Tråden om #11 Simon Önerud

KUNG!!!

Lycka till i KHL nu simon

Lycka till Simon!

Välkommen hem när du känner det är dags att vända hem igen!

Vilken resa denna människa gjort. Från att ha tvingats lämna HV, till att gradvis fått mer förtroende och blivit viktigare å viktigare i tveksamma lag norr om Mälaren för att sedan komma tillbaka och vara en av de viktigaste kuggarna i årets guld-lag. Imponerande. Är han stark nog att oxå övertyga i KHL? Det skall bli riktigt kul att följa resan och jag önskar Simon all lycka och framgång. Dessutom hoppas jag har får den lön han förtjänar vilket naturligtvis är grädden på moset.

Skönt att HV verkar stå bakom beslutet utan att knorra. Detta är killen värd.

Tack för allt Simon! Lycka till i KHL!

Jag hoppas att alla unnar dig detta, för det är du verkligen värd.
Tack Simon för din stora del i guldet 2017. Lycka till - och välkommen tillbaka.
Vi vet var du har ditt hjärta.

Tråkig nyhet för oss men Simon väl värd chansen i KHL.
Alltid välkommen tillbaka.

Otroligt tråkigt för oss Hv71 fans och andra SHL fans att vi går miste om ytterligare en profil!
Men unnar Önerud detta verkligen och hoppas han återigen kommer tillbaka till Hv71 inom något år!

Anmärkningsvärt att Simon väljer HK Sochi som har haft rejäla problem med ekonomin, framförallt med löneutbetalningarna.
Oavsett - all lycka till Simon Önerud och hans familj.

jp.se/article/bekraftat-hv- … -hk-sotji/
— Klubben har alldeles för obalanserad ekonomi och det har bara blivit värre och värre för varje år. Får man vänta sex månader på sin lön är det ju inte riktigt bra, sa André Petersson.
— Jag vill bort från Sotji.

Gjorde ännu en highlight-video för vår #11, denna gången för 16/17-säsongen. Ganska tydligt att han är för bra för SHL :laughing: :laughing:

youtube.com/watch?v=1vSVtC1Nwio

Snyyggt
fan va mål. många på små pass i sidled. finnemang.

Många som sa han aldrig skulle bli något för en förstalina när han lämnade Hv förra gången, undrar om dessa ändrat uppfattning nu?

Hoppas han är tillbaka snart igen :slight_smile:

Ngn som vet ifall Simons lag i KHL spelat klart för säsongen?
Står inte som skadad längre men inte spelat ngn match på länge.
Status på honom i nuläget?

Sibir missade slutspelet med en poäng.

När spelades sista matchen? Då bör Simon vara hemma i Jönköping nu då??

Hoppas hoppas!!! :slight_smile:

Det var väl i februari någon gång. Sen har ju KHL någon regel om att man inte får skriva på för ett annat lag innan kontraktet med KHL-laget gått ut. Precis som i SHL så gäller kontrakten till 30e april. Så vi får nog vänta på besked till åtminstone maj. Kommer ihåg att Thörnberg presenterades 1a maj 2015.

Simon har bara spelat 20 matcher i år men jag antar att man har full lön som skadad precis som i SHL?
Så därmed borde Simon tjänat en bra slant och han lär knappast bli annat än bäst betald i HV dessutom?
Inte mkt o funder över nu Simon! Kom hem!!!

Han var på ett par hemmamatcher i slutet av säsongen och även sista hemmamatchen mot LHC.

Jag bara dreglar när jag ser denna framför mig: Önerud-Ullström-Wännström

Den linen har ju precis ALLA förutsättningar för att dominera fullständigt!

Enda negativa är ju att framförallt Ulla och Wännström har en förmåga att missa ett ganska stort antal matcher varje säsong? Hmm.

Men det är ju en potentiel Tre Kronor-kedja t.o.m!

Simon har fortfarande fokus på KHL:

hockeybladet.nu/shl/agenten-det- … prioritet/