Tråden om #16 Tanner Kero

Har antytts att Kero ser seg ut? Melin uttryckte tidigt att målet i år är att spelarna ska känna sig pigga inför matcherna. För Kero kan anledningen vara att han ligger på en högre träningsbelastning än övriga. Och denna kan, beroende på tiden för skadefrånvaron, ligga kvar en bit in i säsongen då det trots allt är nödvändigt med en viss mängd grundträning. Eller så är det inte alls så och vi får hoppas på gubbstartsträcka. Med det sagt så borde resten av laget flyga fram på lördag.

3 gillningar

Kero med på flopplistan på Hockeynews podd. Lite som tankarna på forumet låter det som. Ingen som vet vad han är bra på.
Däremot sågar dom Brynäs Bobby Trivigno rejält och påstår hockeyettanspelare skulle göra det bättre.

Tror att många har fel förväntan på Kero. Han ger oss bredd på centersidan. HV saknar en toppcenter men det betyder inte att de centrar vi värvar behöver vara toppcentrar.

Som sagt, hans poäng i ahl motsvarar cirka 23 poäng i shl om jag minns rätt. Det borde han kunna skrapa ihop.

Jag är nog en av de som haft fel förväntningar. Sett till kontexten behövde vi minst två toppcentrar pga att Shore försvann och för att vi egentligen saknade ytterligare en toppcenter hela förra året.

Jag menar att HV fortfarande saknar två toppcentrar, men under försäsongen har jag börjat ställa om lite vad gäller Kero. I Abbotts ögon kanske han just har velat ha in en stabil tredjecenter med potential för att spela högre upp. Sett till Abbotts egna förutsättningar när han kom in så kan jag köpa det. Finns inga toppcentrar på marknaden får man ta det näst bästa. Så jag kan vara rätt förlåtande mot Chris i det här fallet.

Hade lagbygget dock varit hans eget hopkok från början. Ja, då hade jag nog varit grymt besviken och kritisk. Men nu är det ju som det är. Och då får man snällt blunda och hålla tummarna för att Kero tryggar upp vår centersida, på ett sätt eller annat…

6 gillningar

Jag håller med om vår centersida men är lättad över att Chris tagit de steg som går under sommaren. En Kero i laget är bättre än en Strålman vid grillen som man brukar säga.

Förhoppningsvis kan Chris lappa och laga tillräckligt för att vinna tid och hitta nyckelspelarna vi behöver.

Tycker att Borgström gjort centerjobbet bra under försäsongen men att han tar så stort ansvar plockar bort honom som poängspelare.

Utanför NHL tror jag att center i SHL är bland det svåraste man kan göra i hockey. Målvakt i AHL är väl det som kan utmana.

5 gillningar

:joy:

Detta borde vara vårt motto här på forumet, vad avser alla nyförvärv :slight_smile:

9 gillningar

Alltså nu börjar de bli patetiskt när alla experter börja härma Johan Svensson och fortsätter drevet mot Kero.

Tror många inte vet vad han är för typ och tror han ska göra massa poäng. Svensson tror jag förstått han inte är här för o vara poängkung, men känns som övriga bara haka på tåget.

Jag är också orolig för Kero då jag tyckt han sätt vilsen och trög, det gör mig lite orolig. Men aldrig förväntat mig poängkung

3 gillningar

Är också tacksamt att kritisera importspelare, de blir nästan alltid syndabocken.

1 gillning

Det har också varit försäsong. Killen har kommit till stor rink o spelat mellan Teden och Reder typ. Inte så konstigt att han inte är så flashig. Borgström som vi vet är bra i SHL har heller inte sett så strålande ut på försäsongen. Svensson VET att det är många som tycker till om HV. Känns lite därför han säger en sån sak för att folk ska reagera. Förra året var det: “Den backsidan”. Blir lite trött på det faktiskt att alla lyssnaar på honom så mycket. Jag lyssnar mer på Sanny när det kommer tillspelarbedömningar och Svensson till värvningar.

3 gillningar

@Bauerland levererar en god kandidat till årets citat! Kommer bli en klassiker vi sent kommer glömma! :+1:t2::star_struck:

1 gillning

Vi får inte glömma att Mr Svensson tjänar pengar på det han gör. HV-klick ger pengar, det är sedan gammalt.

Kero kommer växa, ge han tid men tror inte han är tänkt som 1C.

5 gillningar

Hade samma tanke med inlägget. Känns som att många dyrkar killen bara för att han kommer med avslöjanden.

Äh, det syns lång väg att Kero åker runt och tänker. Fokuserar på att se till att hamna rätt osv. Det där släpper och när vi summerar säsongen har han gjort 3.14 gånger fler poäng än Tikka ifjol.

Den bild som Hockeylabbet ger av Kero i nya avsnittet där man går igenom alla AHL spelare som värvats till SHL inför säsongen stämmer tyvärr in i det vi hittils har sett av Kero. Ansvarstagande och bra defensiva egenskaper, men i stort obefintlig påverkan på att driva det offensiva spelet.

Känns som att Tanner är mer av en nyttig tredje center än en produktiv första.
Nu är statistik just bara statistik så vi får hoppas att den gode Tanner överbevisar vad siffrorna säger!

Vet du ungefär när de pratar om Kero? Orkar mig nog inte igenom alla andra lags värvningar

Kero kanske är värvad som 2-3 center? Har Abbott hintat nåt annat? Lönen kanske inte är skyhög.

1 gillning

“Så vad tycker Anton Blomqvist att Keros styrkor är?
– Han ska ju bidra med ett stabilt tvåvägsspel. Det finns inget flashigt i honom på det sättet. Han ska vara en solid tvåvägscenter, bra tekare har han varit genom åren och har ganska mycket rutin från att ha spelat både AHL och NHL. Han ska kunna bidra med rutin nu när vi ska börja någonting nytt.”

7 gillningar

En del tycks ju anse att Kero helt saknar offensiva skills. Trots det gjorde han 1+1 mot Rögle. Just saying.

4 gillningar

Får inte glömma att han legat i toppen i poängligan i sitt Ahl lag flera säsonger!

Kanske spelar in hur AHL-laget valt att använda honom. Är han en laglojal spelare som givits ett defensivt ansvar så tror jag inte han är den spelare som spelar framåtlutat så att säga. Minns också att vissa experter var duktigt pessimistiska när vi värvade Shore också.

Sen kan kanske stora isen vara positivt för honom. Sånt man inte har facit på innan. Men så klart upp till bevis, även om vi får räkna med att det tar lite tid.