Centersidan är som vanligt numera extremt osäker inför nästa år. Om vi hänger kvar så sägs ju Borgström lämna för Schweiz och Fisker sticka över pölen. Lindbäcks kontrakt kommer inte förnyas och jag tror att man köper ut Tikkas sista år på kontraktet.
Då står vi potentiellt på noll centrar med kontrakt, för jag tror man gillar Reber bättre som vinge. Kero är nyttig och kommer inte bli sämre år två. Jag säger förläng. Om vi räknar in Anton Bengtsson också så har vi två centrar som tar ansvar över hela banan utan att vara dominanta. Det är en betydligt bättre start att gå in i silly season med istället för att behöva värva fyra nya centrar…
9 tacklingar enl statistiken, men håller med om att han har en intensiv och fysisk spelstil. Bra stats på tekningar däremot på 53,04% vilken kan jämföras med Tikka som man skickar in enbart för att teka och ligger på 49,04. Borgis bäst med 54,19.
I en förening som haft så otroligt många osäkra och svajiga spelare de senaste åren så är Tanner, och hans stabilitet, ett välkommet undantag. När jag ser Tanner lira hockey så känner jag liknande känslor som när jag såg Andreas Falk på isen. Det känns trygg. Att han sen huserar framför offensivt mål väldigt ofta, vilket är lite ovanligt för en center, är en väldigt fin extra krydda. Han ska även vara väldigt uppskattad i omklädningsrummet, vad jag hört, så absolut är Kero en spelare jag vill se stanna kvar i HV71.
26 dagar sen det senaste inlägget här och Kero the hero har fortsatt på inslagen väg. Bara att instämma med föregående inlägg. Ville mest fylla på för jag tycker Tanner gör ett så jäkla bra jobb i det tysta.
Kanske den perfekta tredjecentern?
Ja jäklar. Killen jobbar i det tysta även på forumet. Skymmer Heljanko så fin på 2-2 målet. Han täcker skott och i matchen mot FHC va han klass rakt igenom. Bra 3C.
Jag har en känsla av att Tanner kommer hamna i Frölunda nästa säsong. Dels så känns han väldigt kompatibel med Frölunda, och den typ av spelare de brukar vilja ha, samt att jag (lite långsökt) har sett att Tanner och hans familj har varit i Göteborg ett antal gånger. Nu har det ju inte varit något annat än för att utforska och upptäcka men det är troligen en stad som redan ligger på plus hos familjen Kero.
Möjligt. Jag följer hans fru, Taylor, på Instagram och de verkar ta alla chanser de får att resa rundor i Skandinavien och utforska. De har varit lite överallt i Sverige, Danmark och Norge så möjligt att de ser det som ett kort äventyr för att sedan röra sig vidare. Det som talar emot det är att de har barn som börjat lära sig språket, fått vänner, gemenskap i hockeylag etc. Det får de iofs överallt men jag är oavsett vad en av de som hoppas på att vi kan signa upp Kero på ett tvåårskontrakt. Svårt att se ett bättre alternativ vad gäller defensiv center. Möjligen att det blir lite dubbelt upp med Anton Bengtsson men han kan å andra sidan lira ytterforward.
Sa inte Kero i nån intervju att hans barn börjat på skola i stan? Ser inte varför han skulle riva upp den tryggheten för att flytta inom Sverige. (Även om Göteborg inte är ett jättesteg)
Vill han vara kvar för en rimlig peng så tycker jag definitivt man ska ge honom en förlängning på 1-2 år.
Jag tror ej HV kommer vilja förlänga då Linus Lindströms ska vara klar samt Bengtsson. Sen ska det in två topp centrar. Men vi får se svårt se vart Kero skulle spela. 3e center och Bengtsson som ytter?
Tror Hv kollar efter ett billigare alternativ som 3e center. Kero var “tänk” som 1a och har lön efter det kan tänka mig han ligger på 220-250kr/månad. I min bok är det för mkt för en 3e center. Tror Linus kommer vara 3e center. Hv71 plan tror jag är dra ner kostnaden på 3e-4e kedjan lägga mer krut på 1-2a femman.