Tråden om #18 Kalle Maalahti

Kan bara instämma med föregående talare. Grymt bra första intryck av Kalle!

2 gillningar

Helt ok debut måste jag säga. Var ändå Kaskis skor han fick fylla tämligen omgående. Kändes stabilt med helt ok individuell skicklighet men samtidigt spelar med marginaler. Bra lån kort och gott.

1 gillning

Hockeyfrilla,
Byggd som ett betonfundament,
Verkar ångestdämpande när han har pucken,
Heter Kalle,
Whats not to like?

2 gillningar

Glöm inte att han är finne = SISU

1 gillning

Såja, Kalle fick komma in direkt i hetluften. I Scandinavium så lyckades han riktigt bra, men det var väl bara en tidsfråga innan #64s svaga form skulle agera draggankare och göra det svårare för Kalle. Han stack inte ut lika mycket mot träsko. Här är hans egna tankar om den senaste tiden.

Gulliga Kalle, säg inte att du har jinxat nu.

Jinx = vidskeplighet.

Dock skall man ha rätt mindset. Inte som trött-frögga. Men jag ger Kalle en “pass” på detta då han är precis ny i gruppen och vill sprida glädje. Vad jag hör har gruppen helt rätt inställning. Det är viktigt.

4 gillningar

Nä så länge man håller fast vid ”man vet aldrig”. Det hänger på fortsatt god prestation match för match…

Kul han gillar stämningen i HG. Verkar va en bra kille som inte det till sig själv först. Allt han säger känns ärligt.

Gillar inte snacket om ev slutspel faktiskt.
Borde vara förbud att nämna innan det är teoretiskt klart med minst 12e plats.

Vi har ju varit på en Play Out position i princip hela säsongen och ligger fortfarande riktigt illa till. Dessutom ett svårt program och många bortamatcher kvar.

Ska möta en iofs stukad huvudkonkurrent på bortaplan som dessutom har många hemmamatcher kvar.

Han är ny!!! Så hans ord betyder inget även om det var plumt sagt enligt mig! Nu ser vi framåt och hoppas Brynäs förlorar … Tror ALDRIG jag någonsin skulle hålla på Leksand ens en sekund… Men nu kollar jag matchen på C more och blir skitglad när de gör mål. :slight_smile:

3 gillningar

Förväntar mig att man jobbar stenhårt på att värva Vinnarskallen Kalle.
Gör vad som helst för att frugan säger ja.
Fram med plånbok, hus med valfri bastu, finsktalande nanny, anything, just fix it!

9 gillningar

Kalle är verkligen det vi behöver i backlinjen. Han är inte den bästa backen jag sett men har han gjort ett enda misstag än eller tagit ett enda dåligt beslut? Kanske vid nått enstaka tillfälle under press men han känns som en av de stabilare backarna vi haft på länge.

4 gillningar

FÖRLÄNG NUBBEN!

Blir ju liksom svårt då han har kontrakt med Saipa

Han har en klausul han kan uttnyttja för utlandsspel.

På pappret är Maalahti endast utlånad till HV71 från SaiPa som ligger sist i Liiga. Hans kontrakt med den finska klubben gäller sedan till 2026 men trots det menar backen att hans framtid inte är huggen i sten.
– Jag har kontrakt med SaiPa i tre år till men i de kommande två åren har jag en klausul som gör att jag kan flytta utanför Finland. Så helt ärligt så vet jag inte alls vad som händer nästa säsong.
– Men jag har inget fokus på det utan det viktigaste för mig just nu är att hjälpa HV71 att stanna kvar i SHL. Fortsätter vi spela så här kanske vi till och med kan gå till slutspel. Man vet aldrig liksom, avslutar Kalle Maalahti.

Så är det, han säger det själv här

Får nästan lite Jouni Loponen vibbar när man ser honom spela.

Som att detta inte är en hint!
Jag ser mer än gärna Maalahti i HV till nästa säsong.

3 gillningar