Tråden om #16 Tanner Kero

Shore är kanske en bättre playmaker och i spelet med puck.
I spelet utan puck så suger han.
Inte alls sett Kero. Men antar att han är klassen bättre än Shore utan puck.

Minst 1 kan ju fortfarande innebära 2.

4 gillningar

Av att döma på EP… Finns mjuka världen som jag tror/vet att abbot väger in. Titta bara på hur han välkomnar honom till klubben. Någon loj legoknekt som ger blanka fan i klubben och bara ska casha in, även om knekten är duktig gör mer skada för laget.

Jag hoppas vi får se en duktig tvävägscenter som kan vinna många tekningar åt oss och kan gå i bräschen för dem andra och skapa utrymmen och ta ett stort defensivt ansvar när Kaski är på utflykt.

Jag lägger mer positiv vikt vid hans utomordentligt bra plus/minus (bäst i laget) än vad jag lägger negativ vikt vid nedåtgående poäng produktion.
Får han spela med AP och Borgy så kommer det finnas kreativitet så det räcker och blir över ändå.

3 gillningar

Eftersom flera jämför honom med Shore vill jag bara säga vad jag tycker och hoppas. Önskar att han är en gedigen forward som passar in i laget ungefär som Christensen och backarna Ward och Reese. Shore anser jag är en ren legoknekt som går till LHC av alla lag, som sagt jag tror och hoppas.

2 gillningar

Absolut så är Shore en legoknekt precis som 99% av alla andra nordamerikaner som kommer till Europa. Det som talar emot det lite är att han faktiskt kom tillbaka till (ett dåligt) HV för en andra säsong trots andra erbjudanden (självklart fattar även jag att vi förmodligen betalade bäst men ändå). Det hade känts rätt rimligt att försöka knyta upp honom på säg ett två-årskontrakt under förra säsongen. Med honom i laget hade det känts betydligt bättre att ta in Kero som då i den bästa av världar blivit förstacenter för att han är bättre än Shore eller om han inte var bättre, varit andra, tredje center.

Står fast och säger som jag alltid brukar. Så länge man lyckas sätta någon form av grund dvs ett grundspel som alla kan luta sig emot så skapar man mer automatik större förutsättningar för alla inblandade. Sen kan självklart spelare misslyckas, ett grundspel är ingen garanti, det beror på hur det utformas. Samt kemi i gruppen är också en faktor.

3 gillningar

Kero ser ut att vara en stabil tvåvägscenter som kommer att spela i alla lägen och vara stabil i det han gör, en inte så flashig spelare men som bidrar med den stabilitet vi saknat senaste åren.

Är rätt nöjd med värvningen även om det knappast är nån 50 poängsplockare vi värvat.

2 gillningar

Som de flesta andra här så känner jag inte till vår nya förstacenter överhuvudtaget men ändå tryggt att veta att Chris har full koll.

Är inte Chris en Nubben in disguise så kommer detta bli bra. Har han jagat honom länge och nu fått napp så är det ju knappast en desperat värvning på en tuff marknad.

Att han är stark defensivt och inte så flashig borde ju kunna vara bra om han ex ska spela med AP och Borgy. Låter som en spelartyp liknande Skellefteås toppcentrar Lindholm / Lindberg.

Så tror detta är en noga genomtänkt värvning som är otroligt välscoutad med en tydlig roll i laget. Utfallet borde bli i spannet mycket bra värvning till succevärvning.

10 gillningar

Känns som en perfekt tredjecenter och bra försäkring. Vi har åtminstone bättre bredd än vid starten av förra säsongen och Kero är van vid att spela längre ner i hierarkin.

Alltså ang OS. Tror inte vi ska se det som en merit som gör Shore bättre än Kero. USA:s OS-lag bestod till 99 procent av collegespelare och sådana som huserade i europeiska ligor. Kero hade en fot in i NHL den säsongen, vilket Shore inte hade, vilket också förklarar att Kero inte spelade OS, även om han varit aktuell.

Jag säger inte att Kero kommer vara bättre än Shore. Jag säger bara att just den där OS-uttagningen betyder väldigt lite om man ska jämföra de två.

13 gillningar

Kero känns som en center som även gör skitjobbet. Det skojar man inte bort.

4 gillningar

Tror knappast han har lön som en tredjecenter.

Nej, den här gubben har nog Abbott fått öppna både plånboken och checkhäftet för.

3e center? Det kommer knappast att hända tror jag.
Funderar dock på om det är vår 1a C eller om Abbot jobbar på ytterligare en C?

3 gillningar

Skulle bli mycket förvånad om det här inte är vår första center för säsongen. Känns som att man inte kommer veta om det är bra eller dåligt förns vi är 15 matcher in på säsongen, men jag tycker det är positivt med mycket scoutning och inte “skjuta från höften värvning” som vi haft många av. Jag är försiktigt positiv.

1 gillning

Dålig stil, läcka till Cuben!

“Kommunen” avser Växjö i det där inlägget. :slight_smile:

4 gillningar

Tanner, Tanner – ge oss en sång!

Okido. För gammal för å hänga med på allt :slight_smile:
Då har Abbott snott honom för 2 rivaler :slight_smile: