Tråden om #11 Simon Önerud

Man mår nästan illa när dom zoomar in Önerud i båset under matcherna,totalt likgiltig,bara sitter helt butter.

Vilken kass kapten,ge någon annan kaptens rollen genast!

För övrigt en kunglig artikel i JP av Sandström nu jävlar har till o med dom vaknat!!

Önerud i hop med F Sandberg blockar överlägset flest skott och tacklar mest av alla forwards i HV.

Kanske lite till försvar är ändå att han själv gått ut med att kroppen inte svarat efter Coronan.
Så kan finnas en förklaring. För innan var han en av de bästa.

Kanske dax att norpa hans C på bröstet för att avlasta. Önerud verkar inte alls i form och kanske enbart skulle få ta hand om sitt.
Många spelare genom åren som blivit av med sitt C för att enbart fokusera på sitt.
Martinsson eller Bergström borde ta över som ändå leder laget framåt.

Önerud ska visst vara grymt stark men inget av det ser man ute på isen.
Gillar verkligen Önerud men denna säsong går det otroligt tungt och det verkar inte lossna.

Tyvärr covid som gjort sitt. Har haft samma syndrom som Bristedt. Ledsamt.

Lätt att skylla på Covid. Tycker att han varit precis lika kass hela säsongen.

Även de förra 2 säsongerna har man sätt denna trend.

Ne Simon bör ner i 4 formationen han är inte bättre än så. Tror vi får ut mer av illomäki o Wedin med Törngren bredvid sig

Tyvärr så är min favorit Önerud helt som bortblåst sedan han blev farsa typ.

Sjukt ojämn och jag fattar INTE varför han är C, han visar ju noll känslor på isen.

Riktigt tafatt kapten.

Visst det kan vara sviter ifrån Covid men som ovan säger så var han ganska ojämn tidigare också, känns inte taggad alls när man tittar på han. Tråkigt att se

Jag vet inte hur länge hans kontrakt sträcker sig men om det går ut i år har jag väldigt svårt att se en förlängning. Han ser inte ut att ha roligt mera, glöden och trycket i benen är som bortblåst. Skulle inte förvåna mig om han lägger skridskorna på hyllan.

Simon har utgående kontrakt i år.
Tycker en förlängning är okej om det är på ett billigare kontrakt och en mindre viktigt roll i laget där han får köra på utan att vara kapten. I år har har han varit kass men innan denna konstiga säsong har han har ändå producerat mest och näst mest mål i laget de senaste två säsongerna

Isåfall borde man förlängt med Thörnberg också. Han tacklas och kan skjuta och ger järnet.
Blir intressant o se hur man gör med Simon

Simon says… I stay, give me The puck…
Then you will see…

Tålamod grabbar!! Simon är oerhört viktig för Hv71!! Men Simon, OM du läser detta… Dags att visa dina svarta… Arga… Ögon… Inte använda dom rea linserna du har i dig nu! Visa vem som bestämmer och varför just DU är KAPTEN!!

E det känt sedan tidigt att Simon haft cancer?? Isåfall har jag totalt missat detta

Nej, det tror jag inte. Jag har inte hört om det tidigare iaf. Fyfan. Krya Simon!

Kort artikel om det hela. Ska komma mer om det på CMORE idag.
[url]https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/det-ar-som-att-fa-en-dodsdom/[/url]

Att detta inte är känt är nog inte så konstigt. Det är väl förståeligt att man inte vill att sådant skall sprida sig medans man kämpar, iallafall för den delen av befolkningen som inte vill ha sitt liv i tabloiderna.

När det väl är över så respekterar jag att man vill bidra till medvetenheten kring sjukdomen och låter sig intervjuas.

Jag hoppas Simon har överkommit cancern till fullo!

Krya på dig.

Spela för Simon. Kriga för simon

Laget har vetat om detta hela vägen, men Simon har inte velat ta detta som en ursäkt för att inte kunna fortsätta kriga och träna och spela på högsta nivå. Respekt Simon. VÅR KAPTEN!

Bara lyfta på hatten, man känner sig dum som gnällt på Simon, här snackar vi hjärta!

Tror vi alla här som vart kritiska inte äns hade tanke på detta

Tro vi alla känner oss dumma.

Nu vill jag se spelarna tår upp för simon ochräddar hans älskade hv från allsvenskan