Tråden om #16 Tanner Kero

Välkommen till vår familj, Tanner med fru och barn!

Nu kör vi!

16 gillningar

Troligen välscoutad och medveten om vad HV befinner sig i för nystart. Litar 100% på vår sportchef här!

12 gillningar

Varm välkommen!

Verkar taggad.

19 gillningar

Abbott har väl bättre koll på de nordamerikanska ligorna än någon annan sportchef, vill man ju tro.

Blir säkert bra det här.

14 gillningar

Alltid svårt att titta på stats i AHL när man tar in spelare därifrån, så tror inte vi ska stirra oss blinda på det, även om han har producerat relativt bra i en sådan hit and miss liga som AHL ändå är. Tittar mer på att han haft flera längre stinter i NHL och varit rätt bra där.

Litar helt på Abbott här att han scoutat Kero för vårt system och att han ser bra uppsida.

I övrigt, varmt välkommen Tanner!

11 gillningar

Tror på detta. Bättre än Shore och yngre :wink:

Välkommen hoppas detta blir bra.
Kero, lite finskt påbrå ?

Förmodligen en klass sämre än Shore, kanske två.

Welcome Kero! We need a Hero!

1 gillning

Det får vi verkligen inte hoppas, om det här är vår nya 1 center så behöver vi någon som åtminstone är i närheten av Shore, gärna bättre. Vad baserar du det på?

2 gillningar

Jag skrev det som svar på en annan liknande fråga i lagbygget-tråden.

Har mycket svårt att se att han ska vara i närheten av Shore skicklighetsmässigt. Tror detta kommer vara en extremt dyr andra-tredje center. Uppenbart är att karriären är på väg ner då han inte fått någon NHL- chans de två senaste säsongerna och mediokert poängsnitt. Denna värvning känns inte bra alls! Hoppas givetvis att jag har fel…

vad förväntar du dig? vi är ett bottenlag.

Shore spelade ju med oss i två säsonger och då har vi varit ett bottenlag också. Förstår inte riktigt frågan?

1 gillning

Vad grundar du på att Shore är klasser bättre ?

1 gillning

Det är en rimlig första center för oss, Jag tror vi får vara nöjda med det. Jag är nöjd iallafall gott folk

Shore har konsekvent under hela sin karriär levererat mer än Kero.
Shore blev uttagen i OS vilket Kero inte blev.
Shore har spelat i Europa och levererat vilket inte Kero har.
Shore har spelat mer i NHL än Kero.
Shore är en bevisad toppcenter i SHL vilket vi inte vet om Kero är.
Sammantaget är Shore som redan är beprövad i SHL klasser bättre än Kero.

Men när du skriver att han är potentiellt en dyr andra möjligtvis TREDJE center så undrar jag vem du vill ha som första center??? McDavid? Vi måste se oss själva i spegeln kompis.

1 gillning

Tror Tanner kommer göra de bra i SHL. Snabb och kvick på rören som behövs i denna liga. Även en hel del uppoffrande spel i att täcka skott och annat. Hoppas detta slår väl ut.