Tråden om #11 Simon Önerud

Det var nog nödvändigt för att han skulle få den utveckling han hade. På den tiden krävdes det lite mer än att ha lirat 3C i ett finskt skitlag för att få förtroende i toppen av HVs hierarki.

6 gillningar

Jävla kung. Större hjärta för hv än hela jönköping. FÖRLÄNG. perfekt rollspelare.

8 gillningar

Förläng!

3 gillningar

När han fick sin ”try-out” spådde jag att han skulle få förlängt men att han ändå skulle lämna kring nyår när vi tagit in några nya.
Vi har tagit in Shore, och jag skulle inte tacka nej till ytterligare förstärkning i samma klass. Men jag tror inte längre på att Önerud blir den som får sitta bredvid…

5 gillningar

Gör #11 till C igen! NU!

Passion och rätt inställning. En ledare. Simon - Vår gud!

8 gillningar

Simon ÄR Hv71. Njuter varenda sekund han är på isen

8 gillningar

Önegud är alltså en av SHL:s hetaste spelare de fem senaste omgångarna. Med sina sex poäng är han nionde bäst i hela SHL.

Hand upp den som trodde det när han togs tillbaka på nåder i somras.

12 gillningar

:raised_hand:

2 gillningar

Det är fint att se.

Får inte förlängt, kommer in senare i truppen och nu när det gått tungt är det han som visar Hv hjärta och krigar för märket.

Hatten av för Simon :tophat:

9 gillningar

Underbart att se Simon. När hans try out gick ut ville Nubben bara förlänga till årsskiftet men man fick tydligen inte förlänga ett try out med ett nytt try out så Nubben var “tvungen” att ge kontrakt säsongen ut. Fingertopps känsla av Nubben…
Simon bara kör på och blir bättre och bättre - KLUBBHJÄRTA!

8 gillningar

Riktigt roligt att se en stadigt uppåtgående kurva på Simon. Förutom hårt jobb i varje byte bidrar han även med poäng. Har visat sig vara en otroligt viktig spelare sista matcherna. Hoppas han håller sig skadefri resten av säsongen.

3 gillningar

Och hans blick, jävlar alltså. Den vinnarinstinkten. Och HV-hjärtat. Värt så sjukt mycket. Underbart att se, hoppas han kan driva på de yngre egna, och även övriga, spelare

12 gillningar

Facit är alltså att: kan han hålla sig skadefri är Önerud att räkna med!

7 gillningar

Fortsätter Önerud såhär så landar han på 20 poäng, det hade jag aldrig trott. Perfekt för en fjärdekedja även nästa säsong.

3 gillningar

Borta ca 3 veckor :weary:

Vafan… jävla piss. När han klivit fram och allt. Detta är ett riktigt jävkla skitår och någonstans är allt kents fel. Vet inte exakt hur just detta kopplar, men nog fan är det kent som är roten…

7 gillningar

Inte alls bra att Önerud blir borta 3 veckor. Hans betydelse just nu är väldigt stor.

Yttersta ansvar som han själv säger så :laughing:

1 gillning

Önerud är den spelare som visar vägen och försöker leda laget. Hans ledarskap kommer att vara saknat. Frågan är om nån annan har kapacitet att kliva fram i hans ställe nu.

1 gillning

Undrar om man får ha han i båset under matcher? Djurgården gjorde väl så med Kruger när han blev skadad?