Tråden om #16 Tanner Kero

Samme Svensson hängde ut forumet i allmänhet och mig i synnerhet på X när vi kritiserade Eric Martinsson tidigt på försäsongen 22/23… Så det säger väl lite om hur bra koll han har. Inte mer koll än andra.

Visst, Kero kanske inte imponerat sina två första matcher. Visst, han är fortsatt ett frågetecken. Men att döma ut honom efter två matcher? Viss skillnad mot Martinsson som vi redan visste var vi hade.

Och nog tror jag Kero är hitvärvad för att även leverera framåt och på så sätt täcka upp för Shore.

Tyvärr är de här startsträckorna på 8-10 matcher ett jäkla vågspel. Kero måste nog komma in i det fortare än så. Men att döma ut honom redan nu. Näe, vi har för lite att gå på.

10 gillningar

Vi får inte heller glömma att Kero var skadad i några veckor innan de två träningsmatcherna.

2 gillningar

Hans poäng i ahl förra året motsvarar 23 poäng i shl.
Kan Kero bidra på nivån tredjecenter så tycker jag det är ett ok första år i shl. Han behöver anpassa kropp och spel utifrån ligan under säsong.

Vi behöver utveckla centrar eller värva om vi ska slåss om topp 6.

Tycker vi har en ok uppställning för ett bottenlag i shl. Utan Kero hade det sett riktigt dystert ut.

1 gillning

Svensson har inte så bra koll på alla spelare. Tycker hans betyg är sådär vilket är förståeligt då ingen kan ha stenkoll på alla lag. Tycker ändå han träffar rätt på Kero och missar på andra.

Tedenby fick två getingar med omdömet: ”Inte lika offensivt tongivande som förr. Lite gubben i lådan när han är som bäst. Som kan utmana, gör det oväntade.” vilket är smickrande tycker jag och inte alls stämmer med vad vi sett i två säsonger.

1 gillning

Skillnad på KAN utmana och UTMANAR. :slight_smile:

Det är ju lite som försäsongen 2020 när vi vann alla matcher. Sen gjorde vi inte det under grundserien.

Inte imponerad alls av Kero såhär långt

1 gillning

Kero behöver tid för att acklimatisera sig i SHL.

1 gillning

Vet inte om det går att ens benämna det som “långt”?

2 gillningar

Tycker Kero såg bättre ut än Borgström dock.

Håller inte med. Både kero och Borgström var under isen idag. Kero syndes bara i utvisningsbåset.

Folket måste ge han tid och ni ska inte förvänta er att han ska spruta in poäng. Gör ni det sätter ni upp er själva för att bli besvikna och snälla ge grabben åtminstone 6 månader innan ni ratar han.

tror nog ingen förvänta sig 50 poäng från Kero, utan han lär hamna nånstans mellan 20 -25 poäng, kanske 30 om de blir succe. De som folk är oroliga är för han ser oroväckande trög ut på skridskorna. Hoppas bara de är han inte ger allt på försäsongen o han kommer in bättre i säsongen.

Han ser inte snabbast ut men när han väl är inblandad så känns det som han är på rätt ställe och gör vettiga saker. Jag tycker det är alldeles för tidigt att bedöma hursom.

1 gillning

6 månader? Skulle vilja säga att vi inte har rpd att ge någon spelare 6 månader. Framförallt inte våran tilltänkta andracenter.

Men visst, ska ge han några matcher in i serien.

1 gillning

Isåfall vad är meningen med att värva importer/icke-shl erfarna spelare?

Tycker inte man kan förvänta sig att en spelare som aldrig spelat på stor rink, i ligan eller i Sverige ska kunna gå in direkt o prestera. Spelare behöver tid för att landa i nya omgivningar. Liksom människan har flyttat över halva jorden, kommit till ett nytt land med annorlunda kultur, främmande språk och en arbetsplats med antagligen helt andra sätt o se på saker o ting.

Så med ditt resonemang så ska han anpassa sig till allt dehär på 2 träningsmatcher och sedan ska allt sitta? Förlåt men tror aldrig jag varit med om en sådan spelare som du eftersöker, men jag kan gärna ta exempel om du har några. :grinning:

10 gillningar

AB är ju väldigt tydlig med ge Kero tid. Tror 8-10 SHL matcher behövs. Helt rätt ha han i en 3e nu där blir inte pressen lika stor.

4 gillningar

Lyssnar på senaste Sanny och Svensson och blir fortfarande lite provocerad av att Madhawk sågar Kero utifrån bara försäsongen :joy::sweat_smile:.

1 gillning

blir du lika provocerad av att han hyllar Luoto?

Nej :stuck_out_tongue_winking_eye: