Oj! Spännande och vet inte ett skit om Kero!
Men i Abbott we trust!
Nöjd med detta nyförvärv. En spelare med en hel del NHL-rutin som dessutom representerat mitt Chicago. Bra ålder som vid en bra första säsong kan vara något att bygga vidare på.
Tror också det är en nergradering från Shore, men hoppas jag får fel.
Inte överdrivet impad över denna värvning.
På tuben finns ett otäckt klipp där Tanner i sina första matcher för Dallas stars ligger orörlig en lång stund efter pååkning av Brett Connolly
Hoppas inget som längre gör sig påmint…
Spännande! En kille jag inte vet ett skvatt om, men det verkar ju andra skribenter här göra… En del NHL-erfarenhet och spelarprofilen verkar stämma in rätt bra på det jag tycker vi behöver. Litar helt på Chris omdöme.
Välkommen, Kero the Hero!
Lite roligt är det allt när en spelare som ingen nämnt trillar in som en liten fredagskaramell. Hoppas detta blir bra, välkommen Kero!
Bra meriter, bra ålder och hyfsade siffror på EP. Positivt att han hade bäst +/- i Colorado Eagles den gångna säsongen.
Jag litar på att Chris har bra koll på Kero och jag gillar även att man bara skriver ett år. Hur bra han än må ha varit i Nordamerika så är det alltid en chansning när spelarna kommer till Europa och SHL. Både på och utanför isen (familjen ska trivas etc). Kanske ingen “Wow-värvning” men med tanke på hur dålig center-marknaden sägs vara, och hur många klubbar som jagar just topcenterar, så känns detta som en stabil värvning.
Ingen wow värvning, har haft fina stats i AHL, hade dock sin lägsta poängsäsong precis nu så man får hoppas att formen inte är på väg ner, DOCK hade han sin bästa ± säsong. Känns inte som en poängspruta men kanske en spelare som kan hjälpa laget med en grym allround. Skulle hellre sätt en sån här spelare som andra center dock, men hoppas det blir bra
Denna värvning säger precis allt hur spelarmarknaden ser ut. Man får helt enkelt chansa.
Spännande. Gillar att han är en Uni-kille. Varit uppe i NHL och gjort det bra. Inte en renodlad poängspelare, utan tvåvägs, men som ändå producerar fint. Verkar inte dra sig för att ta sig in på mål i skiten och verkar även gjort en del mål den vägen. Fortfarande i en bra ålder. Återstår att se vad det är för typ av spelare, men helt klart ett bra namn sett till vad som finns och funnits på marknaden.
Verkar välscoutad av Chris så känns tryggt. Förhoppningsvis så håller han en betydligt jämnare nivå än Shore som var bra i 3/10-matcher för att sen vara helt osynlig och nonchalant. Möjligtvis att det inte är ett lika stort offensivt hot men hittar han bra kemi med André (eller vem han nu får spela med) så kommer det givetvis trilla in poäng.
Att han dessutom har en gedigen bakgrund i Chicago bäddar för succé! Varmt välkommen!
Verkligen. Om man ska jämföra med Shore så hoppas jag på vilja i varje match, inte bara när han vaknat på rätt sida. Sen om han skulle ha något lägre klass men är där varje match så är det ett stort fall framåt.
Shore spelade OS, men Kero var inte uttagningsbar eftersom detta var under en tid där endast spelare från Europa och College gick att ta ut. Kero hade NHL-kontrakt.
Kero har dessutom bättre poängsnitt i NHL än vad Shore hade.
Abbott har velat ha honom i flera år säger väl en del av hans kaliber. Välscoutat av Abbott och en spelare jag tror han vet vad man får.
Gillar det
Sätt Kero lira flera gånger. Detta är en bra center helt klart. Att Shore skulle vara klasser bättre tror jag inte på alls. Shore var inte jätte bra andra rundan i Hv känndes väldigt slö speciellt när det betydde som mest.
Hoppas detta är andracentern. Shore förmodligen bättre, vi behöver nåt i klass med Tj Tynan som förstecenter,
Abbott i JP: “Vi ville ha in minst en center i truppen och det har vi fått nu”
Diggar värvningen. En arbetshäst med näsa för mål och inte det minsta rädd för att ta kampen framför mål. Bra fart på fötterna.
Borde funka perfekt med Borgis och AP. (Nej, jag vill inte att Borgis ska lira C)
Bra på straffar. 5 av 6 sista året i Texas.