Tråden om #11 Simon Önerud

Personligen tycker jag att de inte är så konstigt men skadan kan ju tillslut va fördelen för oss som gör att han får vända hemåt trots allt.

Träffade Önerud på Landvetter idag då vi skulle med samma flyg. Kunde inte undgå att prata med honom och fråga om framtiden. Riktigt ödmjuk o trevlig kille. Han är 100% återställd från skadan iallafall och vad han sa om framtiden väljer jag att hålla för mig själv i skrivandets stund.

Han får inte förhandla med nån klubb innan 1a Maj iallafall.

ooooooh nyfiken!!! :open_mouth: :open_mouth: :open_mouth: :open_mouth: :open_mouth:

Välkommen hem igen på 3-årskontrakt!

Äntligen!
Välkommen hem och dax för Önerud att bära “C” på tröjan tycker jag!

Skrev ju klar för länge sen.
Fortfarande någon som tvivlar på mig eller lillebrorsan?
Jag har som ni vet alltid rätt :sunglasses:

Välkommen hem!

Härligt!! Välkommen hem till HV71 Simon. :slight_smile:

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Otroligt gött :smiley: , finns det dock en chans att han ändå sticker utomlands som han gjorde förra året när han precis hade skrivit 3års kontrakt ?

Gött !!!
Detta måste ju bara firas med ett par extra öl än vanligt :smiley:

Såååjaaaa! Så jävla gött! Välkommen hem Önerud!

Den risken känns minimal denna gång då han nekat större bud (utländska) jämfört med HVs för att just återvända hem.

Underbart! Målskytt, grovjobbare, pådrivare och kulturbärare. Oerhört glädjande att han är tillbaka. Välkommen hem Simon!

Kul med lite positiv uppmärksamhet. Sanny beskriver det rätt bra. Nu väntar jag bara på att han börjar få utdelning för sitt fina skott. Det är ju mer hand grovjobb och ”skitmål” som synts mest än så länge.

Mm som vet hur det gick? Kan inte läsa låsta artikeln.

ÖREBRO (JP:s utsände)
Simon Önerud var på väg att fastställa slutresultatet. Men en omtalad tackling satte stopp för det.
– Respektlöst, säger Stephan Lundh, tränare i HV.

HV71-kaptenen var på väg mot att göra 4-1 i tom bur. Då kom Nick Ebert stormande och delade ut en ordentlig tackling mot Simon Önerud. HV-kaptenen blev liggandes på isen med märkbara smärtor.
– Jag tycker det är lite respektlöst och lite för mycket satsning i det läget. Det är inget roligt, men det kanske var tur att han åkte in i målburen i stället för att flyga in i sargen. Jag tror han känner det också, säger Stephan “Lillis” Lundh, tränare i HV.
Efter matchen fick HV-kaptenen behandling för sin höft, men ville inte prata med media när han var på väg mot bussen.
– Tyvärr, inte idag, sa Önerud och haltade kraftigt ut från arenan.
HV:s sjukgymnast Andreas Frostemark gav dock lugnande besked efter matchen.
– En rejäl smäll mot höftkammen och blödning i mjukdelar. Det är inget allvarligt.

Saxat från JP. Varsågod!

Stort tack Sir ward! <3

Dags att rycka kaptensmärket på Önerud. Killen klarar uppenbarligen inte pressen.

Thörnberg hade C:et i kvällens match. Önerud får ett A så fort Thörnberg är med.