Tråden om #18 Kalle Maalahti

Kalle är verkligen det vi behöver i backlinjen. Han är inte den bästa backen jag sett men har han gjort ett enda misstag än eller tagit ett enda dåligt beslut? Kanske vid nått enstaka tillfälle under press men han känns som en av de stabilare backarna vi haft på länge.

4 gillningar

FÖRLÄNG NUBBEN!

Blir ju liksom svårt då han har kontrakt med Saipa

Han har en klausul han kan uttnyttja för utlandsspel.

På pappret är Maalahti endast utlånad till HV71 från SaiPa som ligger sist i Liiga. Hans kontrakt med den finska klubben gäller sedan till 2026 men trots det menar backen att hans framtid inte är huggen i sten.
– Jag har kontrakt med SaiPa i tre år till men i de kommande två åren har jag en klausul som gör att jag kan flytta utanför Finland. Så helt ärligt så vet jag inte alls vad som händer nästa säsong.
– Men jag har inget fokus på det utan det viktigaste för mig just nu är att hjälpa HV71 att stanna kvar i SHL. Fortsätter vi spela så här kanske vi till och med kan gå till slutspel. Man vet aldrig liksom, avslutar Kalle Maalahti.

Så är det, han säger det själv här

Får nästan lite Jouni Loponen vibbar när man ser honom spela.

Som att detta inte är en hint!
Jag ser mer än gärna Maalahti i HV till nästa säsong.

3 gillningar

Välkommen tillbaka.

Kul att få öppna denna tråd igen.

7 gillningar

Välkommen tillbaka Kalle Maalahti!

2 gillningar

Bääääästa Kalle! :heart::heart::heart::heart::heart:

4 gillningar

Kändes ganska säkert i maggropen att han skulle återvända när jag såg att hans kontrakt bröts.
Backsidan ser riktigt fin ut, just nu, under förutsättning att vi får behålla den som den är.

Perfekt 5-6 back med speltid i BP. Frågan är om Strålman kommer också vart fan ska han in? Nu ser jag backsidan som komplett och Strålman bonus. Stackars Fransson och Strandell…… de var lång väg till topp 6. Fransson måste bli utlånad

Hur många matcher under en säsong har man tillgång till fullt lag? Ytterst sällan. Det ser alltid ut som att man har en eller två för många spelare men vips så får man ett par skador och plötsligt så går man ifrån att tycka att man har för många backar till att man borde värva in fler backar. Med andra ord, Hansson och Olle kommer få sina chanser.

1 gillning

Att backsidan ser väldigt bra ut…är det inget att hymla om!

3 gillningar

Kul med Kalle, en av mina favoriter förra säsongen. Backsidan känns urstark, kul!

3 gillningar

Riktigt bra backsida i år! Sen då Strålman som en eventuell bonus i laget nu har jag inget emot alls.
Fransson kommer nog lånas ut för hans utveckling och Andre lär väl ansluta lite senare efter Camp etc.

3 gillningar

Svårt att sätta ord på hur mycket jag gillar den här värvningen.

Det Kalle visade upp är precis allt det man söker i en SHL-spelare för tredje backpar. Hoppas verkligen han fortsätter på det inslagna spåret.

10 gillningar

Ser ut som jag får redigera min video lite… :smiley:

1 gillning