Tråden om #13 Oscar Sundh

Håller med. Att han sen vrålar av glädje upp mot supportrarna på plats värmer mitt hv-hjärta.

Fattar inte va fan folk ska hålla på och skicka SMS till spelare man inte känner för? Känns ju lite väl inpå livet. Men Sundh är väl för go människa för att skita i det och blockera numret.

Sundh är nu uppe på 12 mål ett bakom ledande Tedenby delat med Önerud. Det säger en hel del om vår ofömåga att göra mål. Men också en hel del om vad som gör målen. Sundh är inställningen själv match efter match och trots skral speltid för det mesta i 4-linan så leder han nästan mål-ligan utan att vara någon utnämnd sniper. Tänk om alla kunde se och lära lite av Sundh. Han tar för det mesta närmaste vägen och trycker sig in på mål och då kommer målen. Resterande spelare i HV71 tar pucken utmed sargerna bort från det farliga området gång på gång eller passar bort målchanserna när man är i den farliga zonen. Rakare på mål av alla eftersöks. Take a hit to make a goal för HV71 om man ska börja varva igång laget. Alldeles för mesigt överallt. Man åker runt och hoppas på att någon annan ska ta stryk för laget hela tiden. När man väl börjar spela som Sundh så kommer målen komma på beställning och efter några matcher så vågar man spela mer avslappnat när man vet hur man kan göra mål och spelet kommer komma av sig självt tror jag.

Tror det tom var hans 13:e mål idag om jag inte har helt fel. Dock håller jag med det du skriver om inställningen. Sundh har knappt gjort en underkänd match denna säsongen och går alltid i bräschen och visar hur man ska göra.

Regnet

Jag vet inte hur du tänker, men jag arbetar som artist halvtid och är ute och uppträder och jag blir mycket glad om jag får positiv feedback efter en föreställning så länge det inte är någon Stalker som skickar 25 sms och ringer hela tiden. Men ett sms med tack för en underbar show eller några vänliga ord uppskattas alltid. Är det någon som mår dåligt av beröm???

All heder till denna kille, en av jävligt få i dagens HV som krigar.

Ja och jag hoppas det blir han som får fansens pris som bästa spelare i år faktiskt för sitt hjärta och sin inställning att varje dag göra jobbet. Är det någon som vet om det röstats?

PW vann NBS pris, antar att det var det du menade?

Jahaa, det var det jag menade…Okje men han har varit bra också så det är väl hel ok!

Tycker Sundh ska C på bröstet nästa säsong så övriga spelare kan följa hans inställning.
Finns ingen i laget som sliter match efter match som honom. Ger allt och lite till i varje byte.

Spelare som går i bräschen ska vara kaptener. Davidsson var en sådan som visade vägen, Sundh är också en sådan!

Isåfall skall väl Sandberg nämnas? Han har dessutom en längre möjlig framtid i klubben? Jag har aldrig sett Sandberg åka och glida, på samma sätt som Sundh inte åker och glider.

Stort grattis Oscar 30 år idag!
:slight_smile:

Grattis på födelsedagen #13!!

Grattis Oscar! <3

Kul att världens bäste Oscar får utdelning för allt slit! <3

Sundh är nog inte så jävla dålig som folk tror offensivt. så fort han får chansen med bättre spelare så är han där och trycker dit nån puck känns det som. Nya kedjorna känns väldigt bra för laget just nu där alla bidrar.

Upp med den här gubben nu!
Jag älskar Oscar Sundh! :smiley:
Herre jävlar vad han lirar nu, täckte han 20 skott igår eller (Ted tog resterande 20!)?
Sjukt bidragande till HVs finalplats!
INGEN FIRAR JUL SOM OSCAR SUNDH!

Sån jäkla kämpe! Nån som har länk till hans episka emotionella intervju på isen?!

Någon som vet status på Sundh? Läste någonstans att han är borta o kan bli det ett bra tag?
Otroligt surt om detta stämmer.

Han var sjuk sa Lindbom i ett uttalande till jnytt tror jag de var.