Tråden om #16 Linus Lindström

En center som under väldigt många år i saik har visat sig vara en stabil och uppskattad spelare. Skönt att få in en renodlad center som vi VET klarar av SHL. Nu hoppas jag bara att vi kan hitta vingar som matchar. Blir spännande att se om det är 2a eller 3e kedja som gäller.

2 gillningar

Har Linus nummer inte gjorts offentligt?

Om inte, vems nummer tackas av snart?

Avvaktar Släggan va?

1 gillning

Han hade 16 i Skellefteå så de borde kunna va aktuellt i HV och just nu ledigt efter att Kero lämnat, eller innebär detta att LaLeggia är klar och då tar 16 som första sejouren istället för 18 som gångna?

1 gillning

Jag tänker att det iallafall hänger ihop på något sätt.

Kollade lite snabbt nummer LaLeggia haft i sina tidigare klubbar. 13, 17, 18, 21, 77.. 16 i HV förra sejouren, 18 denna. Svårt att slå fast att det är anledningen tyvärr :smiling_face_with_tear:

Han verkar byta nummer lika ofta som en annan byter underkläder.

1 gillning

77 är pensionerat och upphissat i Lejaques tak.

9 gillningar

Imponerande ändå att han har både #77 och #23 hissade i taket samt vita klubban på hedersplatsen på väggen!

Skämt åsido, mest logiskt hade väl varit #16.
Speciellt med tanke på att släggan inte har något speciellt nummer.

1 gillning

16 på Lindström

Pudas beskrivning av lindström

21 gillningar

Vet inte direkt om det är en särskilt smickrande jämförelse, eller för den delen gör min oro kring Lindström mindre. Att bli jämförd med en fjärdelinegnuggare…

1 gillning

Han kan väl vara en bättre version av Ölund?
#halvfullt

2 gillningar

Tveksam till denna värvning om han inte är tänkt för tredjekedjan, vi får se helt enkelt.

1 gillning

Tänker att han är en tredjekedjespelare egentligen men såklart har en hög potential som Skellefteå aldrig använt. Dock så känns det onödigt om Liljander lagt vad som sägs typ 220k på en tredjekedjespelare

Abbots värvning

1 gillning

Abbott har gjort den här typen av värvning förr. Vi kan se tillbaka på utvecklingen Bengtsson har haft i Rögle. Detta är ju en väldigt snarlik värvning så sett.

6 gillningar

Kan faktiskt bara hålla med där, på något sätt känns ändå Lindström bättre än vad Bengtsson gjorde när han blev värvad. Lindström känns klockren 3e center men skulle kunna gå upp i kedjor vid behov och inte göra någon besviken typ.

1 gillning

Lite snack med Linus!

4 gillningar