Ett kaptensämne helt klart. Om han spelar i HV nästa säsong dvs.
Jag hade i och för sig gärna sett det hända redan nu. Ser vi till kaptenstrojkan i dagsläget så har vi en Alsing som gått ner sig rejält sen årsskiftet ungefär. Samt en Engsund som verkar ha velat spela i en annan klubb, under majoriteten av säsongen. Bara Luoto, av de gubbarna, som uppfyller målbilden för tillfället. Låt Kero ta Engsunds A, åtminstone!
Skulle kunna säga Ang med…
Imponerade även att Kero, trots att han stundtals fått härja i en fjärde kedja med alla möjliga halvdana spelare, inte gnällt utan alltid gjort jobbet. Vi har sett många exempel på när importer tvingas ner i herrarkin och fullständigt ger upp. Jag tycker dock Tanner alltid ser mest påslagen ut av samtliga spelare. Blandar ett enormt smart spel med att tacklas, vara tjurig och stå framför mål. En personlig favorit.
Ang har lite problem att behärska sitt temperament (har väl åkt på ett par abuse of official) . Där tycker jag Kero är mer “kaptenkompatibel”
Jo absolut! Men blir man inte lite fredad med en bindel
Man blir ju fredad i den mån att man har mer befogenhet att åka fram och prata med domaren. För laget så blir det nog en nackdel då jag inte tror att den typen av kommunikation direkt ökar chanserna för att domarna ska sympatisera med oss/att vi ska få med oss beslut. Ofta blir det ju tvärtom, att man blir trött och dömer emot folk som står och gapar
Som många andra har skrivit, jag tycker Kero visar upp en klass, spelsinne och ett ansvar som många i dagens HV saknar, även på center sidan. Även om han inte är en ledande 1a center med offensiv spets så är han bra mycket bättre än vad Blomman verkar tycka om honom. Har fått spela i 3e och 4e kedjan hela säsongen och nu på slutet även fått mindre speltid än t.ex. Tikka… Man undrar ju vad AB tänker ibland. Jag tycker han ska få chansen i första/andra
Tikka plays dirty
Just nu plats 93 i poängligan och en poäng ifrån att tangera sin förväntade produktion i shl utifrån konverterad NHLe.
Många med fullständigt vansinniga förväntningar i början av tråden men för mig har Kero gjort en väl godkänd säsong. Blir spännande att se om han lyfter i kvalet.
Otroligt viktig lirare. Som vi varit inne på tidigare: en ny tax. Välbehövlig sådan. Synd att vi har så få, så viktiga personer i de nedre regionerna i speltid.
Kero är vår bästa center map spelet över hela banan och över tid. Sedan är Borgström vår bästa spetscenter och delar av tiden.
Kero med Borgström som vinge…
Taylor kero, tanners fru, la upp detta. Innebär det tack och hej till kero? Tråkigt isåfall. Hade gärna behållt honom.
Trist ja. Men lön i förhållabde till roll är nog för hög.
Enligt Aftonbladet har han ju 230 k månaden.
Lite perspektiv, från aftonbldet angående Timrå:
“Men den stora frågan blir hur Kimmo Kapanen ska kunna ersätta stjärnduon Filip Hållander och Oliver Kapanen. Anton Heikkinen har värvats in från Skellefteå, vilket Expressen var först att avslöja, och prio nummer ett nu är att hitta en center som kan axla rollen i första- eller andrakedjan. Uppgifter säger att Timrå är berett att betala 150–200 000 kronor i månaden för centern som ska in.”
Ja Kero kan vi räkna borta, hans fru skrev på Instagram igår att dom flyttar ifrån Sverige
Dom åker väl hem nu oavsett om han är kvar eller inte?
Tror ju inte heller han blir kvar men brukar inte de åka hem en sväng direkt efter importerna ?
En kollega skulle köpa en tv på blocket, det visade sig att det var kero som sålde den pga flytt
Stämmer. Såg att Släggans fru även hade lagt upp för ett par dagar sedan att de påbörjade resan att flyga över Atlanten. I Keros fall så tyder dock det mesta, tyvärr, på att han har gjort sin sista match i HV-tröjan.
Mycket tyder på att Släggan också flyttar hem & inte spelar i HV nästa säsong
Den slutsatsen drar du av ?