Tråden om #11 Simon Önerud

Jäkligt synd. All cred till Simon som ligger sjua i interna poängligan. Samtidigt är det ju lite talande. Vi har en rejält underpresterande trupp.

Simon lär väl vara tillbaka efter nästa landslagsuppehåll då.

1 gillning

Helvete också… Jävla skitsäsong

2 gillningar

För att citera Thåström:

3 gillningar

Det är nu vi kommer ha nytta av Hansson. Han, precis som Önerud kör 100% och visar vägen med sin intensitet. men Önerud är skickligare helt klart.

3 gillningar

FAAN

Är det HV själva som gått ut med att han är borta 3v eller var har ni sett det?

Hv har gått ut med det.

Hv själva

Det var ju skit…

Kollar på reprisen…

Ser ut som han får en smäll på knät i slutet på andra.
Situationen ser inte alls farlig ut, men 3 veckors frånvaro säger ju nåt helt annat. Riktigt surt.

Helvetes knäjävel.

Hoppas Önerud kommer tillbaka så fort som möjligt, sjukt viktig spelare har de visat sig.
Ingen hatar att förlora som han, ingen sliter varenda byte som han och det viktigaste av allt så ger han fan aldrig upp vilket skickar signaler till resten av laget.
Nästan ironiskt att den ända spelare som ger 120% fick bevisa att han är värdig en plats i laget.

10 gillningar

När är Simon tillbaka. Fan om nubben inte förlänger med Önerud då blir jag förbannad.

1 gillning

Efter uppehållet. Skulle ha spelat innan om det hade krävts. Torrt krut och hårt pannben i grabben.

4 gillningar

Vet inte när senaste Mic’d up är inspelad, men där är ju Önerud med iaf.

Ser ut som när Dichow anslöt mtp hans benskydd o hjälm

1 gillning

Samt att Lindbäck hade långt hår😁

1 gillning

Vad tycker ni? Vara eller icke vara oavsett serie? Jag tycker som en HV-älskare jag är att stunden är kommen för Simon. Att han han åker runt skadad från och till gör det inte svårare att säga att han bör nog trappa ner. Han ger sig inte en ärlig chans att bevisa att han håller i SHL när han inte kan vara hel.

Vi behöver spelare som kan “tvinga” de andra att vara bäst på träning också. Där är Önerud en av få i laget som har den pondrsen.

Ser gärna att han fortsätter som en spelare för de lägre kedjorna om han tar plats samt har motivationen!

2 gillningar