Tråden om #11 Simon Önerud

Ser inte så dåligt ut… :sunglasses:

Exakt vad har hänt med den gode Simon? Det gör så jävla ont i hjärtat att se honom såhär! Inte ens nära den nivån på leverans som iaf jag förväntade mig inför säsongen! Vill så så så gärna att det ska gå bra för honom när han äntligen är hemma igen men nej, det är verkligen tvärstopp! Steppa upp nu Simon och bevisa varför vi fans blev så jävla glada då de stod klart att du skulle komma hem!

Bara att instämma. Totalt under isen!

Ja äntligen fick han chansen att spela lite högre upp igen. Visar sin tacksamhet föredömligt.

Vad ska man säga? Han tar Teds plats och levererar direkt… Mycket mer fart och kraft än Ted. Krigar mer… Kedjan växte enormt!

Så fruktansvärt kul att se Simons sista två matcher!
Inte bara målen som är glädjande att se utan hela grejen.
Helt annan glöd! Grymt jobbat Simon!

Måste hålla med att de sista mathcerna varit grymma men han har varit osynlig stora delar av säsongen men hoppas han kan fortsätta så här nu när Laine dessutom saknas. Hade vi haft honom med så hade vi nog fan varit topp 6 nu. Alla dessa skador har tagit hårt på oss.

Han har fått förtroendet på ett större sätt nu. Som gammal spelare själv vet jag att det är en jäkla kick att få rätt roll med “rätt” spelare.
Hoppas han får fortsatt stort förtroende även när Ted kommit tillbaka.

Vore helt galet om inte Önerud får behålla sin roll. Ted lär ta Sundhs plats.

Vore lika galet att peta ner en het Sundh till förmån för en iskall kapten. Skulle nog säga att Ted får ta Stenlunds plats. Sundh gör det bra bredvid Abbott och Thörnberg, och de sistnämnda har ju faktiskt kommit igång när de fått lite glöd och passion bredvid sig.

Näe, behåll toppkedjorna som de är. Att göra om dem skulle först bli aktuellt när/om det kommer in ett nyförvärv.

Håller med Önerud får utdelning i den linan samtidigt som Christensen helt plötsligt ser betydligt vassare ut. Verkar dra igång varandra.
Sundh har ändå gjort det bra och just nu finns inget bättre att trycka in där.

Önerud har på 39 matcher tangerat sitt poängrekord från förra säsongen, med sina 22 poäng. Han har nu 10 matcher kvar på sig för att slå det.

Häftig utveckling på Simon som gjorde 4 mål senast han var i HV och nu bäste målskytt i laget med 17 fullträffar.
Kanske inte är något speciellt med tanke på att tex Calle Ridderwall gjorde 17 mål förra säsongen men det som är imponerande är att han kom igång först efter halva säsongen var spelad.
På de 26 senaste spelade matcherna snittar han 0,53 mål/match,(hade han haft det snittet hela säsongen hade han landat på 27 mål), vilket är ruggigt bra med tanke på att målskytte vinnaren i SHL Nick Johnson har 0,42 i snitt.

mår bra enligt läkaren, puh!

jkpglive.se/lakaren-om-oneru … n-mar-bra/

Shit va skönt besked! Abbott är det ingen fara med heller, om EC kan spela också och Tedenby är tillbaks så har vi bra bredd som fan hekt plötsligt. Lär betyda att #19 och #23 inte kommer få mycket speltid men det är i sin odrning. Dom är unga och kommer få fler chanser.

Jag saknar en Highlight-video på Simon efter förra säsongens alla fullträffar, någon som har tid och lust att trolla ihop en sådan?
Vill minnas att han hittade krysset väldigt ofta likt Christensen i sina avslut. Oscar Sundh vore också kul med en video även om det var mest pressa in pucken mål. men hans bästa målsäsong i HV71 om jag inte minns fel. Som sagt den som har tid och lust vore jättekul om nån kunde knåpa ihop och dela med alla HV-fantaster.

Har påbörjat en :slight_smile:

youtube.com/watch?v=Qiv8Lm730xI

Så ja, då var den uppe. La inte när särskilt mycket tid på den men hoppas ändå att den duger :slight_smile:

Det märktes inte, riktigt skön video. Han hade en hel del fina fullträffar förra säsongen, fick för mig det var fler men det får väl komma till den här säsongen. Tack för videon Silver nu är man taggad inför kvällen!

Insåg inte vilket handledsskott #11 har förrän jag gjorde denna faktiskt