Tror inte det håller att försöka förlänga och dra ner hans lön något nämnvärt. Med tanke på hur otroligt viktig han är för vårt PP så tycker jag dock han är värd att försöka få förlängt med. Särskilt med tanke på att vi lär tappa Borgström och OFM.
Tycker nog 200-230 k för en tredjecenter är helt okej särskillt för en man med fördel kan stoppa in i pp. Stabila centrar kostar fråga nubben han vet.
Kul samtal för Björn.
“Du gör precis det vi ville att du skulle göra, och är den centertyp HV letat efter i flera år. Vi gillar ditt spel över hela banan och du är en nyckel i både PK och PP. Därför erbjuder vi ett nytt kontrakt nästa säsong till halva lönen av vad du har nu”
…dock sitter vi i en situation där vi inte kan matcha den lön du hade under den gångna säsongen då vi bl.a. behövt köpa ut dyra kontrakt, detta gör att vi måste sänka lönebudgeten nästa säsong. Vi skulle älska om du vill stanna en säsong till och kan erbjuda 180k vilket vi vet är en sänkning men vi har med en prestationsbonus som aktiveras om laget går till slutspel som sedan ökar med varje matchserie vi vinner i ett slutspel.
Givet att han trivs så tror jag naturligtvis att det går att lösa, ekonomiskt.
Säg att vi får till lite av ett dream team nästa år med de bästa av hemvändare som vi spekulerat i, då kan vi kanske gå för en långt slutspel och tankarna ovan med bonus för detta kan nog locka lika mycket som att kunna njuta av en sådan möjlig framgång.
Att vi nu har en värdig ersättare till taxen, på en 3C plats, som, likt taxen kan gå in lite överallt i formationerna och göra nytta, det är fan en lyx värd att betala för. Detta eftersom Jesper Fast aldrig kommer återvända
Smart, så som HV måste jobba nu framåt
Förlåt men vem är Taxen?
Andreas Falk, vi hade väl en hel ”tax-liga” förr i tiden? Oklart vilka medlemmarna var dock…
Sundh Falk Teden vill jag minnas.
Taxligan grunda väl sig på korta ben? De va han, Torp och nån mer vill jag minnas. Kan de ha varit Tedenby rentav?
Sundh, Falk, Teden och Jukka va?
Jag såg de klippet framför mig, men jag hittade inte det. Vill minnas de finns klipp där Torp går igenom förutsättningarna också. Klassiker oavsett
”Great group of guys” från Lance. Etablerat begrepp redan 2010
Vad fint att JP lyfter fram Keros jobb framför mål i PP med rubriken
"Han har SHL:s farligaste jobb: ”Litar på att han skjuter bredvid mig”
Kan tilläggas att Kero även är den som tar tekningarna i PP och ofta vinner dem.
För varje match som går så bekräftar Tanner mer och mer Chris uttalande när han värvades till HV71.
- Tanner får vi en intelligent tvåvägscenter som tar stort ansvar och är erkänt strukturerad i sitt spel. Hans proffsighet kommeratt betyda mycket för vårt lag…
Att som nordamerikan, som gör sin första säsong utanför Nordamerika, med närmare 150 NHL-matcher i bagaget komma till ett bottenlag och efter ett tiotal matcher högre upp i herrarkin flyttad ner för att spela tredje/fjärde center med ganska kass omgivning. För många så hade det resulterat i en uppgiven spelare som troligen inte hade sett jättebra ut på isen. Tanner å andra sidan är tvärtom. Trots att han får den ena trubbiga spelaren efter den andra inkastade bredvid sig så gör han ett otroligt bra jobb på isen. Han kämpar, är aktiv i det fysiska spelet, otroligt smart i spelet utan puck och skapar även chanser framåt. Många gånger på egen hand efter att ha vunnit tillbaka puckar. Kero förtjänar att få spela med en betydligt bättre omgivning än vad han gör just nu. Teden, OSL, Brännan med flera har fått chanser, dags att ge Kero the Hero detsamma!
Mest istid av forwards idag. Helt rätt.
Får alldeles för lite credd.
Bäst i HV i spelet utan puck.
Bara välj ett byte, studera och njut.
Älskar när han tar rätt åkväg för att skydda en utsatt back. Syns inte. Men fan så viktigt.
Har Blomman äntligen fattat det? Eller kanske Nyman som påpekat.
Vill se i en andra lina med två snabba forwards, han är ju ingen raket själv så det stödet behöver han.
Förläng. Skiter i om det kostar.
Såna här smarta centrar växer inte på träd.
Grym värvning av Abbott, karaktärsspelare.
Riktigt underskattad spelare.
Går in o plockar ett par riktigt viktiga tek i slutet också
Du får även en inofficiell ledare i Kero och vad som verkar vara en riktigt fin människa. Helt klart förlängning!