Tråden om #16 Tanner Kero

:ok_hand::pray:

4 gillningar

Bomba honom med kärlek! :heart:

7 gillningar

Man hoppas ju verkligen att detta blir någon som kommer sätta stora avtryck och prestera sjukt bra och vi får se en ”on ice” förlängning av kontraktet i februari.

En ny EC24 , helst ännu bättre .

EC är en av tidernas bästa straffskyttar och gjorde nästan 400 nhl-matcher med ett poängsnitt på 0.4 per match.

Jag är glad om Kero kan bli en ny Andreas Falk, det är en spelare vi saknat.

2 gillningar

Nu ställde jag inte NHL karriärerna emot varandra . Nu snackar jag HÄR i SHL

1 gillning

Jo, jag förstod det men du jämför en spelare som hade exceptionell talang med en som framförallt utmärker sig defensivt.
Kero har jobbat och slitit sig till en respektabel mängd nhl-matcher men EC har spelat 253 fler matcher och med dubbla poängsnittet.
Talangmässigt är det väl Keskinen och Davidsson som legat på samma nivå som EC.

Kero förvandlas väl inte till en helt annan spelare i shl?

Om någon ska matcha Christensen så är det i så fall Borgström som ligger närmast till hands.

5 gillningar

Syftade mer på personen i sig än spelartyp/ spelaren.

1 gillning

Kul att Tanner svarar på ”random” fans lyckönskningar och välkomsthälsningar. Det tycker jag tyder på att det är en trevlig kille med bra karaktär. Alltså precis det vi är i ett skriande behov av efter att ha haft spelare som Ljungh och Fröberg under många säsonger som inte direkt utstrålade någon form av känslor för varesig staden, föreningen eller fansen.
Beträffande spelaren Tanner är jag fortsatt mycket skeptisk även om det känns några procent bättre nu än i fredags då han presenterades. Jag läser (kanske in för mycket) hur han är en kanonvärvning pga att Abbott värvade honom och hur han kommer passa in i AB:s spelsystem.
Jag är orolig för att många har alldeles för höga förväntningar på både Abbott och AB, speciellt AB som faktiskt inte har bevisat något alls än som tränare.
Sen att de bör vara bättre än Nubben och Monten känns ju rimligt men att de ska lyfta oss från det absoluta bottenträsket känns långt ifrån givet.

5 gillningar

Fick också svar.

1 gillning

Taxen. :heart:
Saknad!

Shit, detta var OT, men jag håller med, blir Tanner en ny Falk, då skall vi vara jävligt glada, men det betyder oxå att vi behöver en ny 1C och 2C. Mitt minne säger att taxen mest härjade i tredje, kanske andra kedjan? Dock var han ju den som lyfte de kedjorna. Vilken mensch!!!

1 gillning

Tror Falk under en period fick spela förstacenter pga. skador, lite osäker på vingar men tror den ena var Piros. Tror Falk centrade allt från första till fjärdekedjan i HV.

Det finns ju inte så många producerande centrar i shl. Tycker Kero är en perfekt värvning även om mina förväntningar på honom kanske skiljer sig från övriga.

Vi behöver bygga ett lag och spelare som Kero är perfekt för att limma ihop lagdelarna.
En defensivt smart center ger dessutom utrymme för Kaski, Fransson och Alsing att kliva fram.

Jag hoppas på en liknande spelare till. En riktig förstacenter är nästan omöjligt att hitta. Flera centrar som kan göra ett bra jobb oavsett kedja tror jag är melodin.

Om Kero gör 20 poäng och är en av de bättre i ligan defensivt kommer jag att vara väldigt nöjd oavsett istid.

12 gillningar

Tycker de säger en hel del faktiskt när han först delar HV’s presentations inlägg och skriver att han är taggad och de.
Sedan ändrar han direkt till Sweden i profilen och så. Svarar de som skickar och hälsar han välkommen.

Jävligt sugen på att se han i HV nu.

26 gillningar

Många bra ord om Kero från Svensson i podden idag.

11 gillningar

Skrev till honom och välkomnade honom till HV, han svarade direkt. Många bra vibbar från denna killen.

15 gillningar

Idag skulle Tanner komma! Skall bli kul att se en första intervju med honom.

7 gillningar

Intervju med Kero idag hoppas jag på.

1 gillning

I need a kero
I’m holding out for a kero 'til the end of the night
He’s gotta be strong, and he’s gotta be fast
And he’s gotta be fresh from the fight

5 gillningar

Killen på plats. Bra intryck!

1 gillning
12 gillningar

Verkar sjukt positiv och laddad.