Tråden om #16 Tanner Kero

Jag som trodde “Kommunen” var Leksand…

Jag tror det räcker med ett par tredjecentrar. Väldigt få poängspelare som är centrar i shl.
Tycker det är en bra värvning men förväntar mig mer av en frisk Nättinen eller Joakim Andersson än en spelare i Christensen-klass. Gör han 20 poäng och städar upp defensivt är det en spelare vi saknat i fem år.

Är framförallt glad att han värvas redan nu i juli, starkt jobbat av Chris att våga ta beslutet istället för att vänta.

3 gillningar

Spelar väl ingen roll vad han har för lön. Extremt användbar spelare som kommer ge utrymme för andra att leda laget offensivt.

Edit: Hans förra säsong motsvarar ungefär 23 poäng i shl, vilket räckt till en delad 71:a-plats i poängligan för forwards i shl. Delad 86:e totalt med nio andra. Känns orättvist att förvänta sig att han ska producera som en förstacenter.

Joe Pavelski från Dallas som varit “A” i några år samt “C” i San Jose Sharks talar väldigt gott om Kero, säger att han är en sjukt bra och fysisk lagspelare som man gärna har med sig på isen. Låter lovande.

“Tanner is awesome. He’s soft-spoken, but he shows up and works hard. He doesn’t miss a day. When he gets called on to play, he shows up and makes sure to play. He plays hard. He’s a great teammate.”

14 gillningar

Välkommen! Abbott är historiskt bra på transatlantförvärven. Ser bra ut på Ep med. Spelare på gränsen till NHL hela karriären.

4 gillningar

Otroligt mycket lugnare när värvningen är Abbotts och inte Kents.
Magkänslan är bra.

3 gillningar

Finns många kommundopade lag i SHL. Leksand och Växjö är två av dem.

Angående Kero. Han har varit uppe i vårt forum flera gånger den senaste tiden och vi har väl inte varit jättesugna på honom. Ska jobba väldigt hårt men sakna spets, eller “åka fort men fel” som en kollega sade.

“Åka fort men fel” är ju som tur är HVs hela spelidé senaste åren.
Synd att vi värvar honom nu när det förhoppningsvis ska bli ändring på det :yum:
Nä men jag tror det blir bra. Abbott verkar ju ha bra koll på honom, och lär väl ha sett vad som behövs i det här laget vid det här laget

3 gillningar

Efter allt snack om finska spelare här på sista tiden fick jag för mig att Tanner var finsk.

Något jag ångrar bittert. Jag råkade nämligen nämna det för min fru, så hon har retat mig genom att bryta på finska hela kvällen när hon har pratat med mig.

17 gillningar

Försiktigt positiv - litar på Abbott!

Det jag är lite tveksam till är att han värvas som center men verkar mestadels spelat ytter (jämte Olofsson) förra säsongen.

1 gillning

Kero the hero kommer bli succe!

Välkommen! :blush:

2 gillningar

När ansluter Tanner tro?

Jag litar helt och fullt på Abbott här. Han har ju jagat Kero i flera år så det känns som att han vet helt och fullt vad han gör. Känns som att han kan fylla en lika stor roll som typ Tambellini i Rögle. Nu är de inte alls samma spelartyp, men samma sportchef som uppenbarligen har bra koll på nordamerikanska spelare.

2 gillningar

Förstod inte riktigt allt fram o tillbaka här och på X men har Kero tackat nej till LHC och Växjö ?

Älskar din fru

2 gillningar

Finns nu en intervjuv mer Kero på jp

1 gillning

En som inte vill dumpa och köra. BRA!

9 gillningar

Klart han har. Han visar sin karaktär direkt.

Är de verkligen så då ? Eller vad kommer de snacket ifrån?

Jag vet inte, men låter troligt att andra klubbar var med i matchen om han nu sneglade på shl.

3 gillningar