Centersidan är som vanligt numera extremt osäker inför nästa år. Om vi hänger kvar så sägs ju Borgström lämna för Schweiz och Fisker sticka över pölen. Lindbäcks kontrakt kommer inte förnyas och jag tror att man köper ut Tikkas sista år på kontraktet.
Då står vi potentiellt på noll centrar med kontrakt, för jag tror man gillar Reber bättre som vinge. Kero är nyttig och kommer inte bli sämre år två. Jag säger förläng. Om vi räknar in Anton Bengtsson också så har vi två centrar som tar ansvar över hela banan utan att vara dominanta. Det är en betydligt bättre start att gå in i silly season med istället för att behöva värva fyra nya centrar…
9 tacklingar enl statistiken, men håller med om att han har en intensiv och fysisk spelstil. Bra stats på tekningar däremot på 53,04% vilken kan jämföras med Tikka som man skickar in enbart för att teka och ligger på 49,04. Borgis bäst med 54,19.
I en förening som haft så otroligt många osäkra och svajiga spelare de senaste åren så är Tanner, och hans stabilitet, ett välkommet undantag. När jag ser Tanner lira hockey så känner jag liknande känslor som när jag såg Andreas Falk på isen. Det känns trygg. Att han sen huserar framför offensivt mål väldigt ofta, vilket är lite ovanligt för en center, är en väldigt fin extra krydda. Han ska även vara väldigt uppskattad i omklädningsrummet, vad jag hört, så absolut är Kero en spelare jag vill se stanna kvar i HV71.