Tråden om #16 Tanner Kero

Sätt han några gånger i Dallas då som sagt jag följer dom. Han är en jäkla lagspelare och en mkt bra tåvägsspelare, bra på rören och är orädd. Han har spelats flera gånger mot andra lags toppkedjor. Jag tror detta blir bra, tror han kommer ligga runt 30-35p och vara mkt nyttig. Han var mkt omtyckt i Dallas av spelarna mm. Sen ska ni veta att Dallas är ett av ligans absolut bästa lag få speltid där är svårt mkt svårt! Inte det han spelat i ett bottenlag i NHL utan tvärtom.

Abbot vet hur SHL funkar och kollar efter spelare som ska funka i SHL tror detta blir jätte bra faktiskt. Ta en sån spelare som Curran som inte ens platsade i AHL där såg Abbot ngt att han kommer funka i SHL killen gjorde 37p. Abbot har betydligt bättre känsla än Nubben de är dagens sanning =)

20 gillningar

Solid intervju i JP. Tanner pekar på sina box-play och defensiva skills, samt att han är en playmaker. Precis vad vi behöver i en 1/2C.
Jag gillar denna värvning ju mer jag hör.

Att Hammer, Olausson samt även Ejdsell (något oväntat) bidragit till att övertala Tanner, gör mig riktigt glad. Ordentlig scouting, från bägge sidor, är otroligt viktigt.

Tillägg: han förväntas ansluta när laget återsamlas efter “semestern”.

25 gillningar

Även om jag litar på Abbott är jag orolig för att vi framåt våren återigen konstaterar att första året i SHL är svårt.

Skönt med en importspelare av den kalibern som är redo från början. Hatar de här artist kontrakten när de kommer i oktober/november. Vet inte om det är en grej längre.

3 gillningar

Oerhört viktigt att vara med på försäsongsmatcher för att hinna anpassa sig till laget och SHL en gnutta innan de drar igång

1 gillning

Drog iväg ett meddelande till honom på Messenger där jag hälsade honom välkommen.
Fick svar. Oväntat. :slight_smile:

24 gillningar

De är fan fint. Säger en hel del om honom som person .

6 gillningar

Bra gjort. Mycket bra! Borde fler göra.

Tänk dig själv att du skrivit på ett kontrakt, halvt på andra sidan jordklotet, i ett land där du sannolikt aldrig varit. Att du ska bryta upp familjen och där mycket av vad som väntar är okänt. Lär ju kännas bra i hjärteroten av ett sådant meddelande!

10 gillningar

Han har dock en bit kvar till Kung Sundh. :wink:

Inte så bra på det här med sociala medier. Var tydligen Instagram.

16 gillningar

Verkar tjuvträna inför struttsabacken.

2 gillningar

Samma här.
Skrev på Instagram storyn och hälsade honom varmt välkommen och fick ett trevligt svar tillbaks :smiley::+1:

10 gillningar

Han kanske plockar blåbär.

Nu har jag gjort detsamma.

2 gillningar

Även jag skickade iväg ett välkomnande meddelande till Tanner på Instagram (och fick ett fint svar tillbaka). Verkar vara en schyst kille. Förhoppningsvis så får han en positiv injektion i och med alla meddelanden från folk som visar att de uppskattar han. Jag vet ju själv att jag troligen hade känt en aningen mindre oro inför en sån stor flytt, som det ändå är för han och hans familj, med vetskapen att man har fansen bakom sig redan från start. Likaså så kanske man ger lite extra på försäsongen/innan man ansluter för att vara tipp topp.

8 gillningar

Hade för övrigt klart bäst plus-minus i laget förgående säsong

6 gillningar

Jag gjorde det samma och fick ett fint tack.
So far so good med den här värvningen!

2 gillningar

https://www.youtube.com/watch?v=EgJ3hKI0mvo hoppas på sånt här i vinter

3 gillningar

Gjorde också detsamma! Han reagerade med ett hjärta!

2 gillningar

Jag la ut en händelse på Instagram, skrev välkommen till Sveriges vackraste förening och taggade honom men han svarade inte på den :rofl: han såg den kanske aldrig

1 gillning