Tråden om #16 Tanner Kero

Tanner har ju inte direkt haft den enklaste omgivningen de senaste matcherna. Har fått spela med väldigt många olika spelare, och då ofta spelare längre ner i laget. Mycket juniorer och fick väl idag avsluta med att försöka städa upp efter Stakke, vilket bara det är ett heltidsjobb.

Jag hade också haft lite högre förväntningar på. Tanner men jag tycker ändå att han gör det helt okej och jag tror han kommer växa när han väl får en lite mer stabil omgivning. Han ser dock lite snabbare ut nu och även om han inte syns så mycket så gör han mycket rätt i det tysta.

6 gillningar

Det är den här typen av värvningar jag saknat. Spelare om helt enkelt går in lite lägre i hierarkin, har hög hockey IQ och bidrar med ett vettigt spel oavsett hur situationen ser ut eller vem de spelar med.

Helt tvärtom hur vi värvat normalt sett alltså.

5 gillningar

Precis tittat på hans byten första två perioderna.
Två misstag/felbeslut hittar jag. Resten rätt.
Å inte fan är det lätt lira C med Tedenby.
I ett byte vinner Kero tillbaka pöcken 3 gånger, gissa vem som slarvar bort den…
Och så håller det på.
Väldigt ofta spelbar men får inte passen.
Hörs han inte, eller kanske halvblinda kedjekamrater?

Får alldeles för lite istid.

edit: Sista perioden, ett par byten. Förstärkning i linan med Stakke. Kul för Kero. Eller inte.

9 gillningar

Så mycket för rödhökens försäsongsscouting…

7 gillningar

Ja, fan, man skall vara försiktig i sin kritik mot spelare från AHL… speciellt om de är scoutade av Abbott.

jag tror inte, minns inte dock, att jag kritiserat Kero. Troligen inte för att (och det är smart) varken Abbott eller Anton har placerat Kero i något fack. Inte sagt kent-dumma saker som att han skall bli en publikfavorit eller att han skall tillhöra en viss kedja.
Jag var helt OK med att han är en jävligt stabil 3C. Nu verkar han vara mer än så. Det glädjer mig, och jag blir hellre positivt överaskad som nu, än tvångssteriliserad av kents ordbajasande som förr.

Looking good!

14 gillningar

Skönt AB haft mkt tålamod med honom och det var han tydlig med från början. Det är mkt som AB gör som är så bra! Har bra känsla över hur han ska vara mot spelare/människor mm. Han förstår verkligen att spelare behöver tid.

7 gillningar

Tänk på de är deras jobb att tycka till vad som är aktuellt och när denna kritik kom var de befogat. Kero var kass under försäsongen men de senaste matcherna har han börjat komma igång. Tror säkert de kommer ta upp han om inte på måndag elller veckan efter om han fortsätter. Sen me han ska fira jul i ingolstadt måste ni fatta de är lite ironi som de spinner på för de skämtade om Rögle spelarflopp som de sa skulle fira jul i ingolstadt. Han fick ju iofs sparken men hamnade inte direkt i Ingolsttadt men han är där nu. Lite rolig ironi.

Fortsätter Kero såhär kommer han hyllas av sanny o Svensson. Sen tror jag som många här redan sätt, abbot värvade inte Kero som en regelrätt 1 center, många experter och vi fans förväntade oss en mer klassisk drivande 1 center

2 gillningar

Fast det är väl exakt så här en toppcenter ska spela. Bra speluppfattning. Bra positionsspel. Bra blick. Bra defensivt. Ska man vara “flashig” så bör man hålla sig på en kant :sunglasses:

8 gillningar

Beror ju helt på vad för typ av yttrar man har. Lakers har ju i många år satsat mer på stabila centrar än tex de som är väldigt spelskickliga. Har gått bra för dom. Beror lite på hur man väljer bygga sitt lag.

Måste ju hylla Tanner för att han vad jag kunde se styrde in en puck med pungen?

Vilken chef…

16 gillningar

Han hade pratat med Thörnberg innan matchen och fått veta hur man gör.

10 gillningar

Nja, tycker att det är bra om de är sakliga. Vet inte hur saklig den sågningen var. Eller snarare sågningarna, för det var ju både i VGB-podden och Sanny och Svensson tror jag väl? För snabbt för att dra den förhastade slutsatsen enligt mig.

1 gillning

Tanner har växt ut till något av en personlig favorit. Man märker att han börjar komma in i ligan och spelet, vilket hans starka hockey IQ nog har varit en stor bidragande orsak till. Han är kanske inte så flashig men han ligger nu för tiden nästan alltid rätt, tar rätt beslut och är även betydligt mer “grisig” i spelet än vad jag förväntade mig. Han bökar både i sarghörnen och framför mål. Är inte rädd för att gå in i skiten och hade med lite flyt kunnat peta dit ett par mål till.

En liten detalj jag gillade i dagens match mot Rögle är hur han, i samband med avblåsningen i slutet av matchen när vi har ett avvaktande PP, går in och låser en situation där Sjöholm gruffar framför mål med en Rögle spelare som försöker få Victor ur balans/få han att dra på sig en onödig tvåa. Kero åker då bara in framför Victor och lugnt “kramar” om Rögle-spelaren och sen åker därifrån när domaren kommer. Klass!

8 gillningar

Jag har några gånger kommit att tänka på Elias Pettersson när jag ser hur Kero rör sig kring offensivt mål. Ingen jämförelse i övrigt om nivå eller skills.

Men båda har svårt försvara sin plats och parkera framför mål pga att stora backar lätt kan flytta på dem. Istället är Kero och Elias i ständig rörelse och smyger lurigt in och ut framför mål, inte sällan smyger de bakom försvarande spelare och sedan någon meter upp i slottet, vilket gör dem svårmarkerade, och de har en väldig timing i att ha hittat en fri yta och att avstånd till förvarande spelare just när skottet kommer / pucken läggs ner mot mål. Kero gör detta väldigt bra.

Ett helt annat sätt att arbeta än Tikka, Lenc, Måns, mm som snarare försöker parkera, vilket gör att de ofta har en försvarar på ryggen och inte sällan får klubban låst eller en knuff just när de ska styra.

Hade inte sett framför mig att Kero skulle vara så mycket framför mål som han är. Trodde snarare att han skulle ligga defensivt och vara beredd att täcka upp för offensiva backar.

10 gillningar

Måste även hylla Kero för matchen igår. Syns inte mycket men shit vilket ansvar han tar över hela banan.
På rätt plats hela tiden och ger understöd till både backar och forwards på ett smart sätt.

15 gillningar

Man fattar varför Abbott ville ha in Kero.

Gör allt ordentligt, genomtänkt och anpassar sig efter situation och omgivning.

13 gillningar

Gör det bra som 2.a/3.e center.
Tror ni det går behålla nästa säsong till en rimlig peng?

3 gillningar

Ja, det kan jag tänka mig att det gör.

1 gillning

Har väl snackats en del om Anton Bengtsson och de skulle väl isådannafall dela lite på samma roll?

Bengtsson - Kero - Brännström i en tredje nästa säsong .

6 gillningar