Tråden om HV71

Vi drar mycket folk på bortamatcher…

Lite förvånande siffror överlag, förutom leksands pensionärs-stöd och att babianröfvarna ligger sist…

Övriga Smålandsklubbars hemmasnitt säger ju allt, det är knappt någon som gillar dem i deras egen hemby!

1 gillning

Fast lite över 93% beläggning för Oskarshamn är ju ändå ganska bra (om Wikipedia stämmer och arenan tar 3275 åskådare). Växjö däremot, som topplag och ändå bara 81,4% beläggning är ju bedrövligt. :slight_smile:

2 gillningar

Hur fan kan Brynäs dra så mycket?

Kul du verkar må bättre nu @mrnorrland :+1:

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Tråden om #12 Kalle Maalahti

Minns ni på den tiden när vår i luften innebar att man hade allt att vinna?

Känns som en evighet sedan senast.
Låt denna ’ångest-era’ vara slut snart.

8 gillningar

Men jäkligt kul ändå att SHL blivit lite mer liv i. Allt kan hända. På ett sätt kan man vilja ha några storlag i toppen men på ett annat sätt är detta bättre, särskilt när vi själva inte är i toppen :grin: Den där serielunken som SHL kritiserats för är ju långt borta nu.

2 gillningar

Moralhöjande inlägg inför lördagen.

Jag tycker vi gjort alldeles för lite väsen över det faktum att vi avgjorde, mer eller mindre exakt på den (HV)71’a minuten av senaste SM-finalen.

9 gillningar

Vila i frid, Tjuren

8 gillningar

Brynäs har blivit som en stor rival för HV nu. Tänker på 95, 17, 21 och nu 23. Viktigt. Vi har vunnit 2 av 3 och förhoppningsvis blir det 3 av 4

1 gillning

Och ändå hatar jag Djurgården, Linköping och Förjestad mer. Brynäs känns mest menlösa.

Stor rival ja, men enbart pga slumpen, inte pga känslor. Det är bara Rhödin man ogillar. Resten är mest: “meh”

lhc, malmö, lökars är de lag jag ogillar mest. Självklart har FBK en speciell roll som en stor kombattant under åren men där är det mer en sportslig utmaning… ett “positivt” ogillande. Om någon fattar vad jag försöker säga…

3 gillningar

Rödin är riktigt vidrig. Sen brukar Palve ha en field day mot HV också. Men Brynäs har två spelare som är kvalité rätt igenom som jag väldigt gärna hade sett i HV: Björninen och Larsson. Riktigt starka centrar som är duktiga i båda riktningarna.

Just nu tar jag bannemig Ortio före Olkinoura. Ortio är just nu seriens bästa målvakt, t.o.m. bättre än Juel. För Ortio vinner varenda match.

1 gillning

Hade varit skönt att se den mannen lida lite efter de som det gjorde till oss efter 20/21. Visa att vi växte efter det och att i längden var det HV som vann konsekvenserna av kvalserien

1 gillning

Björninen håller riktigt hög klass. Jag hade gärna sett honom i HV71.

1 gillning

Nä håller inte med. FBK ogillar jag mest! Minns alla slutspelsbataljer sista 20 åren.

Jag bor i Värmland och FBK är ju stora och stöddiga, och fansen i mitt tycke alltid oscharmigt självgoda. Ändå finns det som du säger såklart en hatkärlek och en stor sportslig respekt för klubben och en förlust är OK, medan en vinst är det bästa som finns. Kommer aldrig glömma kvarten mot dem 2017 när jag var på tre matcher av de fyra i utskåpningen. Det bästa är att FBK-fansen minns detta och har samma känslor. Var där i våras och såg svenska mästarna vinna över sistaplacerade HV71 med 4-1 och ändå fanns inga sympatier som helst. Jag väljer att ta det som att vi har en vass nagel i ögat på Kallsta-borna :stuck_out_tongue: . Brynäs är väl raka motsatsen, sportsligt svagt och en klubb och ett lag som skickade ner oss till HA med värdighet och gentlemannamässigt uppträdande. Därför önskar jag dem egentligen inte någon olycka, förutom att de får ta rollen att skicka ner Redhawks. Den dag FBK spelar borta mot BIK-Karlskoga kommer jag att vara först att köpa biljett, loge om det finns en sådan i Nobelhallen. Cluben kan få en fortsätta sin fleråriga resa ner i seriesystemet med 4000-siffror på läktaren.

6 gillningar

Ortio är i zonen nu. Hoppas han kan vara kvar där ett par matcher till.

Liam “Ziam” Kullén gör nya HV låten.

Youtube: Framtidens HV - YouTube
Spotify: Spotify
Reportage från Radio Jönköping: Han ligger bakom nya HV71-låten - P4 Jönköping | Sveriges Radio