Med i Visby ens?
Han lär hänga med, de vill laget ska umgås mkt nu innan säsongen drar igång.
Hoppas verkligen det bara är det vore förödande starta säsongen utan Kero och Fisker.
Låter det som en muskelinflammation efter att låret blivit överansträngt. Det ska väl inte va nån fara på taket, det är vila som gäller. Bra han tränat hårt iaf
Om vi nu skall titta på prestationen hittills så är detta uttalande lite skevt:
Nu har jag inte läst artikeln, för den är låst, så den kanske sätter uttalandet i sitt sammanhang, men baserat på det jag sett så har han stora problem med just tempot. I det mindre spelet, såsom spel i anfallszon, runt mål, i det lite mer långsamma grötiga, där ser han bra ut. Men tempomässigt ser han ut som Tikka när han dök upp.
Tyvärr håller jag med dig. Dessa två matcher har inte varit som jag hoppats/förväntat mig.
Han har varit skadad, ny liga, stor is. Jag vet. Men Borgström såg ju bättre ut inledningsvis förra året än detta, och då var han slutkörd, ny liga, stor is…
Jag är oroad. Men hoppas såklart på stora kliv i de matcher som kommer.
Kollar du matcher från föregående säsonger så spelar han med mycket fart . Tror de handlar om att komma in i de
möjligtvis, men mindre rink, och omgivning, kan göra att skenet bedrar.
Han må vara återställd men har haft en ganska lång tid med enbart rehab-träning innan dess. Max-träning görs bäst med stegrande intensitet och omfattning. Gissar att toppformen inte är där efter någon vecka+ han blivit friskförklarad.
Man får ju hoppas att Madhawk är bättre på silly än att förutspå hur det kommer att gå för Kero…
Han satte ju även Luoto som en av seriens floppar i en podd för ett par veckor sedan för att sedan hylla han/Luoto stort i vitagulablå-podden. Så ja man ska nog ta allt som sägs på försäsongen med en nypa salt.
Jag tror verkligen att det kan ta tid att som nordamerikan komma till Europa i trettioårsåldern och vänja sig vid stor rink.
Kero kommer iaf göra allt för att lyckas. Han har rätt inställning av allt att döma.
Madhawks sågning av Tanner var inte att leka med. Vi får hoppas att han inte har rätt för då har vi problem av episka proportioner!
Tycker han drar ganska stora växlar på två försäsongsmatcher. Dessutom de första i Europa för Kero.
Det är oroande men känns ändå bättre att det är Abbott och inte Nubben som gjort värvningen…
Så här skriver Sanny om Kero:
Tanner Kero har inga förväntningar på sig att göra massa poäng utan här är det i första hand hans karaktär som man fastnade för när han värvades in. Kero har på kort tid blivit en tydlig ledare i gruppen i sättet han driver sig själv och sin omgivning. Kero har rutin från 134 NHL-matcher och över 400 matcher i AHL. Det kommer likväl att krävas en form av omställning för att hitta rätt på den större isytan och hur hockeyn spelas i SHL. Jag har inga förväntningar på någon större poängproduktion från Kero utan vill i första hand se ett ansvarstagande spel över hela isen. Kommer Kero upp i 20-25 poäng är det mer än godkänt.
hmm, lite annorlunda än de förväntningar man själv hade när han värvades. Trots allt snittat en 0.68p per match i AHL och varit ordinarie i NHL så sent som för 3 år sedan (iof i en defensiv roll då).
Svensson nämner ofta ” går inte dra några slutsatser av försäsong ”
Men sen sitter han själv och drar dessa om Kero haha…
Man kan dock inte alltid ta MrMadhawk på orden. Han svajar ibland, lite likt Wennerholm på Aftonbladet.
I dagens Expressen skriver Johan Svensson (MrMadhawk) så här om Kero vid en genomgång av HVs spelare.
"Tvåvägscenter. Kommer vara oerhört nyttig i båda riktningarna och är lite av en tränardröm med sin struktur.”
Hmmm…Kero behöver sannolikt en 7-8 matcher för att komma in i det. Sen blir det nog ganska bra.
Varför hänga upp er vad experter säger? De får betalt och vi lyssnar på vad deras åsikter. Jag vet att många stör sig på pga hans uttalande förra året “den där truppen”, men hade han fel? Ne i de fallet hade han rätt och vi hv fans fel, Han sa också att Kero kan behöva en tid att komma in i SHL.
Han hyllade ju sen luoto i podden så ,
Sen har Kero vart rent kass i träningsmatherna så den lilla analys man kan göra hittils ska man vara orolig över, på samma sätt man är optimistisk på Luoto och Alsing som visat framförterna