha sett han spela men alla kommer ändå avguda han.
Tycker du det är en likvärdig jämförelse mellan vad peter forsberg betyder för svensk hockey och vad önerud betyder för hv71?
Tja, Önerud har ju vunnit guld för HV två gånger. Foppa har förlorat ett guld för MoDo.