Tråden om #11 Simon Önerud

Tack för filmen! Hans skott från halvdistans är grymma. Ser ut som att det är för långt avstånd, men målvakterna har inte en chans när han trycker dit den högt.

Disciplinnämnden går inte vidare med ärendet.

Väntat och jävligt viktigt.

Det är inte heller någon automagisk avstängning i nästa match? Eller?

Vet inte hur det ser ut i år, tyvärr.

Som sagt väntat… i min mening var det på sin höjd en 2:a för boarding. Träffar inte huvudet och spelaren vänder ryggen till precis innan tacklingen. Går inte ens att jämföra med överfallet mot brithens huvud

10 poäng på 7 matcher och nu skadad. Han har varit helt underbar i säsongsinledningen. Så surt att han blivit skadad ny :frowning:

Tror tyvärr inte att det är en slump att Hv-spelare blir skadade hela tiden så som motståndarna får kötta sönder oss utan åtgärd match efter match med olika regelböcker. Tyckte att Önerud fick en slashing precis när han blev skadad. Ej helt säker då jag inte kan se repris i efterhand men skulle inte förvåna mig.

Att du orkar.

Tror du att domarkåren har en personlig vendetta mot HV?

Nej det tror jag Inte. De har bara lyckades för dåligt och det märker kanske motståndarna och sätter nivån därefter. Åker man inte ut när man gör nåt fult som gynnar sitt lag så finns det säkerligen många som drar nytta av det. Sen vet man ju aldrig hur roligt domarna tycker det är att lyssna på hv-låten varje gång de är i kinnarps. Jag säger inte att det är så. Men man kan aldrig veta säkert
Framförallt när det varit så många dåliga bedömningar framförallt sista 2 åren. Innan dess tycker jag faktiskt domarna varit helt okej.

Jag säger bara att jag ser en stor skillnad på bedömningarna idag mot senaste 10 åren. Vi blir mycket hårdare straffade och man missar alldeles för mycket klara utvisningar. Jag vill bara att det ska dömas rättvist få domarnas insats kan vara väldigt avgörande. I år har vi ett lag som mycket väl kan ta guld på lika vilkor
Jag vill inte att domarna ska stå i vägen för det.

Som supporter ser man händelserna från ett perspektiv och jag lovar att det inte är någon skillnad hur domarna dömer olika matcher. Däremot kan man ha en åsikt i var den nivån ligger.

Har du verkligen belägg för det påståendet, har du koll på hur mycket domarna missar för andra lags räkning? Och då inte bara motståndarna i HV:s matchar, utan alla andra matcher?

Edit: för övrigt håller jag med om att domarna är sämst och de skulle behöva en rejäl uppryckning.

OT för den här tråden. Fortsätt gärna diskussionen om domarna, men då i rätt tråd. Det finns en tråd om domarna i avdelningen för hockeysnack.

Någon som har koll på när Önerud är tillbaka från skadan?

För mig Lindbom sagt efter uppehållet…

För mig i en intervju inför nån match sa de att Bengtsson är närmast comeback o lär bli efter uppehållet. Abbot och Önerud ligger längre fram

3 nya år :smiley: :smiley: :smiley:

Fantastiska nyheter! En mycket viktig förlängning.

Gött :smiley:

Grattis till SM-Guld och Skytteligan i slutspelet!

Prisas som slutspelets mest värdefulla spelare, Stefan Liv Memorial Trophy.
Så värd priset och att kliva in och avgöra GAME 7 i OT. Mäktigt magiskt.
STORT Grattis!!! :smiley: