Noterar att väldigt många av hans mål är på returer och styrningar, ser ut att trivas framför kassen, står rätt och verkar rätt kvick i tanken när lägena dyker upp. Han hugger medans övriga tittar puck.
Lindström är en spelartyp HV saknat, tror att många forwards kan att lyfta sig med mer utpräglade centrar. Förra säsongen var det väl bara Kero som fick godkänt på den posten?
Men å andra sidan är det väl bara Reber och Brännström kvar från förra säsongen i en tilltänkt lineup?
Skulle jag på förhand säga en spelare av alla våra nyförvärv som inte kommer fullfölja sitt kontrakt så lägger jag mina ägg i Lindström-korgen.
Precis som Blomman var Lindström något som Liljander ärvde från Abbott (Liljander hade inte ens hunnit bli klar när ryktena om Lindström började uppstå).
Enligt Madhawks uppgifter handlade det om en lön på närmare 200 k. Den lönen ger man naturligtvis inte till en spelare som man tänker sig ska spela i en tredje-fjärdekedja. Initialt trodde jag och många att Lindström därför skulle lira i en andrakedja.
Men så kom Liljander in. Under silly har han tydligt visat att han vill klippa banden med det mesta som hans föregångare gjort. På det har han värvat både Rousek, Kloos, Heponiemi och Woods, och med det har Lindström fallit allt längre ner i centerhierarkin. Dessutom är hans skadestatus fortfarande rätt oklar. Jag har svårt att tro att Liljander ser Lindström som någon toppspelare som ska bära laget.
Om vår sportchef nu inte lyckades få till en bra deal med Lindström ser jag det därför som högst troligt att han kommer vilja bryta kontraktet om inte Lindström kommer upp i den nivå man kan kräva av hans lön (alternativt om Lindström fortsätter dras med skadeproblem).
Så. Sett till förutsättningarna, de uppgifter vi har att tillgå, och om man följer den gamla HV-modellen där tidigare sportchefer lovat spelare alldeles för höga löner och roller de egentligen inte klarar av, så sätter jag som sagt stora frågetecken kring Lindströms framtid i HV.
Med det sagt. Lindström kan absolut bli en grym tredjecenter. Men förutsättningarna och hans skadestatus talar emot att han blir långvarig – i alla fall så här på förhand.
otroligt glädjande, extremt förväntat (av alla icke vansinniga individer i samhället)
Jag drar en lättnades suck, men saknar att Liljander inte går all in och stämmer knet för trolöshet mot huvudman.
Ni tror jag skämtar, fuck no. Jag är seriös. Det finns en historik med en charlatan som satt TVÅ anrika ishockeyföreningar på ruinens brant. Nån jävla gång måste personen ställas till svars.
Isåfall pga att skador försämrat honom. Lindström är en betydligt mer kompetent hockeyspelare än Tikka.
Tror han kan bli den bästa tredjecenter vi haft på många år om han bara återhämtar sig bra från skadan. Kan säkerligen även vikariera högre upp vid behov.
Av det jag sett av Lindström innan skadan känns han som den typen av spelare du kan kasta in var som helst och han kommer göra det bra, en schweizisk armékniv.
Sett till förmodad lön och kontrakt så kanske vi kommer tycka att det finns likheter med Tikka.
Men när Lindström väl spelar tror jag han inte kommer vara i närheten av att spelmässigt vara så dålig som Tikka. Han kommer säkert vara bra. Vi kommer förhoppningsvis gilla honom, och som skrivs ovan tycka han är den bästa tredjecenter vi haft på länge.
Men sett till de löneuppgifter som florerat och den skadeproblematik som finns är risken hög att det inte kommer spela någon roll hur “bra” vi än tycker Lindström är. Det kommer inte vara värt det. Kommer Liljander tänka, tror jag.
Tror därför mer man kan dra paralleller till Brännströms kontrakt. I dennes fall finns det inte en snöbolls chans i helvetet att Liljander förlänger med den lönen Brännan har (förutsatt nu inte Brännan plötsligt börjar prestera den här säsongen).
Angående Lindström så är det ju förstås väldigt osäkert med tanke på skadeläget. Men. Jag tänker lite optimistiskt och tänker då att han just pga den historiken kommer att acceptera att ta och kanske t.o.m. trivas i en tredjekedjeroll.
Och sedan är väl oddsen att något annat lag vill ta in honom som tänkt tvåa inte så stor. Så då kan han istället bli kvar länge.
Ja jag erkänner att det va är optimistiskt!
Har inte korsjämfört varje enskild attribut för att det ska behaga. Talar om känslan. Han kan nog bli långvarig dessutom.
Väljer att tro att röd tröja antingen har irrelevant orsak eller överbelastning efter långvarig rehab kontra vilja till hård satsning. Tänker även att man i ett brinnande shl-slutspel inte chansar med att slänga in i match. Tummen upp lär ha kommit i god tid innan, och musklerna runt skadan är nog bättre nu än innan skadan. Så min tro är att han är kry den
Det jag hoppas och tror är att Lindström kommer vara STABIL. En renodlad center med mycket SHL erfarenhet som gör sitt jobb varje match, och som kan bli nån form av ryggrad för laget under många år i en lägre kedja. Kanske lite hög lön för en sån roll, men vi har kastat mer pengar på sämre spelare historiskt, så det är inget jag går och irriterar mig på.
Kan tyvärr inte se mkt av försäsongen. Men Lindström ser jag fram emot att höra första rapporter kring. Kan bli säsongens flipp eller flopp, intressant är det då det inte är en värvning. Jag hoppas innerligt att han kommer igång och visar att han kan SHL. Då kan det bli roligt.