Tråden om #16 Linus Lindström

Välkommen Linus

8 gillningar

Jag kanske chansar lite, men jag tror att han kan vara en toppcenter. Med tanke på Skellefteås centerdjup är det klart att möjligheterna att utvecklas där är små. Visst att han har missat hela den här säsongen men han har väl inte varit så skadedrabbad tidigare i karriären?

1 gillning

Varmt välkommen. Får hoppas det blir lite som när abbott tog anton Bengtsson till rögle

3 gillningar

Visst är det lite chansning efter en lång skadefrånvaro. Lindström lär dock komma in med en bra grund och vill garanterat ta kliv i en miljö där han kan få möjlighet att dra ett större lass. Fullföljs kontraktet så innebär det att Linus kommer spela här under tiden han är 27-30 år vilket mycket väl kan vara i hans prime. Förväntar mig ett bra tvåvägsspel och en del fina passningar.

11 gillningar

Då lär ju l Lindström bli förstecenter då m johnsen är på g in. Välkommen Linus!!

1 gillning

Inte en chans snarare 3e.

1 gillning

I väntan på en Linus-tråd, finns det någon definition av underkroppsskadan? Nyfiken på om det är något man ska räkna med besvärar honom framöver? 3 år känns som en galen risk för en tredjekedjespelare med skadeproblem.
Lite komiskt att vissa vill släppa AP pga missade matcher…

2 gillningar

Välkommen Linus. Hoppas få se en 100%-ig arbetsinsats varje kväll.

5 gillningar

välkommen välkommen!

1 gillning

Välkommen, Linus. Abbott satte sina värvningar så jag litar på att det blir bra här med :slightly_smiling_face:

3 gillningar

Nja. Han får väl anses “skyldig” till Ang, Louto, Day & Kero. Totalt får väl det anses som godkänt med snudd på ett bättre betyg.

1 gillning

Enligt folk på Skellefteå-forum så hade man lätt kunnat se Lindstöm i en 2a lina men man har ju centrar som går före.
Han har skillsen för en sådan roll skriver ju även en del saik-fans.

Hoppas på en fin utveckling i HV!

Välkommen Linus

8 gillningar

Välkommen !!

1 gillning

Med tanke på de centrar vi är vana vid så kommer Linus se ut som en rund miljon ute på isen. Spännande värvning som jag tror kommer bli bra :blush:

12 gillningar

Finns intervju med LL på JP för er som har.

1 gillning

Med tanke på att han jämförts med Axel Holmström här på forumet så kommer många att bli förvånade över hur duktig Linus är.
Välkommen till världens finaste klubb Linus!

13 gillningar

Välkommen! Jag tror det här kommer bli bra! En spelare som är laget före jaget :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 gillning

Varmt välkommen. Du är inte jämförbar med Holmström! Visa betvivlarna!

7 gillningar

Jag har nog landat i att det kan bli en riktigt bra värvning som verkligen behövs för laget. En spelande center att bygga lite stabilitet kring i tredje och kanske senare i andra. Oron ligger mest i skadesituationen, mindre bra värvning om bara hälften av matcherna kan spelas nästa säsong.

Men sen hoppas jag verkligen att vi lyckas dräpa in en finfin kollega som 1C också innan startsignalen ljuder (även om denne skulle ansluta lite senare för spel).

Perfekt! Säkert lika taggad som vi på att få ett bättre 25/26 än 24/25