Tråden om #13 Oscar Sundh

Äntligen har jag blivit bönhörd!
Sundh förlänger med två år!

Bra förlängning extremt nyttig bottom six forward som kan göra temporära inhopp vid skador i högre lajns.

Jag tror inte att det är någon motsättning i de två förlängningarna.

INTE vad jag ville…väldigt många som skriver att åh han är sån kämpe som åker och åker och sliter…men vad är det han uträttar med sitt åkande? Har råkat stöta in några puckar denna säsong men det hade nog Lias också gjort om han fått spela i 1:a och 2:a större delen av säsongen. Nä tyvärr, Sandberg och Christensen var vad jag hoppades på

Klockren förlängning! Oscar är en perfekt spelare för lagstommen! Kämpar och sliter varje kväll i första- som fjärdekedjan. Inte världens mest tekniske spelare, men det är inte heller hans jobb eftersom hans jobb är att skapa ytor åt andra och vara tung att möta. Och detta gör han på ett föredömligt sätt, vilket är bra för de yngre spelarna att se.

Härligt Oscar, jag ser fram emot dessa två år!

Inte så jag menar, tycker att Sandberg bör vara en högre prioritet bara(vilket han säkert är). Med det sagt är jag nöjd med förlängningen.

Mycket bra , tycker han som många sagt att Sundh verkligen ger allt hela tiden och den som säger att han inte uträttar något? Då han fick chansen i 1a linan gjorde han ju mer poäng är Briten lyckats med på en massa matcher iaf och han skapar och sätter press på motståndarna men framförallt är det ju i BP som han är grym och han har hvhjärta. Sundh har överraskat positivt på mig i år.

Fan vad gött med Oscar Sundh i HV två år till! <3

Man får inte glömma att det faktiskt bara är Tedenby och önerud som gjort fler mål än Sundh i år. Han har gkort lika många som Christensen och ett mer än Thörnberg. Nu säger det kanske iofs mer om Christensens och Thörnbergs säsong - men ändå intressant.

Håller med dekman och då är Sundh verkligen inte känd som en målskytt så sett till vad man nog får för pengarna så tycker jag det är ett bra kontrakt så att säga. Sundh finner ju sig också i att spela i 4e linan om så är fallet och det är inte alla som är så lojala.

Kanske den bästa spelaren som går att ha i en 3/4-kedja i SHL. Ger 110% i varje byte och har ett enormt hjärta för klubben och därför är det riktigt bra att behålla honom. Tycker han fått lite onödigt mycket skit för att han spelade i en topp 6 roll ett tag, men är ju inte så mycket han kan göra åt det.

Ännu ett mål för Oscar som tackade för kontraktet direkt :smiley:

Sundh spelar bättre i HV än han gör i lag som börjar på L. Det är viktigast.

Instämmer och bra summerat.
Stort HV-hjärta, ger allt, både på isen och fysen. Grymma värden och ligger topp-3.

Gött mål för Sundh straxt efter förlängningen. Känns nästan som ödet. Man kände på sig att man skulle ta 3 pinnar och göra ett sent mål även om det var kort om tid sista 2 minuterna när förlängningen närmade sig. Tror det var väldigt viktigt med dessa 3 poäng för att bli det lag man vill och hoppas på framöver nu. Sen att de var just Sundh ger nog en bra injektion till grabbarna.

Fattar folk att Sundh har gjort nästa mest mål i hela HV nu…Det hade nog ingen trott innan säsongen…han är glödhet just nu!

Kan någon ge killen sitt nummer snart…det har ju bara spelats 44 omgångar :confused: Forza Oscar :slight_smile: #13!

Instämmer och lägg därtill ett pinfärskt 2 års-kontrakt, där båda sportcheferna Hult/Davidsson varit ordentligt dissade.
Kör ju stenhårt vid varje byte och är en lirare man vill ha i sitt lag och inte mot sig. Är ju genomtrevlig - dock lättlurad. F.Stillman kröp ju under en vid en livesändning och inga blickar ner nu Oscar. Ska se om jag hittar klippet. Stillman är en lurig ormjävel.

- Pappa, är det han som är Davidsson som är så snabb. Nej, jag åker mycket fortare med konen :unamused:

[size=150]Forza #13 Oscar Sundh[/size]

HÅller med, väldigt ödmjuk och trevlig. Det är inte många hockeyspelare som brukar svara på sms men det gör Oscar :slight_smile:

Riktigt bra värvning av J&J! Tack för den! Sundh hade ju inte direkt rosat marknaden innan han kom tillbaka till HV… Glädjen han visar när han gör mål, den är magisk.