Man såg aldrig kero som någon förstacenter utan som just tredje men fick inte tag på något under varken sommar eller höst så han fick agera det. Så lär inte ligga i den kostnadsrangen du pratar om
Vart har du läst han var värvad som 3e center? För den platsen var ju given för Fisken innan säsongen.
Var har du läst att Fisken var ämnad för tredje? I min bok var han tydlig 2a center utifrån truppen.
Svårt se man tar in en 3e center för typ 250k/månaden bara. Låter helt galet.
Samma här, samtidigt som borgy skulle få chansen i första igen men att han då inte fick ut det han får ut idag och då fisker gick skadad så fick det bli kero tills man fick in någon ny vilket aldrig hände.
Om han nu ligger på 250k ja
Varifrån kommer den löneuppgiften?
Vet vi verkligen vad Kero har i lön? Jag läser/lyssnar på allt och har aldrig hört något om just keros lön
Stannar Kero så betyder det att Lindström går i en 2 kedja…OJdå.
Tror det var nått höken slängde ur sig i en tidig podd i början av säsongen. Sen gissade han bara
Finns inte på kartan HV tänker så hoppas jag. Kero väck inget snack. Den platsen tar Lindström sen in med två toppcentrar. Sen får vi nog dras med Tikka 1 år till för han kostar multum bryta med.
Försöker hitta listan Aftonbladet ska ha haft på alla spelare (är plusartikel så kan inte läsa), lär ju inte stämma till punkt och pricka men ger väl någon typ av indikation var det ligger runt
Kero är en som verkligen levererar hela tiden. Förläng med honom!
Ja. Kemi och positiv kontinuitet är bra. Vi ska inte byta i onödan. Dessutom kanske man kan ha en överbetald extra C vid ev skador.
Behåll Kero om möjligt. Han är otroligt nyttig för laget. Alltid redo, jobbar hårt o smart.
230 i månaden enligt den artikeln. Jag gillar Kero men han är inte billig
1c 250-300k X
2c 190-250k X
3c 130-180k X
4c 90-120k Tanner
Tror att om han trivs och familjen känner sig hemma och nöjda här så har Kero rätt stor plånbok sen tidigare så tror jag nog vi kan få han på ett 4c kontrakt. 90-120 för tanner är billigt. Kanske lite dyrt för en 4de C men är de nångonsysns vi ska lasta pengar så är de centersidan.
Tveksamt att han går med på att halvera sin lön?
Det beror såklart på om de har en roll för honom. Om inte så kostar det inte mer att bryta än att behålla. Gör man en dålig investering så måste man ta förlusten och gå vidare.
230k för Kero är ett fynd v/s Tikka, nåt sånt han har i veckopeng va?
Mer seriöst, tycker han håller som 2 el 3 de Center och det är inte helt enkelt skaka fram bra Centrar.
Så bara förläng ett eller två år.
Håller med, men samtidigt banta lönen lite. Jag tror att han förstår det själv